Zdravím!
Podařilo se mi sehnat nějaké informace o indukčním čidle, ale bohužel se mi nepodařilo sehnat jeho označení.
a nějaké naměřené průběhy atd.
http://www.uloz.to/6807633/cidlo-pdf
Třeba jste s ním někdy někdo něco dělal a poznáte ho.
Průběhy jsou na uloz.to, protože sem mě to z důvodu velikosti nechtělo pustit.
Co by to mohlo být?
Moderátor: Moderátoři
Co by to mohlo být?
- Přílohy
-
- Co je to.jpg
- (13.15 KiB) Staženo 67 x
Naposledy upravil(a) jirka89 dne 04 pro 2010, 17:10, celkem upraveno 1 x.
Vždyť to je jen cívka nasunutá na tyčový magnet. A celé je to hermeticky uzavřené v plastovém pouzdře.
Kmitočet na výstupu je dán počtem zubů ozubeného kola, které tím "čteš", krát počet otáček za vteřinu. Chceš-li identifikovat polohu, můžeš jeden zub vynechat (jedno, zda se nevyfrézuje jedna drážka nebo naopak se mezi drážkami odfrézuje i jeden zub) a po vyhodnocení tohoto stavu odpočítávat zuby a z jejich počtu polohu určit.
Seženeš to v prodejnách autodílů jako snímač otáček klikového hřídele případně snímač ujeté vzdálenosti (vypadá to na Evropu, nejspíš Bosch nebo Hella).
Kmitočet na výstupu je dán počtem zubů ozubeného kola, které tím "čteš", krát počet otáček za vteřinu. Chceš-li identifikovat polohu, můžeš jeden zub vynechat (jedno, zda se nevyfrézuje jedna drážka nebo naopak se mezi drážkami odfrézuje i jeden zub) a po vyhodnocení tohoto stavu odpočítávat zuby a z jejich počtu polohu určit.
Seženeš to v prodejnách autodílů jako snímač otáček klikového hřídele případně snímač ujeté vzdálenosti (vypadá to na Evropu, nejspíš Bosch nebo Hella).
Naposledy upravil(a) Hill dne 04 pro 2010, 17:12, celkem upraveno 1 x.
Průměrně soudný zámečník, který by viděl výkres s takovou kravinou, by ji šel konstruktérovi otlouct o hlavu.
Když má čidlo sloužit i ke zjištění definované "nulové" polohy hřídele, pochopitelně bude mít vlastní kolo, které neslouží k žádnému jinému účelu.
Na pouhé zjištění rychlosti ale žádný zub chybět ani přebývat nemusí a můžeš snímat klidně i na převodech nebo startovacím věnci setrvačníku.
Jestli chceš zjistit definovanou polohu hřídele a ještě tím kolem pod snímačem něco pohánět (nebo mít to kolo poháněné třeba pastorkem), nezbude ti, než výstupek na boku kola a druhý snímač.
Když má čidlo sloužit i ke zjištění definované "nulové" polohy hřídele, pochopitelně bude mít vlastní kolo, které neslouží k žádnému jinému účelu.
Na pouhé zjištění rychlosti ale žádný zub chybět ani přebývat nemusí a můžeš snímat klidně i na převodech nebo startovacím věnci setrvačníku.
Jestli chceš zjistit definovanou polohu hřídele a ještě tím kolem pod snímačem něco pohánět (nebo mít to kolo poháněné třeba pastorkem), nezbude ti, než výstupek na boku kola a druhý snímač.
Hill to popsal dokonale. Je to indukční snímač otáček/polohy klikové hřídele. Na Felicii není tento snímač, ale hallův snímač s tvarovačem(ten potřebuje napájení a má 3vodiče).
Z jakého auta je konkrétně uvedený snímač netuším, ale tipoval bych to na nějakého opla. Indukční snímače jsou i na kolech pro ABS-tam není vynechán žádný zub, protože není třeba určovat polohu kola,ale jen jeho rychlost.
Jinak pokud je třeba zjistit označení podle obrázku, tak doporučuji kaalog firmy Cargo, kde mají uvedeny obrázky a objednací čísla cargo i originál čísla.
Z jakého auta je konkrétně uvedený snímač netuším, ale tipoval bych to na nějakého opla. Indukční snímače jsou i na kolech pro ABS-tam není vynechán žádný zub, protože není třeba určovat polohu kola,ale jen jeho rychlost.
Jinak pokud je třeba zjistit označení podle obrázku, tak doporučuji kaalog firmy Cargo, kde mají uvedeny obrázky a objednací čísla cargo i originál čísla.