Co s H7

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Co s H7

#1 Příspěvek od Celeron »

Zdravim!
Vcera mi pri ceste bouchla H7 v Citroenu C4. No a nez jsem si toho vsiml, lapli me polisi a zaplatil jsem. :(
Ty H7 jsou absolutni smejd. At se koupi Narva, Osram i jiny, vydrzi tak 2-4 mesice. Napetim v aute to asi nebude, za 4 roky mi prasklo celkem 18!! H7 v obou tlumenych ale jen 1 obrysovka. Jinak vsechny zarovky drzi. Na autaku je 60000 a skoro stale cvitilo.
Neni naka finta na prodlouzeni zivotnosti tech mizernych H7? Nekdo me tvrdil, ze trochu pomaha nejaka redukce konektor-konektor propojena nejspis odporovym dratem, tedy jakysi predradnik, co snizi trochu napeti na H7. Pry se to da obcas koupit v neznackovym Auto moto. Sviti to ale potom? :)
Diky
Jirka

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#2 Příspěvek od renda15 »

To je divné, H7 mám ve dvou autech a vydrží minimálně rok a to jezdím dost. Navíc mám Forda a ten dobíjí 14,8V takže bych problém hledal spíše ve špatném chlazení nebo vibracích. Nebo kup nějaké opravdu značkové a reklamovat a reklamovat.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od GeorgeB »

Jedině svítit KDčkama... :D
Samozřejmě,že je to napětím v palubní síti s nedostatečným chlazením žárovky. Nejlépe vřadit předřadný odpor snižující napětí asi o 1V a tím se výrazně prodlouží životnost těchto žárovek.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#4 Příspěvek od keemo »

poobzerat sa po odporovych kabloch-aj skodofka davala ked zakaznici reklamovali vypalovanie ziaroviek v stretavackach...

Uživatelský avatar
dalik
Příspěvky: 305
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Hranice

#5 Příspěvek od dalik »

Problém se jmenuje Citroen :-) Nejspíš je to způsobeno špatnou konstrukcí světla, žárovka se přehřívá (špatně se chladí) nebo na ni působí příliš vibrace (uchycení světlometu, objímky apod).
Líp už bylo.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od rezis »

Mám v autě ( VW Golf plus) H7 a HB4. H7 mi odešla po 2,5letech - vymontoval jsme ji koukl na výrobce (Osram) koupil stejnou a namontoval. Je tam už zase asi 3 měsíce a v pohodě. Tak nevím.... H7-čkama to nebude.
HB4 se drží.
Navíc je to závada opravitelná na místě takže bych ji nedal ani korunu. Tak jsem jim začal měnit na místě osvětlení SPZ u Punta (abych se přiznal věděl jsem, že to je uvnitř vyhnilé a nepůjde to) ale kluci původně chtěli 5stovek a najednou mávli rukou ať si to opravím v klidu doma.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Je to způsobené konstrukcí světlometu = špatným odvodem tepla z patice halogenky. Trpí na to Fábule "jedničky" s "parabolickými" světlomety - ty co mají ze série "projektory" (reflektor je polyelipsoidní plocha, vpředu světlometu je čočka a hranici světlo-stín vytváří clonka ovládaná elektromagnetem) touto nectností netrpí - však si všimněte, kolik fábulí jezdí "jednovokých". Škodofka se to snažila vykompenzovat předřadnými odpory do přívodů k járofkám, ale neudělali "svolávačku", takže to má jen někdo - kdo si je nechal namontovat nebo sám namontoval. Spousta "čepičářů" nebo "kloboučníků" čili "vajíčkářů" (jezdí v čepici nebo klobouku, případně vozí na zadním okně plato vajec) je namontované nemá - a podle toho to vypadá. Fábule "dvojky" včetně těch, co mají projektory nebo dokonce "cornery" (natáčecí světlomety "do zatáčky" podle natočení volantu) už tenhle problém nemají... Přitom by se zdálo, že elipsoidní projektorový světlomet svým malým uzavřeným prostorem bude pro heligónku daleko víc likvidační, než "obyčejný" otevřený světlomet "jedničkové" fábule. Světlomety Citróna mají pravděpodobně stejnou chybu.

A další velkou chybu jsi udělal Ty sám, když jsi Pomahačům & Chráničům tu pokutu zaplatil - pokud budeš tvrdit, že při Tvém výjezdu světlomet svítil a pokud závadu odstraníš na místě (vyměníš járofku), nemají Ti jak dokázat, žes vyjel s nesvítícím světlem - a jen těžko si můžeš kontrolovat járofky za jízdy. Pokud samozřejmě nemáš supr-dupr komfortku s kontrolou járofek. Jiná věc je, jestli má "céčtyřka" k járofce podobný přístup, jako některé verze škodovek - a ke světlu, resp. k járofce se dobýváš málem krumpáčem a na silnici ji jen tak jednoduše nevyměníš... I v tom případě by ale měla platit presumpce neviny a tvrzení, že světlo při vyjetí svítilo by mělo před pokutou uchránit - pokud PaCH-ové nemají samozřejmě důkaz v podobě fotky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
cabernet
Příspěvky: 2775
Registrován: 26 lis 2005, 01:00

#8 Příspěvek od cabernet »

Je to technicka zavada, ktora sa moze prejavit hocikedy.
Mne by na tom najviac vydilo to, keby mi dali za to fizli pokutu, ako tebe.
Myslim, ze u nas nie je povinnou vybavou sada nahradnych ziaroviek, tym padom by spominany pripad s podobnym "ohodnotenim" zelenych vygumovanych hlav nemal nastat.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

U nás zrušili ze zákona povinné lano (tažné i tlačné) a rezervu + pumpičku a hever u aut, která to mají homologované už od výrobce - náhradou je pak "vypěňovací" sada. Zůstal trojúhelník, lékárna a sada járofek & pojistek, ve které musí být po 1 kusu od každého typu použitého na vozidle - což poněkud diskutabilní požadavek u aut s xenonovými výbojkami, u kterých je všeobecně doporučováno nechat výměnu z bezpečnostních důvodů (vysoké napětí - zápalné napětí výbojky je až 1200V) na servisu - a také měnit kvůli změně svítivosti během životnosti OBĚ VÝBOJKY NARÁZ.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

cabernet píše:Je to technicka zavada, ktora sa moze prejavit hocikedy.
Mne by na tom najviac vydilo to, keby mi dali za to fizli pokutu, ako tebe.
Myslim, ze u nas nie je povinnou vybavou sada nahradnych ziaroviek, tym padom by spominany pripad s podobnym "ohodnotenim" zelenych vygumovanych hlav nemal nastat.
U nas sice ziarovky nemusis mat, ale to nic nemeni na skutocnosti, ze musis mat funkcne osvetlenie vozidla! Ked ta policajt zastavi, ze ti nesvieti svetlo a ty to nemozes na mieste opravit, lebo nemas nahradnu ziarovku, tak je to tvoj problem.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#11 Příspěvek od rezis »

DOkonce myslím že Hyundai i30 se musí vyndat celé světlo aby šlo vyměnit žárovku. U nějakého reanultu je snat třeba sundat pření kolo. No nedovedu si to představit někde zimě ve "sračkách"
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Z hlavy nevím přesně typ a model, ale u některých Oktávek je servisní postup taky "vyndat světlomet" - ale jen na jedné straně (!!! - záleží to na motorizaci - na tom, kolik místa je v motorovém prostoru za světlometem), u škodovek "stovek", "tisícovek" a "stopětek/stodvacítek" bylo vyndání světlometu ven z kastle taky standardní postup pro výměnu járofky, u Mercedesu třídy B se zase tuším musí vymontovat přední podběh, aby se jeden dostal k járofkám...

A to nemluvím o zadních skupinovkách - u škodovek až po Rapida 136 stačilo zvednout zadní kapotu a járofku vyjmout i s objímkou na bajonet. Práce i s vyhledáním náhradní járofky v čurbesu někde v kufru nebo za sedadly na 5 minut. Ve Fáčku to bylo komplikovanější - část zadních skupinovek měla přístup z kufru, část zvenku na pátých dveřích po odšroubování krytů, u Feliny pak byl přístup jen z kufru - ale i tak maximálně za 10 minut po fajruntě - pokud se nejelo zrovna na dovolenou a kufr nebyl nazděnej až po střechu.
Ale třeba na Roomsteru se musí nejdřív otevřít páté dveře a odmontovat celá zadní skupinovka od kastle (2 TORXy a konektor 7pinů) a pak ještě rozmontovat na 2 části - pouzdro světla a nosič se samotnými járofkami - a to jsou další 3 TORXy... Když jsem to dělal poprvé, jedna strana mi trvala přes půl hodiny... Plus nutno připočíst, že ta skupinovka na Roomsteru nemá kolem žádnou těsnicí gumu a veškerý bordel ze silnice nateče za ni, takže sáhnout za ni po konektoru znamená mít ruce v momentě zas*aný jako asfaltér...

Každopádně, měnit járofky v autě NA SILNICI je někdy fakticky vopruz...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 13 kvě 2011, 22:01, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
cabernet
Příspěvky: 2775
Registrován: 26 lis 2005, 01:00

#13 Příspěvek od cabernet »

Snazim sa pisat realne. To co pise uzivatel rezis je pravda. Tak co v takom pripade? Vtedy asi nie je nieco v poriadku s kostolnym poriadkom.
Vtedy sa "zelenaci" riadia imbecilnymi pravidlami, alebo vynimky z ich radov daju niekomu zapravdu... Normaly clovek by nemal mat s tymto problem...

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

Re: Co s H7

#14 Příspěvek od kevin_mitnick »

Celeron píše: Vcera mi pri ceste bouchla H7 v Citroenu C4. No a nez jsem si toho vsiml, lapli me polisi a zaplatil jsem. :(
Tva blbost... Pokutu jsi vubec nemel platit. Zarovkla za jizdy muze chcipnout kdykoli a ty o tom vubec nemusis vedet, pokud tvuj vuz nema monitoring svetel. Stacilo vymenit zarovku pred nima nebo rict ze jedes do nejblizsiho servisu kvuli odstraneni zavady a pokutu ti vubec nesmeji dat...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Myslím že pokutovat to můžou - pokud by nesvítilo světlo na straně do silnice - u nás levé - a řidič závadu neodstranil na místě a chtěl pokračovat v jízdě. Od toho jsou totiž asistenční služby, aby se taková závada opravila na místě nebo technicky neodpovídající auto odvezlo na odtahovce - auto bez předepsaného osvětlení nebo aspoň bez neoslňujícího světla patřičné barvy minimálně na straně do silnice blablabla - není považováno za technicky schopné provozu. Ale pokud by závada byla odstraněna na místě, není k pokutě důvod. Blbost toho, kdo se nešprajcne nezákonnosti požadavku PaCha a zaplatí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“