Stránka 1 z 1

Co vše po stěhování ?

Napsal: 28 bře 2011, 06:50
od drabek06
Otázká trošek mimo elektro, ale snad to vadit nebude :wink: Trhám se z hnízda rodného stěhuju se do podnájmu v Liberci, takže ouplně jinej kraj, město . . . Chtěl bych se zeptat co vše je potřeba oběhat na "úřadech" a jinde po přestěhování - co kde je potřeba nahlásit či nenahlásit atd . . . Jediný co v tuhle chvíli je vyřešený je podnájem a musí se ještě na ČEZ ohledne přihlášení odběratele. Tohle je zatím to jediný co vim že musím . . . Možná vám to příjde jako blbej dotaz, ale nikdy jsem nic nic podobnýho nezažil tak nevim co a jak :oops:

Napsal: 28 bře 2011, 08:38
od mirosne
1.,Vybavenie pobytu (trvalý,prechodný)
2.,Vybavenie nového Obč.preukazu (samozrejme aj ostatné doklady)
3.,Hlásenie poisťovni o zmene bydliska (tak isto aj banke,atď..)
4.,Prihlásenie nového odberateľa energií (voda,elektrika,plyn)
Viac ma nenapadá.
Ostatní ma prosím doplňte,popr. opravte.

Prajem Veľa šťastia a hlavne pevné nervy! :wink:

Napsal: 28 bře 2011, 08:47
od drabek06
Trvale budu hlášenej na původní adrese, tohle bude psaný jen jako přechodný. I v tomhle případě je potřeba oběhávat pojišťovnu, banku, měnit občanku, řidičák, atd . . . ?

Napsal: 28 bře 2011, 09:13
od BOBOBO
Já bych nic nepřehlašoval , také jsem v tom stavu . Kdyby umřela matka a měl jsem jiný pobyt , to by byl problém . Už jen proto bydlím stále "doma" . Nahlásit jen odběry všeho i TV+R , pokud neplatíš osobně na trvalém . A pojistku na byt musíš mít pochopitelně tam , kam patří . Ani přechodný nikam nehlásím a to mám již dva .

Napsal: 28 bře 2011, 12:31
od EKKAR
Přesně, trvalý nechat doma a udělat si jen přechodný - na to nepotřebuješ žádné změny dokladů (občanka, řidičák atd - NIC SE NEMĚNÍ). Jediné co MUSÍŠ, je sdělit institucím jako je banka, zdravotní a komerční pojišťovna, sociálka & úřad práce atd ZMĚNU KOMUNIKAČNÍ ADRESY - jinak Ti bude úřední pošta chodit dál do místa Tvého TRVALÉHO pobytu. Ta změna se hlásí buď osobně, nebo doporučeným dopisem - abys měl v ruce doklad o tom, žes to udělal. V opačném případě jsou úředníci schopní všecko popřít nebo zmatlat k nerozpoznatelnosti...

Napsal: 28 bře 2011, 12:52
od BOBOBO
Pokud se budeš ale často stavovat doma , tak opravdu stačí jen udělat smlouvy s dodavateli proudu , plynu , vody , elektriky a TV+R .

Napsal: 28 bře 2011, 13:16
od mtajovsky
Nekdy od roku 2001 je kazdy, kdo nebydli ve svem trvalem bydlisti, povinen nahlasit do centralni evidence obcanu (pres obecni urad) svou komunikacni adresu. Tahle adresa je pak platna napriklad pro obsilky od soudu v exekucnim rizeni a v podobnych prijemnych zalezitostech. :D

Napsal: 28 bře 2011, 17:38
od mtajovsky
Odkaz bych musel hledat. Ale vim to z kauzy jednoho kamarada, ktery bydli jinde, nez ma hlasenou trvalou adresu. Ztratil doklady. A po asi 2 letech na nej dosel exekutor s asi 200 tis, exekuci pro nekolik nezaplacenych pokut z Karlovych Varu, kde ale nikdy nebyl. Vsechny upominky o zapaceni pokut a soudy prosvihl, protoze mu vse chodilo na trvale bydliste. Kdyz se zacal cukat, byl od soudu byl poucen o povinnosti nahlasit do centr. registru svou komunikacni adresu. Nijak se to nesankcionuje, ale pak mate smulu, soud vas obesila prave podle teto adresy, ktera je defaultne totozna s trvalym pobytem.

No a perlicka na zaver. Nemuze se ani odvolat. Jedna se totiz podle posledni novely Obcanskeho soudniho radu o rozsudky na tzv. bagatelni castky (do 2000 Kc, slo o nejake stovky za pokuty), proti kterym se nelze odvolat, pricemz se K VYSI PRISLUSENSTVI NEPRIHLIZI!! To, ze je "prislusenstvi" o 2-3 rady vyssi nez dluzna castka, uz jaksi nase kapitalisticka zakonnost velkoryse prechazi. Schvalne, ze neuhodnete, jaka lobby si tohle do zakona prosadila?

Napsal: 28 bře 2011, 17:38
od Eleman
Systém to řeší tak, že dotyčný má adresu obecního, nebo městského úřadu, nebo magistrátu :evil:

Napsal: 28 bře 2011, 18:22
od ZdenekHQ
mtajovsky píše:Nekdy od roku 2001 je kazdy, kdo nebydli ve svem trvalem bydlisti, povinen nahlasit do centralni evidence obcanu (pres obecni urad) svou komunikacni adresu.
Mě by jen zajímalo, jestli je tento údaj nějak obecně ověřitelný, aniž bych musel platit poplatek a utíkat na obecní úřad ? Či naopak, jak lehce je tento údaj změnitelný v případě, že na oú sedí nějaký podivně zvolený pletichář, kterých je kolem nás docela slušné procento.

Napsal: 29 bře 2011, 09:35
od drabek06
Doma, na trvalý adrese se ukážu minimálně jednou za měsíc a s maminou jsem domluvenej že když by mě náhodou něco přišlo a bylo to důležitý, tak mě to nechá přeposlat do Liberce. Obyčejný dopisy atd. si vyzvednu až se u rodičů ukážu. Takže když to sesumíruju, tak stačí zajít na poštu ohledně poplatku za TV/R a nahlásit tam aj že na tý a tý adrese bydlí ten a ten kvůli případný poště. Pak zajít na magistrát v Liberci a tam též nahlásit že momentálně bydlim "tady" a nakonec na ČEZ ohledně přihlášení odběru elektriky. Ostatní chujoviny jako voda, plyn atd., já neřeším, protože to je součástí platby pronajímateli bytu. Co svoz odpadů ? Se řeší taky na magistrátu města ?

Napsal: 29 bře 2011, 13:16
od p32
U svozu odpadků to je snad jasné. Jsi nahlášený doma u rodičů a tam platíš. Dvakrát, tzn. ještě v jiném místě, se neplatí. Samozřejmě že by mělo jít o stejný rajón, abys neplatil u rodičů do jiné kasy než kde odpadky děláš.

Napsal: 30 bře 2011, 17:43
od drabek06
O jinej rajón právě jde. Předtím jsem byl v Trutnově, teď jsem nově v Liberci. Takže se odpady v Trutnově zrušej a nahlásej v Liberci na magistrátu . . .