Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP)

#1 Příspěvek od EKKAR »

Mám velkou prosbu k bastlířům, znalým autoelektriky a schopným pomoci člověku v Praze - Stodůlkách.

Jedná se o invalidu s průkazem ZTP, má Felicii, která je jeho téměř výhradním dopravním prostředkem, ale vybíjí mu baterku takovým tempem, že za 3-4 dny odstavení už nenastartuje. V servisu mu nebyli ochotní pomoct, řekli mu, že žádnou závadu nenašli, baterka je přesto po několika málo dnech opět prázdná. Zatím to řeší odpojováním kostry od baterie, což ale samozřejmě není moc košer.

Sám to mám příliš z ruky, jinak bych se k němu vypravil sám - je potřeba projít instalaci, změřit klidové odběry jednotlivých větví a pokusit se aspoň najít, co je tím nezvaným žroutem. Je možné, že v autě je udělaný nějaký starší bastl, který se poondil a bude ho potřeba odstranit nebo opravit. Já o tom autě víc nevím, detaily si bude dotyčný muset zjistit sám přímo na místě. Potom už snad už servis bude ochotnější pomoct (ZTPéčkaře musejí ze zákona dělat přednostně, z toho samozřejmě nejsou vůbec odvázaní a odbývají to jak jen to jde), případně bude možné pomoci na místě bastlířským zásahem.

Kontakt je buď mailem sadraj z@vin@č volny.cz (bez mezer) nebo na Skype "sadrajsadraj".

Díky předem všem ochotným a schopným pomoct.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#2 Příspěvek od galjo »

Niečo podobné som mal a robilo to autorádio. Ked som vybral panel , tak s zapojilo blikanie autorádia a na tretí den som mal problém natočiť auto. Ked som nevyberal panel z rádia , tak sa problém odstránil. Niečo si zoberie aj ALARM.. tak baterka nestačí potom.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od PvvS »

U me to byl prorazeny regulator na altiku. PO jeho vymene (200,-), brz problemu. U feld vcelku normalni problem.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Rady případně s odkazem, že to je odpověď na Ekkarem zprostředkovanou prosbu, pošlete prosím přímo na výše uvedený mail - ten člověk je ale elektronicky jen částečně gramotný, navíc má určité problémy se zdravím, takže by potřeboval vysloveně fyzicky helpnout.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sejcek2
Příspěvky: 1
Registrován: 09 úno 2011, 01:00

Re: Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP)

#5 Příspěvek od sejcek2 »

Já měl podobný problém a zjistil jsem že jízda s rosvícenými světly, stěrači, topením a ohřevem zadního skla způsobí přesně to samé! a nedej bože před zajetím do garáže eště startovat! potom je baterka tak hotová že za dva dni nenastartuje i když je auto naprosto v pořádku.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od PvvS »

Vubec. Denne cukam 7km do hokny , 7 zpet . Svetla jedou, ventilator naplno, vyhrivano zadniho okna taky a neni poblem . 1,3 a 70A Altik. Pred vymenou regecu jsem musel i nabijet. Od te doby ani tuk. Ono krome prostrelenych diod uz byly kratsi i uhliky a mozna odskakovaly.

Uživatelský avatar
Quest
Příspěvky: 479
Registrován: 10 pro 2008, 01:00
Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.

#7 Příspěvek od Quest »

Pokud jde o člověka neznalého elektrotechnických základů, může být pro něho nebezpečná jakákoliv rada, počínaje zvednutím kapoty. Proto se také přimlouvám, aby se našel někdo z jeho okolí, kdo by mu mohl pomoci. Je třeba změřit jednotlivé klidové odběry, jak píše EKKAR, některá autoradia jsou ve vypnutém stavu dost nenažraná, a též zkontolovat stav akumulátoru, jestli už není těmi hlubokými stavy vybití také kaput, jak časté a jak dlouhé jízdy podniká, pokud jsou krátké, jestli občas dobije nabíječkou atd. atd. A to vše asi sám nezvládne i při sebelepší radě. To že mu v servise nepomohli, to mne dnes nepřekvapuje. Tam už neopravují, jenom vyměňují. Zvláště když tam přijede s deset roků starým autem, pak je velký nezájem i u značkového servisu.
Můj příspěvek k problému je ten, že v půl roku staré, nové Felicii také nevydržel akumulátor v nabitém stavu ani jeden týden. Příčinou byl prach a další nečistoty v zásuvce zapalovače cigaret, které občas zvlhly a vytvořily vodivý můstek mezi kostrou a středovým kontaktem, který je v tomto případě jen několik mm vzdálený. Naštěstí k určení diagnózy stačil nos.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od p32 »

Tak jediné řešení by asi bylo změŕit odebíraný proud z baterky při vypnutém autě (v klidu) a zároveň změřit reálnou kapacitu baterky. Při normální baterce se to pomocí malých spotřebičů jako je zabezpečovačky, nevybije.

Uživatelský avatar
60723
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00

#9 Příspěvek od 60723 »

U felicií se stává , že je volný řemen na pohon alternátoru . On se zdá že je napnut dostatečně ale někdy je tak "ojetý " že chodí po dně řemenic a nepřenese při krátkých jízdách potřebný výkon . Je potřeba jej "zkušebně" mírně přešponovat , nebo eventuelně vyměnit. Ku podivu se ani nepálí a téměř není cítit.

Uživatelský avatar
60723
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00

#10 Příspěvek od 60723 »

Ještě jsem zapoměl napsat jednu věc. U těchto starších aut se nepočítalo s denním svícením, regulátory měly jiné parametry. Ze skušenosti vím ,že věci hodně pomůže zhasínat světla dříve nežli motor ,myslím tím třeba stání před vraty,závorami (parkovačky) rozsvítit a topení až při rozjezdu -dá se na to zvyknout. Dále je též nutné občas baterii dát na nabíječku a nechat mírně přebít , velké proudy alternátorů způsobují snížení kapacity a tím mírným "převařením" se to dá částečně odstranit . Dokud byla v autech dynama nebyl tento jev tak markantní.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Jseš vedle - jak Fáčko, tak Feli už s denním svícením počítané má - proto taky mají 70A a silnější alternátory - pro srovnání, škodule "stovka" neboli první boleslavský produkt vybavený alternátorem (první série ještě s dynamem a 3kotvičkovým reglerem) měla alternátor s parametry 14,5V/37A !!!
A k těm dynamům - dynamo by vůbec nedokázalo utáhnout dnešní auto v městském provozu, protože dává výkon až od otáček, které by v dnešním autě vůbec nedosáhlo nebo jen na dálnici. Přebíjet baterku nabíječkou je taky pěkná zhovadilost, protože jí stačí "ke štěstí" už jen ty proudové nárazy od alternátoru po startu. Pokud baterku budeš přebíjet, budeš jí ubližovat ještě víc. Zasulfátované desky se ošetřují jinak - ale přebíjením rozhodně ne.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
60723
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00

#12 Příspěvek od 60723 »

Nebudu se dál přít ale nerozhoduje jenom výkon alternátoru ale hlavně nastavení regulátoru -proto se do fabií přidával nebo ještě přidává odpor před žárovky v reflektorech- regulace byla nastavena vysoko a údajně změněna kabeláž pro světla- měla menší odpor a žárovky praskaly. Souhlas s tím že dnešní auto by dynamo nezabezpečilo , napsal jsem to protože pro akumulátor bylo dynamo s mech. regulátor byl pro aku. šetrnější než alternátor .To "převaření " je myšleno obrazně pouze jako krátkodobé mírné překročení napětí 14,4 skutečně částečně odstraňuje počínající sulfataci.Jsou to mé skušenosti z praxe i od lidí kteří se zabývali opravami baterií a dobíjení. Jsme ale mimo předmět vlákna tak ti kdo chtějí vědět víc ať si najdou info. na vebu, ona celá věc kolem dobíjení je podstatně složitější.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

To "60" - dej si tady do vyhledávání slova "regenerační dobíječ" nebo "regenerační dobíjení" - dovíš se víc.

A jinak díky všem za pomoc, naštěstí už se mi ozval známý z jiného fóra, shodou okolností pražák - na tu zatrápenou feli se zajede podívat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jessy
Příspěvky: 87
Registrován: 29 dub 2007, 02:00

#14 Příspěvek od Jessy »

A čo s tým teda bolo ??

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“