Stránka 1 z 2

Seat Ibiza, nestabilní volnoběh

Napsal: 06 črc 2010, 17:40
od Lukas-Peca
Předem ujišťuju, že to nechci sám opravovat, ale chci se jen duševně připravit na účet z autoservisu :?
Motor je 1,8 se vstřikováním. Za studena je vše OK, ale jak se trochu zahřeje, tak se na volnoběh celé auto klepe, jako by motoru něco rychle přerušovalo dodávku paliva, něco tam ,,kmitá". Z výfuku se ozývá dunění jak od velkého dieselu. Při mírném zvýšení otáček to přestane, ale třeba rozjezd se mi zdá takový trhaný. Zároveň se mi auto zdá v nižších otáčkách trochu zdechlejší. Přemýšlím nad vzduchovým filtrem, ten se pěkně dlouho neměnil. Nenapadne někoho něco?

Napsal: 06 črc 2010, 17:53
od vrky
Tak ten filtr to taky může dělat. Je to jednobodové vstřikování nebo vícebodový vstřik? Při studeném motoru je nastaven jiný vstřik s větším množstvím benzínu. Po ohřátí se objem vstřikovaného benzínu sníží. Můj názor na to cukání: vydřená dráha potenciometru škrtící klapky, lambda sonda dává špatné hodnoty, palivový filtr, vzduchový filtr, netěsnost výfuku mezi motorem a lambdou, svíčky. NEBO TO BUDE ÚPLNĚ NĚCO JINÉHO A JÁ JEN TAK PLÁCÁM.

Napsal: 06 črc 2010, 18:12
od EKKAR
A co zkusit nějaké auťácké fórum? Každopádně v tom bude nějaká koncernová modifikace VW motoru, takže na tu 1,8 bych se klidně optal i třeba na škodováckém fóru v sekci Octavia...

Napsal: 06 črc 2010, 19:09
od hop
Tak nějak se mě chovala felda po natankování divného benálu.Pomohlo doplnit jiným.

Napsal: 06 črc 2010, 19:23
od PCmaniac99
čidlo teploty chládící kapaliny, lambda, čidlo klepání motoru, pokud je to vice bod muze byt špatnej jeden vstřik, svicky (kabely a vubec cele zapalování) je toho spousta, něco se dá vyloučit postupem pokus omyl...

Napsal: 06 črc 2010, 22:16
od Jancis1
Mne kedysi tiež štrajkovalo auto, hlavne pri rozbehu ako keby išlo trhano, pri rýchlejšej jazde to zo začiatku nebolo poznať a niekedy z výfuku bola počuť rana, ako keby dobre nespálená zmes sa dostala z motora. Skúšal som za chodu motora dotlačiť káble na sviečky a dostal som riadnu ranu :D , tak už som prišiel na to, že je kábel zlý.

Napsal: 06 črc 2010, 22:30
od Lukas-Peca
Dík za rady, zítra zkusím jiný benál a pak se uvidí.

Napsal: 07 črc 2010, 07:16
od BOBOBO
Jelikož ve studeném běhu běží dobře , vidím to na plynovou klapku , po ohřátí musí pracovat v jiné-častější poloze a pak může být pryč ten poťák , ale ještě spíše motor , protože se pootáčí přes 1-2lamelky a ty se vypálí . Nejčastější konec klapky . Jestli je to elektronikou , můžeš posoudit i vytažením konektoru klapky . Pokud motor (teplý!) stále poběží (malinko klesnou nebo se zvýší otáčky) , tak je chyba v elektrice a to i v řídící jednotce , pokud Ti chcípne , je ta závada v sacím traktu .

Napsal: 07 črc 2010, 07:59
od 1010
Připojit na VAG diag.,tím bych začal.Jinak kontrola EGR ventilu,škrticí klapky...

Napsal: 09 črc 2010, 20:46
od Lukas-Peca
Tak to zřejmě byl jen ten benzín. Přesto dík za rady.

Napsal: 18 črc 2010, 10:06
od Lukas-Peca
Tak nebyl. Jen jsem s tím nejel já a další řidička nic nezpozorovala. Klepalo se to pořád stejně. Dělala to zpuchřelá hadička od posilovače brzd. Podle toho, jak se motor na silentblocích pohyboval, to občas přisávalo falešný vzduch do sání. Po výměně vše OK.

Napsal: 18 črc 2010, 11:36
od vrky
Hezký...

Napsal: 18 črc 2010, 11:37
od BOBOBO
Jako vždy základ - kontrola těsnosti sacího traktu .

Napsal: 18 črc 2010, 11:53
od EKKAR
Tohle mi dělala před lety i stará dobrá "šáde" - střílela do výfuku při ubrání plynu, volnoběh si lítal jak papírovej čert nahoru dolů, chcípala při dojezdu na křižovatku nebo po nastartování držela 2500 otáček a nechtěla dolů - a byla to povolená cívka elektromagnetického uzavírání trysky volnoběhu...

Napsal: 18 črc 2010, 12:51
od vrky
Ta cívka na škodovce to bylo kurvítko...