Stránka 1 z 2

Centrální zamykání - blinkry

Napsal: 12 říj 2010, 21:03
od v4s1m4
nevim jestli pisu spravne, ale jinou vhodnejsi kategorii sem nenašel, potřeboval bych připojit 2 dráty z centrálního zamykání na blinkry (spínač varovných světel), aby po zamčení/odemčení auta šel impulz z motorku cívky na právě blinkry. Vím že do cesty musím dát relé, udájně kvůli přetěžování jednotky. mám relé RELE NT73-3 CS10 DC12V 0.36, relé má 5 vývodů Obrázek tuším, že vývody z cívky musím připojit na vstupy 4 a 5 (jakoby 12V) ale pak přesně nevím jak dál, vezmeme-li v úvahu, že sem dráty k blinkrům našel. Někdo tvrdí, že tam musím dát i diody. Našel by se prosím někdo, kdo by mi pomohl, abych nešel cestou pokus-omyl, není to sice životně důležité, ale znáte to, když něco může být lepší. Auto je Citroen Saxo 1.5, když by ho někdo měl. Díky

Datasheet:b

Kód: Vybrat vše

http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/634/634-144/dsh.634-144.1.pdf

Napsal: 12 říj 2010, 21:15
od Hill
"Vstupy" 4 a 5 se ti nikdy nespojí. Vždy jen jeden z nich je spojený s vývodem 3.
Copak nevidíš, že cívka je vyvedená mezi vývody 1 a 2 ?

Napsal: 12 říj 2010, 21:23
od v4s1m4
aha takže ten impulz z centrálu na vstupy 1 a 2? Princip relé u mě trochu vázne.

Napsal: 12 říj 2010, 21:27
od proel64
Ja som riesil tiez tento problem pri montazi univerzalneho centralu do Feldy-pouzil som z tych dvoch len jeden kabel a zapojil som ho nie na blinkre ale na parkovacky a bolo po probleme...[/quote]

Napsal: 12 říj 2010, 21:29
od v4s1m4
Aha můžeš mi k tomu napsat něco bližšího, jestli jsi tam dával relé nebo diody atd. Díky

Napsal: 12 říj 2010, 21:33
od procesor
Zapoj takto. Vyber si jedno zapojenie kontaktu 5. Jednoduché na jeden blinker, cez diódy na pravo i vľavo súčasne.

Napsal: 12 říj 2010, 21:42
od v4s1m4
díky moc vyzkouším a dám vědět...

Napsal: 12 říj 2010, 22:00
od frantajetel11
Já bych se jenom zeptal Procesora: Když jenom na jeden blinkr, proč pravej? Když zamykám auto a odcházim, tak pravej moc nevidim :lol: Leda teda, že bych měl anglický auto :wink:

Napsal: 12 říj 2010, 22:04
od v4s1m4
já z toho teda vidím zapojení na oba blinkry :)

ještě teda pro upřesnění, těch 12V bych mohl vzít z jednoho kabelu co ovládá tu cívku, teď jen zjistit, kterej drat to je

Napsal: 12 říj 2010, 22:11
od frantajetel11
No ty diody 3A jsou možná poddimenzovaný. I když je to na chvilku, ale jedna strana blinkrů je okolo 4A. A jestli někdy taháš vozejk, tak skoro 6A...

Napsal: 12 říj 2010, 22:20
od procesor
Jasné dve-tri žiarovky 21W+5W ...50W-65W to pre istotu 6A.
Tých 12V môže byť z batérie cez 15A poistku v prípade blikania L/P súčasne.

Napsal: 12 říj 2010, 22:25
od v4s1m4
no na to přetěžování sem se spíše ptal, ale pochopil sem že to relé sepne jen když zamykám a odemykám jinak je to úplně rozpojený

Napsal: 12 říj 2010, 22:34
od frantajetel11
Tak teď jsem se trochu líp podíval na to zapojení od procesora a:
jestli tam to relé je kvůli přetěžování jednotky centrálu, tak je to celý blbě.
Z centrálu musíš napájet JENOM cívku relé, druhej konec cívky na kostru. Na blinkry to půjde přes ty dvě diody, ale silovej přívod musíš dát přes pojistku tak 16A někam na baterku.

Napsal: 12 říj 2010, 22:40
od procesor
Ajajaj. Tak to na tie "modrý/zelený" .... to cievka nepotrebuje 12V a dioda D3 sa vyhodí, prípadne nahradí symetrickým trazilom.
Opravím sch.

Bežné centrály majú relé (niekedy špeciálne dvojkontakt) v krabičke, niektoré majú vývod na klaksón-hukačku. tento vývod sa spravidla spína na GND. Tu sa pripája pomocné relé na blinkre.
Na modrý/zelený sa dá cievka relé takto pripojiť, blikne pri otváraní a zatváraní.

Napsal: 12 říj 2010, 22:50
od frantajetel11
No a já se ještě zeptám na to, na co jsme se tě měli zeptat první:
CO TO JE ZA CENTRÁL?