Stránka 1 z 2

volně přístupná?

Napsal: 16 kvě 2010, 22:44
od Crifodo
http://www.novinky.cz/krimi/200405-chla ... anice.html

člověk by řekl, že tam bude aspoň zámek na dveřích?

Napsal: 16 kvě 2010, 22:50
od rezis
V tv říkali něco jiného.
Tam bylo že to kopli do okna. A on tam pro to vylezl po hromosvodu.
Divili se že tam nebyla mříž. Ale nějak nechápu význam mříže? když už tam někdo leze po hromosvodu do evidentně slušné výšky.

Napsal: 16 kvě 2010, 23:47
od Dratak
Taky mi to přijde nějaké divné. Na trafačkách jsou u nás zámky ABLOY, tedy jedny z nejbezpečnějších. A normální okna jsem taky nikde neviděl. Buď luxfery a kde je třeba větrat, tam byl místo oken silný plech s větrací mřížkou. Nikde jsem na trafačce neviděl okno, natož ventilačku. Jen u vesnických zděných "kapliček", tam bývá nahoře pod střechou malé okénko, tak malé že se jím člověk neprotáhne.
Píšou tam blbosti, že dříve byly rozvody elektřiny zabezpečeny lépe než dnes, opak je pravdou a jaksi to vyplývá z okolností (zloději kovů apod.). Ještě v 1.polovině 80.let byly vstupy trafostanic zamčené jen na kličku. Klasický nedělený půlměsíc, jako na starších HDS. Jen zámek byl masivnější a měl zpětnou pružinu. Taky mi vrtalo hlavou co je uvnitř a moje tehdy dětská zvědavost zvítězila. Sehnal jsem si pár kousků různých trubek a vyzkoušel, která bude pasovat. Tu jsem pak ohnul ve svěráku a ze strany trochu oklepal. Touto kličkou jsem pak bez problémů odemkl dveře u trafačky a podíval se dovnitř. Pamatuju si že tam bylo několik kobek s vývody VN kabelů, trafo na betonovém stupínku a NN rovaděč s řadou deionů, takové to staré provedení snad z 50.let. Ale věděl jsem to nejdůležitější. Nikdy nesmím vstoupit za zábrany kobek a nesmím s ničím manipulovat. A jak vidíte, jsem tady.

Napsal: 17 kvě 2010, 07:48
od yakl
Neviem, či sú tu známe tieto obrázky tiel po zásahu VN. Upozorňujem, že sú mimoriadne kruté!

Kód: Vybrat vše

http://www.documentingreality.com/forum/f10/stealing-copper-29472/
or

Kód: Vybrat vše

http://ancibo.multiply.com/photos/album/124/124

Napsal: 17 kvě 2010, 11:09
od EKKAR
Yakl - kruté, ale pravdivé - a popravdě, ten samý osud by měl čekat na všecky píliče a odstříhávače kabelů a dalších vedení - hned by bylo bezpečněji...

Napsal: 17 kvě 2010, 12:50
od Dratak
Přesně tak. Kruté, ale co taky chtěli jiného? Při mezifázovém obloukovém zkratu na 22kV kabelu, který způsobili, museli počítat s tím, že blízké okolí se změní v ohnivou kouli s teplotou cca 5000 stupňů Celsia. Myslím že tohle nebyl jen zásah VN, ale kremace zaživa v tom oblouku, který následoval.
Nedávno kousek od nás prováděli rekonstrukci NN sítě. Položili nové kabely AYKY 3X 240 + 120, u každé HDS nechali oba konce smyčky na zapojení. Když došlo na přepínání, nevěřili svým očím-konce kabelů byly uřezané nakrátko u chodníku! Ten metr, co měl jít do skříně jim u skříní uřezali a odnesli do sběrny. Teď tu pokládali nový kabel pro napájení tramvajové troleje. Jakmile ho položili, hlídala ho až do zapojení a zasypání každou noc bezpečnostní agentura. Jinak by tam do rána nebyl.

Snad jsou ty fotky výstrahou pro tu verbež, která nám krádežemi vedení komplikuje život a mnohdy nás přímo ohrožuje na životě (viz krádeže kabelů kolejových obvodů na železnici).

NEJLEPŠÍ BY BYLA PREVENCE-SBĚRNY ÚPLNĚ ZRUŠIT.

Napsal: 17 kvě 2010, 14:52
od Cust
U nás pánové nechali trafokomoru otevřenou a vklidu odjeli pryč. (250 kVA, 22 kV)

Napsal: 17 kvě 2010, 18:11
od ohryzek36
Dratak píše: Nedávno kousek od nás prováděli rekonstrukci NN sítě. Položili nové kabely AYKY 3X 240 + 120, u každé HDS nechali oba konce smyčky na zapojení. Když došlo na přepínání, nevěřili svým očím-konce kabelů byly uřezané nakrátko u chodníku! Ten metr, co měl jít do skříně jim u skříní uřezali a odnesli do sběrny. Teď tu pokládali nový kabel pro napájení tramvajové troleje. Jakmile ho položili, hlídala ho až do zapojení a zasypání každou noc bezpečnostní agentura. Jinak by tam do rána nebyl.
Něco podobného mi říkal známý - staví na slovensku solární elektrárny a také jim během noci zmizelo cca 150m čerstvě položeného kabelu (byl tak 30cm pod zemí, tak šel ještě z kypré hlíny vytáhnout) od těch panelů k rozvodně. Samozřejmě že byl na protějším kopci vidět ještě dohasínající oheň od toho, jak "ti, o kterých se nemluví" vypalovali měď z izolace (kdysi blízko měli prý osadu). To samé v bleděmodrém se stalo i druhému známému, ale ten dělá datové sítě, takže po těch dobytkoch zůstala v popelu jen hromada skla (optické kabelu ve sběrně neberou) :evil:

Napsal: 17 kvě 2010, 18:25
od Hill
Dratak píše:....jsem pak bez problémů odemkl dveře u trafačky a podíval se dovnitř. Pamatuju si že tam bylo několik kobek s vývody VN kabelů, trafo na betonovém stupínku a NN rovaděč s řadou deionů, takové to staré provedení snad z 50.let. Ale věděl jsem to nejdůležitější. Nikdy nesmím vstoupit za zábrany kobek a nesmím s ničím manipulovat. A jak vidíte, jsem tady.
A odkud že to píšeš? :wink:

Napsal: 17 kvě 2010, 20:05
od Dratak
Z Plzně. I když ČSN ČSN 35 9750 předepisuje na trafostanice zámky FAB nebo visací motýlkové už v roce 1975, u nás se zámky měnily snad v polovině 80.let. U každých původních dveří, dnes s vložkou Abloy je pořád u vložky velká kulatá díra, která nejde zakrýt ani kováním zámku. Je to památka na původní uzamykací systém na kličku, snad z 50.let. Vím ale o pár místech kde je klička doposud a zatím se to neřeší.

Napsal: 17 kvě 2010, 21:02
od Atlan
snad to nejaky b...c nebude citat a skusat otvorit.

Napsal: 17 kvě 2010, 23:06
od Burajko
Co k tomu dodat...
Boli prichyteni na mieste a okamzite odmeneni darwinovou cenou. :lol:
Tak im treba. :twisted:

Napsal: 18 kvě 2010, 18:22
od Zirafka
Já si zase říkám, že mříže, EZS a podobné věci jsou na draka. Na té trafačce je přeci napsáno "Vstup zakázán" a "Pozor elektrické zařízení". Kdo umí číst, si to přečte a ví, že tam nemá co dělat. Když tam vleze, jeho problém. A proti prckům, co ještě neumějí číst stačí obyčejné zamknuté dveře. Ačkoli prcek, co ještě neumí číst, by neměl nikde být bez dozoru někoho staršího...

PS: Ukradený kabel od kolejového obvodu je sice pakárna, ale neohrožuje to bezpečnost, protože v ten okamžik se KO jeví jako obsazený.

Napsal: 18 kvě 2010, 19:40
od Lukas-Peca
Při poškození zabzař může nastat stav, kdy se bude jezdit jen na přivolávačku a to si troufám označit jako ohrožení bezpečnosti.
Jinak s tou trafačkou souhlas. Je to přirozený výběr, prostě evoluce :twisted:
Lidi ztrácí úctu k životu. Na silnicích se chovají jak prasata, pro zábavu zkouší šahat na trolejové vedení, přebíhají před projíždějícími vlaky kvůli půlminutě ztraceného času, jako nějací Lemmings, o které se musí starat někdo chytřejší, ať už jde o mříže v oknech nebo o důraznější řešení.

Napsal: 18 kvě 2010, 20:16
od Zirafka
Lukas-Peca píše:Při poškození zabzař může nastat stav, kdy se bude jezdit jen na přivolávačku a to si troufám označit jako ohrožení bezpečnosti.
Jinak s tou trafačkou souhlas.
Přivolávací návěst je regulérní způsob zabezpečení jízdy. Dokonce se dá jezdit úplně bez zabezpečovacího zařízení. A pokud se jezdí podle pravidel, tak je to stále bezpečné. Ačkoli je to ještě větší vopruz. Existují povolenky, telefonické dorozumívání a další vychytávky.

Pro zabezpečovací zařízení, a hlavně bezpečnost, jsou horší situace, ale o těch se rozhodně nehodlám šířit ;-)