zdroj z hw.cz

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bubaaak
Příspěvky: 14
Registrován: 11 kvě 2009, 02:00

zdroj z hw.cz

#1 Příspěvek od Bubaaak »

zdravim, po tom co mi odesel jednoduchy zdroj s 317T jsem se rozhodl postavit nejaky poradny, a volba nakonec padla na tohle.. : http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Konstrukce/ ... A--3A.html

Nicmene po sestaveni a zapnuti se chova podivne. napeti jde regulovat jen od 0 do asi 5V (jak kdy) , a na uplnym konci potenciometru potom spane na -0.5V . Jinak proud do zkratu dava pres 3A a regulace proudu funguje. 12V zarovku s tim rozsvitim. zpocatku na vystupu U1 nebylo napeti, jak pisou ze ma byt, ale pri mereni mi ujel hrot a zkratoval jsem vyvod 6 a 7 , vy vystup jsem tedy privedl 30v... neco tam luplo a od te doby na vystupu je tech 11V , ktere tam maji byt, ale chova se to porad stejne. soucastky byly vsechny novy , takze tam problem nebude. diody dobry a odpory jak maji byt. nema nekdo napad na co se zamerit?

Uživatelský avatar
popopepe
Příspěvky: 548
Registrován: 26 říj 2005, 02:00

#2 Příspěvek od popopepe »

Pokud ti neluplo v zádech :-) , tak ten zvuk byl z nějaké součástky, která jíž dosloužila. Hledej..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Myslím, že vzal za své jeden z těch operáků...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
popopepe
Příspěvky: 548
Registrován: 26 říj 2005, 02:00

#4 Příspěvek od popopepe »

Možná bude stačit pročíst i tu diskuzi, co je pod tím originálním článkem. Problémů je u toho víc než dost.

Uživatelský avatar
Bubaaak
Příspěvky: 14
Registrován: 11 kvě 2009, 02:00

#5 Příspěvek od Bubaaak »

to mam procteny, ale zadnej problem neodpovida tomu mymu. jinak to , ze odesel operak si myslim taky, konkretne ten co jsem mu zktratoval ty nohy... kdyz na jeho misto dam jinej tak na vystupu zas nic nema. kouknu se do zasob , jestli najdu nejakej jinej , ale to, ze jsem ho teda odbouch , neresi to ze to neslo ani pred tim...

Uživatelský avatar
popopepe
Příspěvky: 548
Registrován: 26 říj 2005, 02:00

#6 Příspěvek od popopepe »

Možná máš pravdu, ale radši bych začal odstraňovat závady metodou per partes, tudíž postupně. Pokud něco nešlo na začátku, a ty jsi při zkouškách zničil ještě něco jiného, tak to se ti bude špatně radit. Uveď to alespoň do stavu, kdy tam budou zaručeně dobré součástky. Pak mají všichni stejné podmínky, t.j schéma a mohou radit.

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od AmarokCZ »

Já bych postupoval následovně: zkontrolovat zdroj napětí (za usměrňovačem a záporné napětí), pak kouknout na referenční napětí (včetně kontroly jestli nekmitá), pak s odpojeným omezením proudu (vypojená D9) bych se snažil zprovoznit regulaci napětí a pak připojit regulaci proudu. Problém může být třeba jen ten, že to kmitá. Operák vyzkoušej a případně vyměň.

Jinak tenhle zdroj jsem taky zkoušel a zahodil jsem ho, protože nejdřív silně kmital a pak měl velkou teplotní závislost.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#8 Příspěvek od Crifodo »

myslím že o tom povedeným zdroji se i tady na EB už namlátila nějaká sláma v diskusi před pár lety.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Vím , že mne budou posílat do muzea , že používám muzeální technologie , ale spolehlivost a bezproblémovost mne stále tlačí do zdroje s MAA723 z roku 1974 AR , zvláště po tom , co zde někdo sháněl opravu na zdroj s germanii .

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#10 Příspěvek od Andrea »

Na 723 není nic muzeálního, kola u aut jsou taky pořád kulatý. :wink:

Uživatelský avatar
Jarous
Příspěvky: 216
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jarous »

Presne tak,ja tiež používam roky zdroj s MAA723,žiadny problém.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#12 Příspěvek od Crifodo »

Andrea píše:Na 723 není nic muzeálního, kola u aut jsou taky pořád kulatý. :wink:
To je pravda, pokud si někdo dovolí jezdit dodnes v Hispano-Suiza s kubaturou 8000 ccm, spotřebou 45/100 a rychlostí 65 kmph, je to bourjois a frajer!

Uživatelský avatar
Vogon
Příspěvky: 1618
Registrován: 14 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Vogon »

Model H6C z roku 1924 měl 6 válců, obsah 8000 ccm a maximálku 177km za hodinu.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#14 Příspěvek od Atlan »

nahodou ta 723 je celkom fajn, len keby tam pichli este jeden operak pre nastavovanie prudu bolo by to ok...este vylepsit parametre k dokonalosti :D

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#15 Příspěvek od BOBOBO »

Dost dobře nevím , na co bych potřeboval plynulou regulaci proudu . Mám tam přepínač na 4 hodnoty a skoro 40let mi to postačuje . Naopak mám známého , který ma profizdroj 2x3A , přepíná si odbočky trafa relaty a už jsem ho měl několikrát na stole a při nastaveném minproudu to stejně nechodí korektně .

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“