Stránka 1 z 1

Elektronické zapalování

Napsal: 12 dub 2011, 15:01
od pajosek2
Chci si na mustanga udělat elektronické zapalování a tohle mne zaujalo.Je sice dost složité na můj vkus,ale asi to má něco do sebe.

Máte někdo zkušenost?
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... stihu.html

Napsal: 12 dub 2011, 17:32
od pavel71
Já to kdysi na mustangu měl ne sice takto složitý ale chodilo to a krom toho že se mi nepálilo kladívko sem žádnou jinou výhodu nepocitoval jelo to stejně žralo to stejně dokonce bych řek že to o něco hůř startovalo
to startování sem chtěl pořešit přidáním 6V AKU leč nák k tomu již nedošlo fichtl byl prodán a já přesedlal na silnější stroj Jawa 8-)

Napsal: 12 dub 2011, 18:35
od procesor
To máš na dve indukčné dva výkonové spínače?
edit: Blbá otázka... pozrel som si zip.

Napsal: 12 dub 2011, 18:40
od Dingo7
pajosek: tohle dávat na pincka nemá žádný absolutní význam a význam to nemá ani Jawě 250 a podobných 2T motorech :wink:

Pokud chceš mermomocí něco elektronického, tak si postav CDIčkový zapalování, a znovu píšu, žádnou regulaci předstihu nepotřebuješ u těhle 2T motorů by když už bys dával regulaci, tak bys reguloval předstih zhruba v úhlu zhruba 2-3°. 4T motor to je jiná, tam je regulace v úhlu 30°.

Napsal: 12 dub 2011, 19:08
od mirosne
pavel71 píše:dokonce bych řek že to o něco hůř startovalo
Zaujímavé,práveže by to malo lepšie štartovať.

Napsal: 12 dub 2011, 19:23
od procesor
Blbosť to nie je, každý motor potrebuje predzápal riadiť podľa otáčok a v závislosti od doby horenia paliva. Ak by palivo horelo konštantný čas, tá závislosť by bola lineárne závislá od otáčok. Keďže zmes sa mení hore-dole v rôznych režimoch motora vďaka nedokonalosti karburátora, teplota spaľovacej komory kolíše +-stovky kelvina, je konštantný čas horenia zbožné prianie.
Otázne je, či sa dajú reálne nájsť krivky pre maximálny výkon v celom rozsahu režimov. Áno dajú...ale stojí to neskutočne veľa peňazí a času. Kvôli mustangu sa to neoplatí. Inak výsledok môže byť podobný klasickému originál zapaľovaniu.

Napsal: 13 dub 2011, 10:31
od pepik9
Čtyřstupňová převodovka by byla 10x lepší než jakákoliv elektronika k vylepšení chodu.

Napsal: 13 dub 2011, 11:30
od pajosek2
Díky za reakce.Udělat bezkontaktní zapalování jen, aby se neopalovalo kladívko je brnkačka,ale mi šlo hlavně o reguleci předstihu. Ovšem s tím,že že regulovat předstih na dvoutaktu nemá význam zásadně nesouhlasím. Vždy má cenu regulovat předstih,důvody jsou zřejmé.

Napsal: 13 dub 2011, 13:03
od procesor
Robil som okolo 125cm3 2T mašine s 35-39kW motorom. S predzápalom (krivkou v rozsahu 35°) sa ladilo 0,5-3kW, väčšina je to ladenie karburátora, presná poloha iskrišťa sviečky a kúzlenie s ladeným výfukom. Potom ešte riadenie zmesy na hranici detonácií.
Bežný stroj to nepotrebuje, a sotva to spoznáš. Ideálna krivka je komplikovaná a podľa rôznych podmienok sa stále mení.
A to som každú jazdu mal s detailným záznamom činnosti motora, následne v PC s analýzou aj výkonu v každom okamihu jazdy. S možnosťou porovnávať s predchádzajúcimi jazdami aj s podrobnosťami v nastavení.

Napsal: 14 dub 2011, 09:21
od ezopaci
Dingo7 píše:u těhle 2T motorů.... bys reguloval předstih ... 2-3°. 4T motor to je jiná
Muzete mi prosim vysvetlit v cem je 2T motor tak jiny v principu regulace predstihu ? To je 2T nejak nachylnejsi na detonace, nebo proc ?
Jaky je cca prubeh odstredivych regulaci na starych rozdelovacich 4T motoru (take regulace podle otacek) ? Zasadne jiny nez na 2T ?

Napsal: 14 dub 2011, 10:31
od Paja250
Doporučím k přečtení tenhle článek na škoda techwebu. O zapalování je tam toho víc od toho samého autora.

Napsal: 14 dub 2011, 15:11
od Atlan
tam som ztoho clanku vypichol aspon niečo

Dále je známá skutečnost, že od určitých otáček se již požadovaný předstih zážehu nemění a zůstává na konstantní úrovni bez ohledu na další zvyšování otáček (případně se zvyšuje jen velmi pozvolně). Od této hranice se vyrovná změna rychlosti hoření změně otáček. Hranice pro ukončení regulace je u běžných sériových motorů od otáček asi 3 500 min-1 do 5 000 min-1.

tj na babete ked to solite od pol plynu vysie a skoro furt na max...regulacia neje potrebna... dale vam pri rozbehu tych par Nm nebude chybať

Napsal: 15 dub 2011, 21:06
od drakon
nepřidělávej si starosti a výdaje,neoplatí se to.Svého času to byl hit, el. zapalování, sám jsem jich vyrobil několik-transistorová, tyristorová, s prodlouženou jiskrou i ruská zapojení . Všechna fungovaly ale ten očekávaný efekt prostě nebyl takový jak jsem čekal -výkon, spotřeba, vyšší otáčky atp, drakon

Napsal: 16 dub 2011, 19:50
od hakamusai
Montoval jsem před dvěma roky zapaloko od Imfsoft.Moje zkušenosti jsou :
motorka líp startuje,daleko líp táhne při nízkých otáčkách,spotřeba šla dolů.Naopak ve vysokých se mi to moc nezdálo OK,možná je to jen v nastavení předstihu.
Nšco pro inspiraci:
http://www.transmic.net/en/home.htm

Napsal: 17 dub 2011, 22:24
od Atlan
ladil si to na brzde lebo inak sa to nastaviť jaksi neda.....