Funkcia tohto zariadenia je založená na rýchlosti alebo sile (?) zošliapnutia pedála brzdy alebo je tam dôležité dosiahnutie určitého medzného brzdného spomalenia, kedy je potom aktivovaná plná brzdná sila?
Okrem elektronických núdzových brzdových asistentov existujú aj také, ktoré sú založené výhradne na hydraulickom, resp. mechanickom princípe, bez použitia elektroniky?
Núdzový brzdový asistent
Moderátor: Moderátoři
Moderní zařízení je komplexní - měří jak tlak v systému (od něj odvozuje sílu vyvinutou řidičem na pedál), tak podélné a příčné zrychlení auta a případně úhel natočení volantu - z něj vyvozuje jestli řidič nedělá nouzový vyhýbací/zastavovací manévr. Potom ve spolupráci s ESP (nebo jeho obdobou jinak označenou) napumpuje přes ABS do systému maximální tlak, aby vyvinul co největší možný brzdný účinek.
Starší systémy odvozovaly své působení jen od strmosti nárůstu tlaku v systému - od rychlosti, s jakou řidič dupne na pedál. Pokud šlapal pomalu, i když vyvinul maximální tlak, "brzdový asistent" se nespouštěl - naopak i malé přibrždění, pokud bylo uděláno prudkým pohybem pedálu, aktivovalo při překročení určitého gradientu vzrůstu tlaku asistenta a auto brzdilo na tvrdo plným tlakem. V některých situacích to mohlo vést daleko spíš ke vzniku nehodové situace, proto se tyhle systémy rozšířily daleko víc až v té pokročilejší elektronické variantě - může s nimi jezdit i blondýna, aniž by při každém šmrncnutí podpatkem o brzdu líbala čelní sklo zevnitř...
Starší systémy odvozovaly své působení jen od strmosti nárůstu tlaku v systému - od rychlosti, s jakou řidič dupne na pedál. Pokud šlapal pomalu, i když vyvinul maximální tlak, "brzdový asistent" se nespouštěl - naopak i malé přibrždění, pokud bylo uděláno prudkým pohybem pedálu, aktivovalo při překročení určitého gradientu vzrůstu tlaku asistenta a auto brzdilo na tvrdo plným tlakem. V některých situacích to mohlo vést daleko spíš ke vzniku nehodové situace, proto se tyhle systémy rozšířily daleko víc až v té pokročilejší elektronické variantě - může s nimi jezdit i blondýna, aniž by při každém šmrncnutí podpatkem o brzdu líbala čelní sklo zevnitř...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Re: Núdzový brzdový asistent
dráha pohybu membrány v posiľovači a rýchlosť zošliapnutia brzdového pedála.tyristor píše:Funkcia tohto zariadenia je založená na rýchlosti alebo sile (?) zošliapnutia pedála brzdy alebo je tam dôležité dosiahnutie určitého medzného brzdného spomalenia, kedy je potom aktivovaná plná brzdná sila?
Okrem elektronických núdzových brzdových asistentov existujú aj také, ktoré sú založené výhradne na hydraulickom, resp. mechanickom princípe, bez použitia elektroniky?
O neelektronickom systéme som ešte nepočul
Re: Núdzový brzdový asistent
... co jsi ještě neslyšel neznamená že neexistuje ... nové systémy jsou z bezpečnostních a dnes hlavně cenových důvodů výhradně na mechanickém principu ... ADAM, ADAM II, Dual Rate ...abcdef píše: O neelektronickom systéme som ešte nepočul
Dual Rate by mal byť nejaký integrovaný brzdový asistent v klasickom posilňovači, ktorý zvýši pri intenzívnom brzdení tlak v brzdovej sústave. Ako funguje? Je to systém bez použitia akejkoľvek elektroniky?
Potom veľmi nerozumiem, prečo sa vo výbave vozidiel Škoda uvádza aj HBA (predpokladám hydraulický brzdový asistent), čo je vlastne zahrnuté už v systéme Dual Rate.
Potom veľmi nerozumiem, prečo sa vo výbave vozidiel Škoda uvádza aj HBA (predpokladám hydraulický brzdový asistent), čo je vlastne zahrnuté už v systéme Dual Rate.