zapojenie rgb ovladaca na svetlo

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
psychoxkps
Příspěvky: 59
Registrován: 06 srp 2010, 02:00

zapojenie rgb ovladaca na svetlo

#1 Příspěvek od psychoxkps »

ako by to slo? diki..

Uživatelský avatar
frpr666
Příspěvky: 1051
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#2 Příspěvek od frpr666 »

Co to je RGB ovladač a k čemu je to dobré?

Uživatelský avatar
psychoxkps
Příspěvky: 59
Registrován: 06 srp 2010, 02:00

#3 Příspěvek od psychoxkps »

myslel som len ovladanie rgb cize farieb r - cervenej, g - zelenej a b - modrej.. proste nejaku farbu zosilnit a druhu stmavit na lubovolnom svetle.. lempicke.. len aby to slo..

Uživatelský avatar
psychoxkps
Příspěvky: 59
Registrován: 06 srp 2010, 02:00

#4 Příspěvek od psychoxkps »

da sa to vobec??

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#5 Příspěvek od Andrea »

No musíš roztřídit ty elektrony co tam běhají, elektrony z vodních elektráren svítí modře, z biomasy zeleně, z jádra červeně a z uhlí černě, a pak je smixovat v požadovaném poměru.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#6 Příspěvek od Bernard »

Míchání barev je aditivní nebo subtraktivní. Andrea myslím navrhuje aditivní.
Pro subtraktivní metodu mám objektiv ke zvětšováku, kde se dají plynule nastavit žluté, purpurové a azurové clony. Použitelné i k jiné lampičce. Prodám za babku.

Uživatelský avatar
psychoxkps
Příspěvky: 59
Registrován: 06 srp 2010, 02:00

#7 Příspěvek od psychoxkps »

to cerveno-zeleno-modre zapojenie by som potreboval ale este aj neako ovladat kontrast a jas.. to by si mi nevedela andrejka poradit?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#8 Příspěvek od BOBOBO »

Jestli myslíš toto , tak PE 12/2008
Přílohy
RGB.JPG
(14.97 KiB) Staženo 49 x

Uživatelský avatar
kony2807
Příspěvky: 305
Registrován: 29 črc 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od kony2807 »

Bernarde , prozradil bys konkrétní typ toho objektivu ? Možná bych jej užil na multigradační papíry ... (Ano , opravdu ještě dnes někdo dělá fotky v temné komoře !)
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#10 Příspěvek od Crifodo »

pro aditivní míchání barev (R-G-B) existuje míchací hlava ke zvětšovákům MAGNIFAX, halogenová žárovka 12V/100W a tři točítka ovládající clony dichroických zrcadel.
http://nazdarbazar.unas.cz/nazdarbazar/ ... g00005.jpg

Uživatelský avatar
kony2807
Příspěvky: 305
Registrován: 29 črc 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od kony2807 »

Cardifo , magnifax je označení typové řady zvětšováků . Ta barevná hlava samotná je Meochrom . Novější verze nese jméno Meocolor (varianta 3 a 4-ES) - opět sada dichroických zrcadel a v případě meocoloru i neutráního šedého filtru (D) . http://www.meopta.com/index.php?id=143 .
Mimochodem , míchání je u zvětšovákových hlav subtraktivní , nikoli aditivní - Cyan , Magneta , Yelow !

Mimochodem , nevíš kde by se dala sehnat ona 100W halogenka - zatím jsem narazil jen na varianty se strukturovanou odraznou plochou a předním sklem - takováto tam nepatří . Měla by být od Phlilipse , na Osram nepěkně nadávalo několik kolegů , že prý v průběhu životnosti mění vyzařované spektrum.
Typ. číslo 6884 - http://arawak-distribution.com/images/laa231llp.jpg . Taktéž bývá problém se zažloutlými míchacími komorami , takže kdyby se někomu doma válelo příslušenství k oné hlavě v odkazu nahoře ;) (mám Color 3) .
K tomu objektivu - jednoho času se vyráběli objektivy polské prominence se zabudovanými filtry vč. regulační mechaniky . Je to spíše výstavkový kousek , ale stejně mě zajíma .[/img]
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#12 Příspěvek od Crifodo »

koníku2708, míchání světla v Meochromu je skutečně RGB, viz nápisy na točítkách. Z bílého světla filtry vyseknou a pustí dál monochromaticku část, takže v téhle chvíli máš zdroje světla R, G a B a ty se pak aditivně míchají v součtu. V kulové hlavě se světlo vytváří aditivně.
Subtrakce by to byla, kdyby se barvové složky ze spektra zadržovaly.
Že to je součet je jasné i z toho, že stupňováním složek se světlo přidává, nikoliv ubírá jako u filtrů CMY.
Žárovka by se dala snad použít samotná a z původní vyšťourat z reflektoru vadnou (je to sádra) a zatmelit novou, ev. změnit rozteč patice.
Ale při těch hodinách co svítí hlava, je otázka životnosti otázkou dlouhé doby.
Mně multigradační papíry k srdci zrovna nepřirostly, nejen tou cenou.

Uživatelský avatar
kony2807
Příspěvky: 305
Registrován: 29 črc 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#13 Příspěvek od kony2807 »

Rozhodně se nechci hádat , meochrom zevnitř jsem viděl jen párkrát , ale stále mám pocit , že konstrukce taky byla na principu subtrakce - do toku světla směřujícího do míchací komory byli zasouvány filtry , tedy stejná jako u Color 3 atp. Nebo to byl už meochrom 2 a ten by měl jinou konstrukci ?

Multigradace je strašně fajn , pokud zvětšuju z mnoha typů filmů , které jsou různě zpracované (fotografický kroužek , zvětšování ze starých negativů z rodinných archivů ) - mít čtyři pakle papírů od každé gradace ve všech formátech - né , díky ! Takhle si to ukočíruju přesně dle potřeby , navíc mi to dává možnost měnit gradaci lokálně - např oblohu si udělám v měkce , kresbu architektrury pod ní tvrdou . Cenový rozdíl je dnes již zanedbatelný - je mi jedno , jestli dám za stejnou plochu papíru 200 nebo 250kč - mám mnohem více možností . No a poslední týdny si brousím zuby na barvu :twisted: , zbývá zakoupit roli barevného papíru a můžu začít !

Zasádrování nové žárovky - u tohoto se obávám , že se netrefím do ohniska paraboly a směřování toku světla nebude takové , jaké má být .
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#14 Příspěvek od Crifodo »

ano, do toku světla se zasouvají filtry. Do tohohle momentu je to stejné jako u subtraktivní metody. Jenže tady je množství světla úměrné ploše vysunutého filtru a dichroické filtry pouštějí každý jednu monochromatickou složku. Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. Nenech se zmást tím stejným počátkem světla, bílou plnospektrální žárovkou.
U elektroniky obdoba pásmové zádrže a pásmové propusti. Představ si, že máš zdroj bílého šumu, z něj pásmovou propustí naděláš x jednotlivých tónů a z nich pak harmonickou syntézou složíš (aditivně) požadovaný průběh. (analogie se světlem není přesná, tam nezáleží na fázi)
Žárovka by se asi dala předběžně najustovat v žádané poloze nějakým přípravkem a až pak najisto zatmelit.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#15 Příspěvek od Bernard »

Crifodo píše:..... Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. ....
Nějak se mi to nezdá naopak, ale to samý.
kony2807 píše:Bernarde , prozradil bys konkrétní typ toho objektivu ? Možná bych jej užil na multigradační papíry ... (Ano , opravdu ještě dnes někdo dělá fotky v temné komoře !)
Co bych neprozradil:
Přílohy
JANPOL-COLOR.jpg
(18.9 KiB) Staženo 52 x

Odpovědět

Zpět na „Poradna“