Co vše po stěhování ?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Co vše po stěhování ?

#1 Příspěvek od drabek06 »

Otázká trošek mimo elektro, ale snad to vadit nebude :wink: Trhám se z hnízda rodného stěhuju se do podnájmu v Liberci, takže ouplně jinej kraj, město . . . Chtěl bych se zeptat co vše je potřeba oběhat na "úřadech" a jinde po přestěhování - co kde je potřeba nahlásit či nenahlásit atd . . . Jediný co v tuhle chvíli je vyřešený je podnájem a musí se ještě na ČEZ ohledne přihlášení odběratele. Tohle je zatím to jediný co vim že musím . . . Možná vám to příjde jako blbej dotaz, ale nikdy jsem nic nic podobnýho nezažil tak nevim co a jak :oops:

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#2 Příspěvek od mirosne »

1.,Vybavenie pobytu (trvalý,prechodný)
2.,Vybavenie nového Obč.preukazu (samozrejme aj ostatné doklady)
3.,Hlásenie poisťovni o zmene bydliska (tak isto aj banke,atď..)
4.,Prihlásenie nového odberateľa energií (voda,elektrika,plyn)
Viac ma nenapadá.
Ostatní ma prosím doplňte,popr. opravte.

Prajem Veľa šťastia a hlavne pevné nervy! :wink:
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od drabek06 »

Trvale budu hlášenej na původní adrese, tohle bude psaný jen jako přechodný. I v tomhle případě je potřeba oběhávat pojišťovnu, banku, měnit občanku, řidičák, atd . . . ?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

Já bych nic nepřehlašoval , také jsem v tom stavu . Kdyby umřela matka a měl jsem jiný pobyt , to by byl problém . Už jen proto bydlím stále "doma" . Nahlásit jen odběry všeho i TV+R , pokud neplatíš osobně na trvalém . A pojistku na byt musíš mít pochopitelně tam , kam patří . Ani přechodný nikam nehlásím a to mám již dva .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Přesně, trvalý nechat doma a udělat si jen přechodný - na to nepotřebuješ žádné změny dokladů (občanka, řidičák atd - NIC SE NEMĚNÍ). Jediné co MUSÍŠ, je sdělit institucím jako je banka, zdravotní a komerční pojišťovna, sociálka & úřad práce atd ZMĚNU KOMUNIKAČNÍ ADRESY - jinak Ti bude úřední pošta chodit dál do místa Tvého TRVALÉHO pobytu. Ta změna se hlásí buď osobně, nebo doporučeným dopisem - abys měl v ruce doklad o tom, žes to udělal. V opačném případě jsou úředníci schopní všecko popřít nebo zmatlat k nerozpoznatelnosti...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Pokud se budeš ale často stavovat doma , tak opravdu stačí jen udělat smlouvy s dodavateli proudu , plynu , vody , elektriky a TV+R .

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od mtajovsky »

Nekdy od roku 2001 je kazdy, kdo nebydli ve svem trvalem bydlisti, povinen nahlasit do centralni evidence obcanu (pres obecni urad) svou komunikacni adresu. Tahle adresa je pak platna napriklad pro obsilky od soudu v exekucnim rizeni a v podobnych prijemnych zalezitostech. :D

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od mtajovsky »

Odkaz bych musel hledat. Ale vim to z kauzy jednoho kamarada, ktery bydli jinde, nez ma hlasenou trvalou adresu. Ztratil doklady. A po asi 2 letech na nej dosel exekutor s asi 200 tis, exekuci pro nekolik nezaplacenych pokut z Karlovych Varu, kde ale nikdy nebyl. Vsechny upominky o zapaceni pokut a soudy prosvihl, protoze mu vse chodilo na trvale bydliste. Kdyz se zacal cukat, byl od soudu byl poucen o povinnosti nahlasit do centr. registru svou komunikacni adresu. Nijak se to nesankcionuje, ale pak mate smulu, soud vas obesila prave podle teto adresy, ktera je defaultne totozna s trvalym pobytem.

No a perlicka na zaver. Nemuze se ani odvolat. Jedna se totiz podle posledni novely Obcanskeho soudniho radu o rozsudky na tzv. bagatelni castky (do 2000 Kc, slo o nejake stovky za pokuty), proti kterym se nelze odvolat, pricemz se K VYSI PRISLUSENSTVI NEPRIHLIZI!! To, ze je "prislusenstvi" o 2-3 rady vyssi nez dluzna castka, uz jaksi nase kapitalisticka zakonnost velkoryse prechazi. Schvalne, ze neuhodnete, jaka lobby si tohle do zakona prosadila?

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#9 Příspěvek od Eleman »

Systém to řeší tak, že dotyčný má adresu obecního, nebo městského úřadu, nebo magistrátu :evil:

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ZdenekHQ »

mtajovsky píše:Nekdy od roku 2001 je kazdy, kdo nebydli ve svem trvalem bydlisti, povinen nahlasit do centralni evidence obcanu (pres obecni urad) svou komunikacni adresu.
Mě by jen zajímalo, jestli je tento údaj nějak obecně ověřitelný, aniž bych musel platit poplatek a utíkat na obecní úřad ? Či naopak, jak lehce je tento údaj změnitelný v případě, že na oú sedí nějaký podivně zvolený pletichář, kterých je kolem nás docela slušné procento.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od drabek06 »

Doma, na trvalý adrese se ukážu minimálně jednou za měsíc a s maminou jsem domluvenej že když by mě náhodou něco přišlo a bylo to důležitý, tak mě to nechá přeposlat do Liberce. Obyčejný dopisy atd. si vyzvednu až se u rodičů ukážu. Takže když to sesumíruju, tak stačí zajít na poštu ohledně poplatku za TV/R a nahlásit tam aj že na tý a tý adrese bydlí ten a ten kvůli případný poště. Pak zajít na magistrát v Liberci a tam též nahlásit že momentálně bydlim "tady" a nakonec na ČEZ ohledně přihlášení odběru elektriky. Ostatní chujoviny jako voda, plyn atd., já neřeším, protože to je součástí platby pronajímateli bytu. Co svoz odpadů ? Se řeší taky na magistrátu města ?

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od p32 »

U svozu odpadků to je snad jasné. Jsi nahlášený doma u rodičů a tam platíš. Dvakrát, tzn. ještě v jiném místě, se neplatí. Samozřejmě že by mělo jít o stejný rajón, abys neplatil u rodičů do jiné kasy než kde odpadky děláš.

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od drabek06 »

O jinej rajón právě jde. Předtím jsem byl v Trutnově, teď jsem nově v Liberci. Takže se odpady v Trutnově zrušej a nahlásej v Liberci na magistrátu . . .

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“