Stránka 1 z 2

skoda 120L

Napsal: 20 lis 2010, 20:44
od valla
nazdarek
mam skodofku 120L 1988, a mam v poslednej dobe nejake problemi, najprv sa mi pokazil rozdelovac vymenil som ho, potom sa mi rozsipal alternator, vymenil som ho, nakoniec mi prasklo tesnenie pod hlavou teraz som ho vymenil nastavil, ventile, predzapal, proste vse, a nejde mi natocit auto, ked otocim kucik do polohy 1 tak sa mi nazapnu kontrolky ani nepohnu rucicky, nejdu mi smerovky, sterace, ani fukar kurenia, ked chcem nastartovat tak sa pretoci starter jak keby ze je vybita baterka,( ta vybita neni 100%) a zablika mi kontrolka rucnej brzdy...
kontroloval som poistky a su ok, svetla mi svieta normalne
nestretol sa s tym niekdo uz? nevie niekdo poradit co by to mohlo robit?

Napsal: 20 lis 2010, 21:01
od pajosek2
Nemáš poškozené přizemnění motoru?

Napsal: 20 lis 2010, 21:32
od valla
pajosek2 píše:Nemáš poškozené přizemnění motoru?
a co tam je nejaky drat??

Napsal: 20 lis 2010, 21:38
od pajosek2
No jasně,dost silný měděný pásek.Pokud si stoupneš čelem k motoru,tak je trochu vlevo od středu ze spod motoru ke karosérii. Pokud Ti,ale nejdou kontrolky,tak je to možná jinde.Já jen,že je to bolavé místo a dost mechanicky namáhané.Je dobré to mít vpořádku. Taky přizemnění přímo u baterie je dost choulostivé.

Pokud to ovšem začalo dělat po výměně těsnění pod hlavou,tak je možné,že jsi do něčeho drbnul,co vede poblíž.

Jen na okraj,tu hlavu jsi dotahoval jak Tě napadlo nebo podle předpisu?Je na to dost přesný postup.

Napsal: 20 lis 2010, 22:23
od valla
aha tak to skontrolujem...
jasne ze sem hlavu dotahoval od stredu podla postupu :))
mne to fungovalo ked som to vymenil, len mi stielal kraburator lebo som mal prehodene VN kable ku svieckam, to som prehodil ze to skusim nastartovat a uz mi na poluhu jedna nic neukazovalo a starter startoval jak ked je vybita baterka ale baterka je OK na 100% aj keby ze je zlaa tak mi kontrolky a secko ide... na tu prvu poluhu, asi to bude najaka ta zem , alebo nejaky kabel co ide na starter...

Napsal: 20 lis 2010, 23:25
od Dikobraz
Motor jsi měl venku , nebo jsi to těsnění dělal na autě?

Napsal: 20 lis 2010, 23:56
od valla
Dikobraz píše:Motor jsi měl venku , nebo jsi to těsnění dělal na autě?
na co by som ho mal vonku? zbytocna robota ,sak to sa da spravit pekne v aute :)

Napsal: 21 lis 2010, 01:42
od WLAB
Zda se, ze nejde 15tka. Opravdu jsou vsechny pojistky v poradku?? Pak jedine vypadlej kablik u spinacky. Nic jinyho mne nenapada. Slabe toceni starterem s tim nejspis nesouvisi, ale stalo by za to proverit kostreni baterie a motoru. Motor je ukostren paskem, ktery jde kolem silentbloku na te strane, co se nachazi alternator. Jinak spatne toceni muze byt i spatnym starterem, napr. vymleta kluzna loziska, opotrebeny komutator, kartace, havarie vinuti...

Napsal: 21 lis 2010, 09:51
od hafca
Zkontroluj kabely na baterce a stejně tak i ten mínusový šroub šroub v kastlíku pro baterku. Bývá to tam zoxidované

Napsal: 21 lis 2010, 12:03
od valla
kabliky u spinacky som kontroloval su v pohode, spatny starter nemoze byt, lebo isiel normlane, a dva veci naraz sa nemozu pokazit, kontaky na baterke som spravil, ale vystedok ziadny, kuknem tie uzemnenia o kasnu, a privodny kabel, na startere a uvidim

Napsal: 21 lis 2010, 12:12
od WLAB
A kdyz se da klicek do polohy I. Je napeti na civce? Cvakne odpojovac volnobehu? Zkus z neho sundat kablik, je na fastonu a potukrj s nim o kontakt jetsli odpojovac cvaka. Alespon indicie o tom jestli na uzlu 15 je vubec napeti (coz bych podle popisu rekl, ze neni).

Napsal: 21 lis 2010, 15:18
od valla
dobre prva poloha je vyriesena ta uz ide :) zly kontakt v ppoistkovej skrinke, ale stale ma sere ten starter, dam nabitu dobru baterku zatocim a sprava sa ako vybita, inak som si vsimol ze ked som spravil to tesnenie, tak ide tazko tocit motorom, na klukovke a aj ked tam nemam sviecky , predtym mi to islo lahucko, ked este nebolo to tesnenie prasknute, dal som nabit baterky a uvidim zajtra to skusim natocit ked to nepojde skusim to roztlacit a uvidim,

Napsal: 21 lis 2010, 15:35
od hafca
Ještě by to mohl dělat spínač na startéru. Je to ten plastový díl ke kterému je připojený silný kabel od baterky. Uvnitř jsou měděné kontaktní plochy a dosedá na ně měděný protikus který je spojí a pustí proud do startéru.
Divný je, že to nejde po výměně těsnění točit bez svíček zlehka. Na to nemá těsnění žádný vliv. Když je motor bez svíček, musí jít rukou utočit za řemenici nebo potahováním za klínový řemen. Není tam nic, co by ho mělo brzdit. Mimo ztuhlého oleje, když auto stojí venku v tomhle počasí.

Napsal: 21 lis 2010, 15:55
od valla
nemoze to byt aj tym ze som mal vo valci jednom vodu a zhrdzavelo to tam?

Napsal: 21 lis 2010, 16:04
od hafca
Asi trefa. Jestli to máš zrezlé, pak to bude chvíli trvat než se to oběhá. A začne to nejspíš žrát víc oleje. Uvidíš až to najede pár set kilometrů. Jak moc se bude olej ztrácet nebo jak moc to bude kouřit.