regulace otacek motoru
Moderátor: Moderátoři
regulace otacek motoru
prosim,muzete poradit zactecnikovi.Chci postavit vnukum auticko s el pohonem bud motorem-el vrtacka 220v-700W,nebo ss motor 12v 8A.Jako zdroj proudu jsem koupil generator se spal motorem.Problem mam pouze s regulaci otacek motoru.Potreboval bych i velky kroutici moment pri malych otackach.Dekuji predem za kazdou radu nebo odkaz na podobny problem
peli
dodatek
generator ma asi 15kg,neni velky budou jej vozit,vyrobce generatoru udava bud 220v-3A nebo 12V 8A
dekuji za napady,zkusil jsem jiz akumulator-neosvedcil se,motor z babety obtizne startovani,brzo odesla spojka,stale problemy se zapalovanim-motor byl skoro novy
peli
dodatek
generator ma asi 15kg,neni velky budou jej vozit,vyrobce generatoru udava bud 220v-3A nebo 12V 8A
dekuji za napady,zkusil jsem jiz akumulator-neosvedcil se,motor z babety obtizne startovani,brzo odesla spojka,stale problemy se zapalovanim-motor byl skoro novy
Naposledy upravil(a) peli01 dne 23 úno 2006, 16:23, celkem upraveno 2 x.
motorek s cizím buzením a s kotvou spínanou nějakým PWM obvodem se dá celkem rozumně regulovat i do velmi malých otáček a přitom je tvrdý, ovšem proudy budou bohatýrské a bude to chtít asi i přídavné chlazení vinutí.
http://www.atas.cz/products.php?lng=czech&vp=komut
tam by mohli mít vhodný typ i praktické zkušenosti
mají v programu i motorky s převodovkou
http://noel.feld.cvut.cz/hw/philips/acrobat/8010.pdf
nebylo by rozumné použít místo generátoru nějaký slušný akumulátor? generátor smrdí a dělá kravál, vnuci můžou něco zapálit... až je omrzí jezdit, půjdou si hrát s kanystrem................
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
ještě jsem si vzpomněl, nějaká pražská firma dělá elektro kola a skůtry i trojkolky, prodává i samostatné pohony i se zdrojem, je to vymakané ale nebudeš pak už mít takovou radost z bastlení, když měníš pátou sadu IGBT![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.atas.cz/products.php?lng=czech&vp=komut
tam by mohli mít vhodný typ i praktické zkušenosti
mají v programu i motorky s převodovkou
http://noel.feld.cvut.cz/hw/philips/acrobat/8010.pdf
nebylo by rozumné použít místo generátoru nějaký slušný akumulátor? generátor smrdí a dělá kravál, vnuci můžou něco zapálit... až je omrzí jezdit, půjdou si hrát s kanystrem................
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
ještě jsem si vzpomněl, nějaká pražská firma dělá elektro kola a skůtry i trojkolky, prodává i samostatné pohony i se zdrojem, je to vymakané ale nebudeš pak už mít takovou radost z bastlení, když měníš pátou sadu IGBT
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
pokud bude generátor jezdit s autíčkem, je to jako škrábání pravou rukou za levým uchem - ale když už, tak z hlediska účinnosti bych rozhodně využil 230V a vrtačku bych řídil přes jednoduchý regulátor otáček s tyristorem či triakem - návodů na regulátory otáček pro vrtačky je mraky.Pro vnoučka všechno!
chlapi stůjte na zemi - 220?Vy jste snad nebyli malí a do ničeho nešťourali?Já již delší dobu nad něčím takovým přemýšlím,ale zatím jen přemýšlím.Chce to akumulátor uložený mezi zadními koly,tak aby těžiště bylo co nejníže a byla zaručena stabilita vozidla.
Záleží na velikosti kol,ale asi hřídel bude muset být dělená,aby se ak.dostal co nejníže.Myslím si že ak.to chce aspoň 35 Ah.Motor použít s nejvíce otáčkami kvůli momentu.Jednostupňová převodovka by byla na místě,ale ještě mě nenapadla její konstrukce.
A jak píše Crifodo - cizí buzení a něco s PWM třeba s 555 a výkonových prvků je na trhu přehršel.
Milan121
Záleží na velikosti kol,ale asi hřídel bude muset být dělená,aby se ak.dostal co nejníže.Myslím si že ak.to chce aspoň 35 Ah.Motor použít s nejvíce otáčkami kvůli momentu.Jednostupňová převodovka by byla na místě,ale ještě mě nenapadla její konstrukce.
A jak píše Crifodo - cizí buzení a něco s PWM třeba s 555 a výkonových prvků je na trhu přehršel.
Milan121
Jednou jsem vidìl v TV autíèko, pohánìné pøímo akuvrtaèkou. Taky to stavìl nìjaký kutil pro vnouèka a ten se kolem prohánìl jak divý, zatímco redaktor zpovídal autora... Vrtaèka kroutila pøímo høídelí pøevodovky, pøes bovden se pedálem ovládala spouš a vestavìný regulátor, fungoval tomu i reverz... Geniální blbùstka, pro dìcka ideální.
Stavìt pro dìti model lokomotivy (spalovací motor - generátor- regulátor- elektromotor) je opravdu trochu tìžkopádné a taky nebezpeèné. I pøi peèlivé konstrukci se nedá zajistit uhlídání správného používání, dìti bude zajímat, co je uvnitø, staèí tøeba voda ze zahradní hadice atd. Taky spaliny z motoru nejsou zrovna to, co by dìti mìly dýchat. V hraèkách by vždy mìlo být jen malé napìtí. Takže bych se taky pøimlouval za variantu s akumulátorem. Pozor ale - i zkratový proud akumulátoru mùže být nebezpeèný, hned vše kolem hoøí...
Stavìt pro dìti model lokomotivy (spalovací motor - generátor- regulátor- elektromotor) je opravdu trochu tìžkopádné a taky nebezpeèné. I pøi peèlivé konstrukci se nedá zajistit uhlídání správného používání, dìti bude zajímat, co je uvnitø, staèí tøeba voda ze zahradní hadice atd. Taky spaliny z motoru nejsou zrovna to, co by dìti mìly dýchat. V hraèkách by vždy mìlo být jen malé napìtí. Takže bych se taky pøimlouval za variantu s akumulátorem. Pozor ale - i zkratový proud akumulátoru mùže být nebezpeèný, hned vše kolem hoøí...
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
pokud se dobre vyrobi vozitko po mechanicke casti, na pohon udajne staci motorek od steracu, nebo ventilatoru skodovky. Zalezi na maximalni rychlosti. - jinak detsky ctyrkolky pouzivaji podobny motorrek, co je treba ve vzduchovem kompresorku na 12V na foukani kol a monoblok oloveny akumulator 12V/10Ah..
Ono vubec ty motorky co se pouzivaji v akuvrtackach jsou vetsinou modelarske motory. Problem je ze tyto motory toci docela vysoke otacky takze je treba hoodne prevodovat. Ale daji se ridit modelarskyma regulatorama ktere stoji kolem cca 500 a vyse ale fakt toho snesou hodne 30A neni problem. samo ze PWM
Internet - metla lidstva
Měl sem postavený autíčko pro dceru (tenkrát 3-letou).Bylo spácháno ze zbytků plastu tl. 6mm a poháněmo dvěma motorky ze stěračů (na každý zadní kolo jeden,tím se vyřešil problém diferáku).Náhon byl pomocí ozubeného řemenu,napájení dvěma paralelníma zapouzdřenýma baterkama 12V/4Ah a regulace žádná-jenom revelzák a nožní spínač.
007