Stránka 1 z 2

Motorola SC434512VDW, topení FORD Fiesta

Napsal: 23 kvě 2011, 09:33
od Habesan
Máme Fiestu, je to špatné auto. Nyní došlo k závadě topení.
Součástí chladícího okruhu je výměník, kterým se ohřívá vzduch pro kabinu.
Průtok chladící kapaliny výměníkem lze zastavit elektromagnetickým ventilem.
Jeden konec cívky se po nastartování připojí přes pojistku na palubní napětí, druhý konec se přes tranzistor připojuje ke "kostře". Tranzistor má označení "PH71 52-10A", řídící integrovaný obvod "Motorola SC434512VDW N760091BFKC002 F61S0LLBH9704". Očekávám tam PWM modulaci, ovšem celé zapojení nevykazuje činnost.

Z dvanácti vývodů připojovacího konektoru má zřejmý význam pouze pět:
J1.1 Signál cca 6-10V, snad měření něčeho...
J1.2 Napájecí napětí i při vypnutém klíčku.
J1.5 Zde je připojen "spodní" konec cívky.
J1.6 Zde je připojena kostra
J1.12 Stejné napájecí napětí jako na "horním" konci cívky
Ostatní vývody:
J1.3 Kostra pro podsvícení (žárovičky).
J1.4 Napájení pro podsvícení.
J1.7 Nevyužito na plošňáku.
J1.8 Kostra, nezapojeno v kabeláži.
J1.9 Nevyužito.
J1.10 Nezapojeno v kabeláži.
J1.11 Nevyužito

Pokud místo tranzistoru použiju propojku (mezi J1.5 a J1.6) ventilem prochází proud cca 0,7 Ampéru, uzavře se a výměník se neohřívá, pokud chci topit, propojku odstraním, takže ventil funguje správně.
Má někdo z vás nějakou zkušenost s tímhle obvodem, případně by k němu dokázal, prosím, obstarat dokumentaci???

Při hledání datasheetu jsem se dozvěděl pouze, že Motorola Semiconductors se přejmenovala na Freescale Semiconductors (čímž jsem objevil Ameriku).
Další poznatky připíšu dodatečně.

Napsal: 23 kvě 2011, 11:17
od Atlan
auto nema diagnostiku ?

Napsal: 23 kvě 2011, 11:57
od Habesan
Třeba LIN-Bus ???
Rok výroby 1996 jsem sice neuvedl, ale kterým vodičem (z těch pěti) bys to chtěl vést?
A hlavně: Proč?

Napsal: 23 kvě 2011, 12:01
od EKKAR
Já si taky myslím, že když už měl diagnostický konektor Favorit někdy v ´93 roce, tak by ho mohla mít i ta Tvoje "prokletá" Fiesta... A to, že je na nějakém pinu napětí +12V nic neznamená, může to být "push-up" odporem krmená sběrnice - a data se po ní posílají připojováním na zem. Hledej líp, tyhle kárky už nebyly z těch, co se diagnostikovaly jen dřevěnou tyčkou drženou v zubech...

Napsal: 23 kvě 2011, 12:07
od Zaky
Ahoj,
ta řídící jednotka je u ventilu výměníku ? Zkusil bych dojet na vrakáč a domluvit se tam, aby ti půjčili ten modul a vyzkoušet, jestli to celé ožije. Automotive mají často přeznačené součástky a dobrat se dokumentace je prakticky nemožné.
Michal

Napsal: 23 kvě 2011, 12:09
od rnbw
Neviem ako Ford, ale napriklad v Mazdach ziadna zbernica nebola ani po r. 2000. Vsetko pekne priamo prepojene. Diagnostika bola, ale rozdelena podla riadiacich jednotiek - motor, ABS, airbag.

Napsal: 23 kvě 2011, 12:21
od Habesan
Pokud máš Mazdu 121, tak máš Fiestu 1996...

Ne, tohle je součástí ovládacího panelu v kabině (pod rádiem). Řídí se to otočením jednoho 10k potenciometru.

Trochu mi pomohlo Běloruské fórum: fordclub.by .. topic,542.0.html
Jejich plošňák je trochu jiný, ale teměř stejný. Schéma svého plošňáku už mám sice překleslené na papíře, ale v počítači to bude chvíli trvat.

Napsal: 23 kvě 2011, 12:35
od rnbw
Nastastie mam pravu Mazdu (323) :) Napriek tomu, ze je (o kusok) novsia, tak je kurenie ovladane mechanicky.

Nema to niekde merat teplotu?

Napsal: 26 kvě 2011, 10:47
od Habesan
Ne, proč by mělo?
Jestli jsem správně pochopil to Běloruské fórum, tak ta nejošizenější verze neměří ani teplotu vzduchu, ani teplotu chladící kapaliny, prostě jenom nastavuje otevření toho ventilu, bez ohledu na cokoliv dalšího.

Mám podezření na ten pin J1.1, ještě ho zkusím přeměřit.
Měření teploty motoru, zobrazované vedle tachometru, funguje, ale věřím tomu, že ušetřili jeden drát, a prostě ho s vytápěním nespojili.

Přikládám fotky, jsou to trochu plachty (schválně kdo pozná, čím jsem to fotil)

Napsal: 26 kvě 2011, 16:41
od ezopaci
Tahle elektronika asi nejak odchazi. Uz je to treti pripad co vidim.
Ma to generovat pwm pro 3cestny ventil topeni.
Pokud neleze pwmko ani na ten koncovy tranzistor, je velka sance ze je ten procesor ko.
Pak vymenit bud celou desku, nebo zbastlit jiny pwm generator.

Jinak Fordi maji PWM/SCP sbernici uz nekdy od '95. Je to mimochodem nejpokrokovejsi sbernice z te doby. Na rozdil od ISO je diferencialni, ma zabezbeceni CRC, 41kbit a pouziva se pro spojeni napr. motoru + ABS + budiku. Podobne jako se to v dnesni dobe dela CANem.
PWM bus ale nebyla roztahana po celem aute ke vsem modulum, takze treba motor+budiky bylo PWM/SCP, ale topeni+airbag+... bylo jen na ISO a to jen kvuli diagnostice.

Napsal: 26 kvě 2011, 21:55
od Atlan
Ten trimer potak na nastovavanie teploty je dobry, nieje vyšuchana dráha pripadne straca dotyk a preto to nereguluje ? skus ho nahradit novym pre istotu....

Napsal: 27 kvě 2011, 07:16
od Habesan
Nejsem zas tak nezkušený, abych si ten poťák nezkontroloval. Má 10kiloOhmů jak má mít. Nějaké dynamické testy jsem na něm nedělal. Měl jsem ho i vypájený, bez něj mají příslušné vývody v podstatě "nekonečný" odpor. Takže jsem necítil potřebu shánět náhradu.

Určitě je ten ventil třícestný? Myslel jsem, že jen uzavírá přívod teplé chladící kapaliny.

Pokud by tam ta sběrnice byla, tak na kterých vývodech? Pokud by tam byla pouze pro diagnostiku, mělo by to fungovat i za její nepřítomnosti.
Ke zbastlení jiného PWM generátoru by se mi hodilo znát základní frekvenci a max./mix. úhel otevření podle zdravého modulu.

Napsal: 27 kvě 2011, 07:35
od pepik9
http://www.manualy.karnet.sk/pages/ford ... koleni.php
ale moc se toho tam nedozvíš. Je tam jen řez ventilem a poznámky o šířkové regulaci a bez možnosti diagnostiky.

Napsal: 27 kvě 2011, 09:18
od Zaky
Kolik za modul chtějí na vrakáči ? Vyplatí se to laborování vůbec ????
Michal

Napsal: 03 čer 2011, 09:59
od Habesan
A vyplatí se mi vůbec, abych dýchal?
Ne, nevyplatí.

Díky za ten školící materiál, je sice trochu stručný, ale hodí se.

Zastavil jsem se na vrakovišti, celý náhradní panel stál jenom 200 Kč. Vyzkoušel jsem ho, žárovka zapojená místo ventilu svítila, ale její jas se nedal regulovat. Panel jsem si přesto koupil. Plošňák jsem vyzkoušel taky na stole, na gate tranzistoru opět nešly žádné pulzy, jenom konstantní úroveň 5V, ale odpor jeho vodivého kanálu byl prakticky nulový. Na mém původním plošňáku má v sepnutém stavu odpor cca 400 Ohmů, což je poněkud mnoho.

Zdá se, že pin J1.1 má přecijen nějaký význam, vodič k němu přivedený, je bílý s černým proužkem. Nevíte někdo kam vede???
Když jsem se chystal tohle vlákno založit, doufal jsem, že najdu někoho kdo zná odpověď.