Stránka 1 z 1

H-most a tlumivka

Napsal: 30 čer 2010, 16:46
od mirecc
Abcd

Napsal: 30 čer 2010, 19:55
od Split
ak sa nemylim ide o vyhladenie prudu...

Napsal: 30 čer 2010, 22:06
od Atlan
ja som myslel ze kondi k je na potlacenie rusenia z komutatora.....

Napsal: 01 črc 2010, 08:57
od procesor
Ako sa to riadi? Niekedy ten kondík sa môže poručiť, a závisí aj od jeho veľkosti.

Napsal: 01 črc 2010, 09:09
od mirecc
Riadi sa to cez uPC. A velkost v scheme bola 100nF

Napsal: 01 črc 2010, 09:34
od procesor
Mal som na mysli spôsob riadenia najmä rýchlosti. Ak s PWM - kondenzátorom bez tlmivky v sérii môže tiecť neslušný prúd priamo zo zdroja cez spínače môstika.
Edit:
Funkciu tlnivky môžu prevziať aj lenivé spínače.

Napsal: 01 črc 2010, 09:36
od mirecc
riadenie je cez PWM a frekvencia okolo 25-30kHz

Napsal: 01 črc 2010, 09:59
od procesor
Nejakú tlmivku by som tam dal. V závislosti na tom Vcc a rýchlosti spínačov cez 100nF môže tiecť veľký impulzný prúd. Na 1MHz má xC menej ako 2 Ohm (XC= -1/(2*pi*f*C)).
Aj dĺžka prívodov k motoru môže nahradiť tlmivku.

Napsal: 03 črc 2010, 20:24
od mirecc
lebo robim take nieco ako projekt a dostal som otazky:Aká je spínacia frekvencia tranzistorov v „H-moste” a prečo?
Čo by sa stalo, keby sme pripojili do série k jednosmernému motoru tlmivku?
Prečo je na obrázku kondenzátor paralelne pripojený k jednosmernému motoru?

Napsal: 05 črc 2010, 11:32
od ZdenekHQ
Býval doby, kdy sériové tlumivky na obou vývodech a paralelní kondík(y) byla samozřejmost, aby z motorku nebyla rušička.

Re: H-most a tlumivka

Napsal: 05 črc 2010, 13:46
od Jenda_KL
mirecc píše:..k jednosmernemu motoru tlmivku do serie v H-moste co sa state??
klesne velikost proudoveho impulzu při sepnutí, klesne rušení.

Napsal: 22 led 2012, 22:09
od pokrivnik
Mal by som menší dotaz k tejto schéme. Chcel by som to použiť pre reguláciu ss motorčeka v mojom RC modele. Je potrebné použiť galvanické oddelenie pre riadiacu jednotku? Ak áno, a dajme tomu že by tam nebola, zničilo by to mikroprocesor?

Napsal: 22 led 2012, 22:56
od masar
Uvedené schema je jen principiální, tzn. že nic nevypovídá o konkrektních parametrech, jako např. výkon motoru, napájecí napětí atd., na kterých je závislá volba součástek a jejich vlastností. Pokud se má k řízení použít přímo mikroprocesor, pak může vybudit jen nevýkonové bipolární tranzistory. Pro větší výkony a proudy je třeba použít vhodné budiče, nebo Darlingtony nebo použít výkonové tranzistory MOSFET. :wink:
>pokrivnik - galvanické oddělení není nezbytně nutné, ale je pro MCU bezpečnější, zvláště ve výkonových aplikacích, které jsou napájeny vyšším napětím, které by při průrazu řízeného prvku mohlo procesor zničit. Platí to také pro řízení indukčních zátěží. Motorky v některých RC modelech mohou mít poměrně velké výkony. O tom tvém nic nevíme.

Napsal: 22 led 2012, 23:33
od pokrivnik
masar: moja chyba, sry. Napájanie bude akumulátorom 7,2V. Výkon motora, dajme tomu že by som to chcel momentálne pre motor s výkonom do 200W (neskôr, keď bude aplikácia doladená tak to bude 500W), to je ale len nárazovo, trvalo to bude cca polovica. Predpokladám použitie tranzistorov mosfet a budiče sú samozrejmosť. Teraz ide o to, či je v tmto prípade nutnosť to galvanické oddenenie nutnosť alebo nie.

Som amatérsky modelár a auta si vyrábam sám. Chcem ale aj vlastné regulátory otáčok. Regulátor musí dokázať chod v pred, vzad a aj brzdenie. A táto schéma je momentálne asi najvhodnejšie riešenie, ktoré som našiel a od ktorého sa môžem nejak odpichnúť.

Napsal: 23 led 2012, 07:00
od Atlan
No ked to galvaniky oddelis budes potrenovat aj dalsie napajacie napatie. Pozrel by som nejake veby pre modelarov ako im to chodi ci im to rusilo a padalo. Inak vyskusat to mozes aj tak potrebujes budic fetov tak ze k procesoru sa pri poruche snad niccnedostane... A cena up nieje strasna.