Stránka 1 z 4

zapojenie rgb ovladaca na svetlo

Napsal: 16 srp 2010, 21:44
od psychoxkps
ako by to slo? diki..

Napsal: 16 srp 2010, 22:22
od frpr666
Co to je RGB ovladač a k čemu je to dobré?

Napsal: 16 srp 2010, 22:49
od psychoxkps
myslel som len ovladanie rgb cize farieb r - cervenej, g - zelenej a b - modrej.. proste nejaku farbu zosilnit a druhu stmavit na lubovolnom svetle.. lempicke.. len aby to slo..

Napsal: 16 srp 2010, 22:50
od psychoxkps
da sa to vobec??

Napsal: 16 srp 2010, 23:05
od Andrea
No musíš roztřídit ty elektrony co tam běhají, elektrony z vodních elektráren svítí modře, z biomasy zeleně, z jádra červeně a z uhlí černě, a pak je smixovat v požadovaném poměru.

Napsal: 16 srp 2010, 23:44
od Bernard
Míchání barev je aditivní nebo subtraktivní. Andrea myslím navrhuje aditivní.
Pro subtraktivní metodu mám objektiv ke zvětšováku, kde se dají plynule nastavit žluté, purpurové a azurové clony. Použitelné i k jiné lampičce. Prodám za babku.

Napsal: 17 srp 2010, 00:00
od psychoxkps
to cerveno-zeleno-modre zapojenie by som potreboval ale este aj neako ovladat kontrast a jas.. to by si mi nevedela andrejka poradit?

Napsal: 17 srp 2010, 06:38
od BOBOBO
Jestli myslíš toto , tak PE 12/2008

Napsal: 17 srp 2010, 12:18
od kony2807
Bernarde , prozradil bys konkrétní typ toho objektivu ? Možná bych jej užil na multigradační papíry ... (Ano , opravdu ještě dnes někdo dělá fotky v temné komoře !)

Napsal: 17 srp 2010, 12:58
od Crifodo
pro aditivní míchání barev (R-G-B) existuje míchací hlava ke zvětšovákům MAGNIFAX, halogenová žárovka 12V/100W a tři točítka ovládající clony dichroických zrcadel.
http://nazdarbazar.unas.cz/nazdarbazar/ ... g00005.jpg

Napsal: 17 srp 2010, 14:23
od kony2807
Cardifo , magnifax je označení typové řady zvětšováků . Ta barevná hlava samotná je Meochrom . Novější verze nese jméno Meocolor (varianta 3 a 4-ES) - opět sada dichroických zrcadel a v případě meocoloru i neutráního šedého filtru (D) . http://www.meopta.com/index.php?id=143 .
Mimochodem , míchání je u zvětšovákových hlav subtraktivní , nikoli aditivní - Cyan , Magneta , Yelow !

Mimochodem , nevíš kde by se dala sehnat ona 100W halogenka - zatím jsem narazil jen na varianty se strukturovanou odraznou plochou a předním sklem - takováto tam nepatří . Měla by být od Phlilipse , na Osram nepěkně nadávalo několik kolegů , že prý v průběhu životnosti mění vyzařované spektrum.
Typ. číslo 6884 - http://arawak-distribution.com/images/laa231llp.jpg . Taktéž bývá problém se zažloutlými míchacími komorami , takže kdyby se někomu doma válelo příslušenství k oné hlavě v odkazu nahoře ;) (mám Color 3) .
K tomu objektivu - jednoho času se vyráběli objektivy polské prominence se zabudovanými filtry vč. regulační mechaniky . Je to spíše výstavkový kousek , ale stejně mě zajíma .[/img]

Napsal: 17 srp 2010, 14:33
od Crifodo
koníku2708, míchání světla v Meochromu je skutečně RGB, viz nápisy na točítkách. Z bílého světla filtry vyseknou a pustí dál monochromaticku část, takže v téhle chvíli máš zdroje světla R, G a B a ty se pak aditivně míchají v součtu. V kulové hlavě se světlo vytváří aditivně.
Subtrakce by to byla, kdyby se barvové složky ze spektra zadržovaly.
Že to je součet je jasné i z toho, že stupňováním složek se světlo přidává, nikoliv ubírá jako u filtrů CMY.
Žárovka by se dala snad použít samotná a z původní vyšťourat z reflektoru vadnou (je to sádra) a zatmelit novou, ev. změnit rozteč patice.
Ale při těch hodinách co svítí hlava, je otázka životnosti otázkou dlouhé doby.
Mně multigradační papíry k srdci zrovna nepřirostly, nejen tou cenou.

Napsal: 17 srp 2010, 14:57
od kony2807
Rozhodně se nechci hádat , meochrom zevnitř jsem viděl jen párkrát , ale stále mám pocit , že konstrukce taky byla na principu subtrakce - do toku světla směřujícího do míchací komory byli zasouvány filtry , tedy stejná jako u Color 3 atp. Nebo to byl už meochrom 2 a ten by měl jinou konstrukci ?

Multigradace je strašně fajn , pokud zvětšuju z mnoha typů filmů , které jsou různě zpracované (fotografický kroužek , zvětšování ze starých negativů z rodinných archivů ) - mít čtyři pakle papírů od každé gradace ve všech formátech - né , díky ! Takhle si to ukočíruju přesně dle potřeby , navíc mi to dává možnost měnit gradaci lokálně - např oblohu si udělám v měkce , kresbu architektrury pod ní tvrdou . Cenový rozdíl je dnes již zanedbatelný - je mi jedno , jestli dám za stejnou plochu papíru 200 nebo 250kč - mám mnohem více možností . No a poslední týdny si brousím zuby na barvu :twisted: , zbývá zakoupit roli barevného papíru a můžu začít !

Zasádrování nové žárovky - u tohoto se obávám , že se netrefím do ohniska paraboly a směřování toku světla nebude takové , jaké má být .

Napsal: 17 srp 2010, 15:10
od Crifodo
ano, do toku světla se zasouvají filtry. Do tohohle momentu je to stejné jako u subtraktivní metody. Jenže tady je množství světla úměrné ploše vysunutého filtru a dichroické filtry pouštějí každý jednu monochromatickou složku. Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. Nenech se zmást tím stejným počátkem světla, bílou plnospektrální žárovkou.
U elektroniky obdoba pásmové zádrže a pásmové propusti. Představ si, že máš zdroj bílého šumu, z něj pásmovou propustí naděláš x jednotlivých tónů a z nich pak harmonickou syntézou složíš (aditivně) požadovaný průběh. (analogie se světlem není přesná, tam nezáleží na fázi)
Žárovka by se asi dala předběžně najustovat v žádané poloze nějakým přípravkem a až pak najisto zatmelit.

Napsal: 17 srp 2010, 15:34
od Bernard
Crifodo píše:..... Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. ....
Nějak se mi to nezdá naopak, ale to samý.
kony2807 píše:Bernarde , prozradil bys konkrétní typ toho objektivu ? Možná bych jej užil na multigradační papíry ... (Ano , opravdu ještě dnes někdo dělá fotky v temné komoře !)
Co bych neprozradil: