Stránka 1 z 1

+12v při zap/vyp zapalování FELICIA

Napsal: 15 lis 2010, 19:31
od zwan
Zdravím všechny znalé problematiky.Potřeboval bych +12 při zapnutém a vypnutém zapalování. Dle fora i knih jsou tyto kontakty přímo na spínačce. V žádné knize nebo manuálu jsem však nenašel konkrétní postup jak se ke spínačce dostat. Neví tedy někdo jak se ke spínačce dostat? Případně na kterém konektoru poblíž středního panelu tyto napětí jsou a jak se k němu dostat? Jen pro úplnost namám ani centrál,el.zrcátka, apod. Vůči základu je pouze otáčkoměr a příprava pro rádio. Jde o felicii 1.3i (136 M) RV 98 NF.
Dík za radu

Abych upřesnil potřebuju 12+ při zapnutém zapalování pro připojení voltmetru, nechci aby měřil pořád mám velký odběř 15mA!. Tzn. po vztažení klíče nebude napájen.
Dále abych potřeboval naopak 12V po vytažení klíče zapalování abych mohl zapojit blikající LED.

Napsal: 15 lis 2010, 19:45
od proel64
A naco by si sa trepal az k samotnej spinacke? Staci predsa zistit co ti funguje ked mas zapnuty kluc a najst prislusny kabel a hotovo.Napr.svetla ti idu cez spinacku,napichni ten voltmeter na svetla a hotovo.Ked som to spravne pochopil,ty chces aby ta ledka svietila ked bude zapalovanie vypnute a ked bude zapnute aby nesvietila-no to len tak asi nepojde,iba ak tu ledku zapojit cez nejake "udelatko",pravdepodobne...

Napsal: 15 lis 2010, 20:00
od EKKAR
Proel64 - asi jsi se ještě v žádném autě nehrabal, co? Jinak bys podobné 3,14čoviny neradil - to co nabízíš, je koledováním si o velkej voheň nebo aspoň o nežádoucí závadu... A světla jdoucí přes spínačku - to jsem taky ještě nežral - teda s výjimkou opravdu bastlů zbastlovaných, ale s takovým bych se bál vyjet na silnici, neřkuli přijet na STK...

Zwan - nad nohama spolujezdce je ve Felince pojistková skříň. Jsou v ní i relátka - najdi to, které cvakne po zapnutí klíče do první polohy = rozsvícené kontrolky na palubce. Odšroubuješ plastem zalitou matici do ruky a vyklopíš si ji směrem dolů. Měřák do ruky, pomocníka za volant a můžeš začít. Buď použij přívod +12V k jeho cívce, nebo (lepší) +12V za jeho spínacím kontaktem (zátěž neponese kontakt spínací skříňky, ale kontakt relátka). Napětí objevující se po vypnutí zapalování je buď také na jednom z vývodů spínačky (slouží k automatické aktivaci alarmu a imobilizéru při vytažení klíče ze spínačky), nebo použij invertor s tranzistorem PNP, který po odpojení kladného napětí z jeho báze otevřeš pomocí odporu připojeného "na zem" (lepší je tam zapojit dělič) - a jako zátěž tohoto tranzistoru použij zase relátko nebo přímo obvod té blikající LEDky.

Napsal: 15 lis 2010, 20:09
od mikollar
myslim ze feldy aspon ta nasa nema kontakt ktory zopina pri vypnuti klucika na spinacke, neviem to na 100%, je to tvrdenie autorizovaneho servisu na otazku preco nieje radio zapojene tak aby sa blokovalo pri vypnuti klucika

Napsal: 15 lis 2010, 20:13
od proel64
No divaj,ja mam tiez konkretne Feldu,a stretavacie svetla nezapnem,pokial nemam kluc v prvej polohe a to som ja nikdy neprerabal.Inac som si "dobastlil" central,alarm,elektricke okna aj s dojazdom,bzucak na rucnu a autom zapinanie svetiel po nastartovani a vsetko k naprostej skokojnosti.Neviem co si s tym poziarom chcel povedat...

Napsal: 15 lis 2010, 20:17
od mikollar
to ano ale to spinas len napatie pre hlavne rele, priamo spinackou nespinas okruh svetiel.

Napsal: 15 lis 2010, 20:20
od proel64
No vsak to mas pravdu,on tam chce zavesit voltmeter,ktory mu bere 15mA :roll: a ten predsa moze zavesit klidne priamo za vypinac svetiel...

Napsal: 15 lis 2010, 20:22
od kevin_mitnick
tady:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=183

myslim najdes co potrebujes... [/url]

Napsal: 15 lis 2010, 20:22
od mikollar
jj tak to jasne, ja som napr. pripajal teplomer na miesto tam kde sa dava palubny PC, a napajanie som vzal z podsvietenia tlacitka

Napsal: 15 lis 2010, 20:41
od Mendor
Plus 12V po zapnutí klíčku najdeš třeba na vypínači vyhřívání zadního skla. Blikající LED zapoj jedním vývodem jako voltmetr a druhým vývodem na stálých 12V, najdeš třeba na spínači varovných světel. Nepotřebuješ žádný invertor a podobné nesmysli.

Napsal: 16 lis 2010, 06:04
od BOBOBO
Ale až odděláš palubku , to bych se na to ..

Napsal: 16 lis 2010, 10:49
od Mendor
Nemusí celou palubku, stačí vytáhnout průduchy vzduchu nad vypínači aby se k nim dostal, drží je jeden šroubek.

Napsal: 16 lis 2010, 12:36
od breta1
Máš tam přípravu pro autorádio, takže stálé napájení je na PIN 6 (jištěno 7,5A) nebo PIN 7 (jištěno 30A), kostra je na PIN 8, vše na ISO konektoru A.
Pro názornost obrázek konektoru.

Napsal: 16 lis 2010, 14:28
od Mendor
A na 4A by měl být 12V přes klíček.