Ekologická daň s prodeje starého auta

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

Ekologická daň s prodeje starého auta

#1 Příspěvek od markoni »

Zdravím
Předem se omlouvám za otázku která jsem nepatří ale nechce se mi pročítat" celý net" ale jak velkou ekologickou daní se je zatíženo prodej starého auta "favorit"? rok výroby 90-93 odpovědi typu dej to do kovošrotu neberu :) díky

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

http://www.zimni-znacka.cz/ekologicka-dan-auta

Cituji:
"...
1) 10.000Kč - automobily s normou EURO 0, většinou vyrobené do roku 1992.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. Škoda 120, Trabant, Wartburg, VAZ, Favorit,..

2) 5.000Kč - automobily s normou EURO I, většinou vyrobené do roku 1995.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf II, Fiat Uno, Tipo, Bravo, Peugot 205,..

3) 3.000Kč - automobily s normou EURO II, většinou vyrobené do roku 2000.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf III, Felicia 1,3MPI, Seat Toledo, Fiat Punto,..

Pro přesné stanovení skupiny je nutné nahlédnout do velkého technického průkazu, kde by měla být uvedena emisní norma. Daň se určuje podle splněné emisní normy, ne podle roku výroby..."
Konec citátu.

Jseš línej nemrcouch, protože stačí zadat do Googla slova "ekologická daň z vozidla" a přečíst první odkaz, žádný prolejzání netu se nekoná.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
feliz_navidad
Příspěvky: 591
Registrován: 15 říj 2009, 02:00

#3 Příspěvek od feliz_navidad »

Je vhodné to převést přes invalidu, pak se "ekologická" daň neplatí.

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#4 Příspěvek od Hejnicek »

Favority se vyrabely jak s katalyzatorem, tak bez.
Ty s katalyzatorem se osazovaly nerizenym nebo rizenym katalyzatorem.
Ja jsem mel Formana r.v. 1993 a ten byl osazen rizenym katalyzatorem a ridici jednotkou BOSCH s jednobodovym vstrikovanim.

Myslim, ze v tomto pripade nebude ta ekologicka dan na maximalni hranici 10.000. Ale bude to "Pet na stole v ceskych"

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od markoni »

To jsem pochopitelně zkoušel za úkolovat strýčka googla ale co mě dal výsledky tak byly starého data tak jsem nevěděl jestli to platí nebo ne díky

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ZdenekHQ »

V případě favoritu bych použil něco z následující citace...
A) v cesku neni uzakonena tzv. dohlasovaci povinnost takze kdyz neni "procvakly" OTP da se bez trestne jezdit klidne sto let

jenom v tzv. poloprevodu (vTP vozidlo prevedeno odhlaseno na pana XY)

tento zakon nahrazuje predpis o dohlaseni vozidla do 5ti pracovnich dnu ale nelze ho uplatnit jinak nez tim ze pri odhlasovani auta resp. nahlaseni na dopravce zmenu vlastnika tak puvodnimu majitely procvaknou platnost na otp, ale kdyz ho puvodni majitel nepredlozi treba s tim ze ho nechal kupci nebo ze ho ztratil tak ho neprocvaknou a tim padem otp nekonci platnost [:-D]

B) prodej vozidla bez prepisu

vozidlo se proda na normalni kupni smlouvu pochopitelne po vzajemne dohode obou stran pri cemz kupujici dostane veskere doklady k vozidlu a plnou moc k uzivani a libovolnemu nakladani snim vcetne jeho prodeje a zastupovani na uradech ve veci prevodu vozidla na noveho majitele na oplatku kupujici vystavi prodavajicimu cestne prohlaseni ze ode dne koupe vozidla prebira veskerou zodpovednost za jeho provoz
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Philip_Fry
Příspěvky: 1538
Registrován: 01 zář 2010, 02:00
Bydliště: Trutnov

#7 Příspěvek od Philip_Fry »

1. Záleží, jestli má to auto v TP zapsanou nějakou emisní normu, měl jsem kdysi favorita rv. 1990 ecotronic s řízeným karburátorem a katalyzátorem, plnilo to Euro 1. Pokud není žádná norma zapsaná, pak je bohužel ekovýpalné 10000Kč

2. Doporučuji použít něco z toho, co psal ZdenekHQ (tj. buď pouze polopřevod nebo prodej bez přepisu) a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. Dále, vzhledem k tomu, že neexistuje právní předpis, který by jasně stanovoval novému majiteli povinnost dokončit polopřevod (laicky řečeno), nemá ani PČR právo řidiče auta v polopřevodu jakkoli postihovat. Vzhledem k tomu, že již pár let jezdím výhradně s auty v polopřevodu, mám tyto skutečnosti bezpečně zjištěné a praxí ověřené :)

EDIT : Napsal jsem to blbě, paragraf na to, že nový majitel má povinnost přihlásit auto na sebe existuje, ale nestanovuje žádné postihy, pokud tak majitel neučiní...

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od mtajovsky »

Philip_Fry píše: a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. ...
Běžně to dělají a co pak s tím? To mu mám jako dopředu říct: "Běda, jestli mi něco provedete s ORV, mám s sebou 38 Special." ?

Uživatelský avatar
Paja250
Příspěvky: 196
Registrován: 29 říj 2007, 01:00
Bydliště: českobudějovicko

#9 Příspěvek od Paja250 »

Favorit může mít jednobod. vstřikování Bosh mono motronic, jak už zaznělo. V TP pak bývá uvedena norma Euro II, takže bys zaplatil 3 000 Kč.

Uživatelský avatar
nokijec
Příspěvky: 287
Registrován: 01 úno 2011, 01:00

#10 Příspěvek od nokijec »

V říjnu jsem kupoval Felicii r.v.95 .Eko 5000Kč.

Uživatelský avatar
kewin
Příspěvky: 459
Registrován: 21 zář 2008, 02:00
Bydliště: Jižní Morava....
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od kewin »

zde v přiloze přikladam tabulku těch emisnich norem :-)
Přílohy
prehled_emisnich_limitu_pro_vypocet_ekologicke_dane.pdf
(148.5 KiB) Staženo 106 x

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od markoni »

Zdravím
Tak já to teda upřesním ten favorit má ještě rok platné stk mě jde o tohle když se napíše povinné ručení na toho co s tím bude jezdit tak kdo je za průser kdyby toto auto způsobilo majitel nebo na koho je to povinné ručení napsáno? díky

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

1) jedno auto může mít jen jednu povinnou pojistku.
2) sjednavatel a platič této pojistky může být osoba rozdílná od osoby uvedené jako majitel v dokladech vozidla - jde o tzv POJISTNÍKA.
3) bonusy a malusy se vypočítávají podle škod, které vznikly za doby trvání dané pojistky = spadají na osobu aktuálního pojistníka daného vozidla.

Ergo kladívko - když uděláš prodej bez převodu na úřadě a na základě písemného prohlášení podepsaného oběma stranami "odevzdáš osobě XY vozidlo ABC s registrační značkou KLM1234 za úplatu formou finanční kompenzace ve výši PQ tisíc Kč", přičemž osoba XY od tebe dostane plnou moc k veškerému dalšímu disponování s vozidlem včetně dalšího prodeje a zároveň osoba XY podepíše čestné prohlášení, že počínaje okamžikem podpisu přebírá odpovědnost za veškeré úkony a škody týkající se provozu vozidla, včetně toho, že si dotyčný uzavře svou vlastní pojistku povinného ručení, budeš de facto před zákonem z obliga. Bonus patří tomu, kdo sjednal pojistku - a je jedno, jestli je to povinné nebo havarijko. Stejně tak případné regresy a další postihy se vztahují na osobu, která a) auto v daný moment řídila a b ) za auto v daný moment měla na sebe sjednanou pojistku.

Jen je potřeba si ohlídat, aby ty doklady měly všecky právní náležitosti - tedy uvedení všech údajů jako jméno, datum narození, adresy, rodná čísla, datum podpisu - a aby vše bylo ve 2 identických exemplářích. Vše pro případ nějakých sporů a dokazování, kdo za co může a kdo má co platit - a to pokud možno i v rámci rodiny, protože v případných bonusech a malusech už dneska lítají pěkné peníze.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Philip_Fry
Příspěvky: 1538
Registrován: 01 zář 2010, 02:00
Bydliště: Trutnov

#14 Příspěvek od Philip_Fry »

mtajovsky píše:
Philip_Fry píše: a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. ...
Běžně to dělají a co pak s tím? To mu mám jako dopředu říct: "Běda, jestli mi něco provedete s ORV, mám s sebou 38 Special." ?
Prostřižené nebo jinak znehodnocené ORV je neplatné. S neplatným nebo chybějícím ORV nesmíš jezdit. Takže v případě ztráty nebo znehodnocení ORV požádáš logicky o vydání nového dokladu. Pokud ti ho opět procvaknou, je z toho trošku začarovaný kruh :)
To, že úředníci běžně osvědčení procvakávají, samozřejmě vím, nicméně tím porušují zákon a vždy mi stačilo je na tento fakt upozornit. Sice měli občas plno keců, ale ORV neprocvakli.

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#15 Příspěvek od msar »

Můžeš být konkrétnější, který zákon porušují? (abych měl argumentaci, kdyby to jednou bylo potřeba...)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“