Stránka 1 z 3

Svorka na odporový drát

Napsal: 23 kvě 2011, 18:12
od ZdenekHQ
Máte nějakou osvědčenou svorku na neletovatelný odporový drát průměr cca 1.5mm, která se dá zaletovat či lépe zašroubovat do DPS ?

Byl bych nerad, aby to bylo nejslabší místo celé konstrukce a tahat svorky z čokoládek mě sprosté připadá, stejně tak to tahat někam dál, je to mezi dvěma síťovými filltry a teoreticky na něm bude i 5W, což docela dost tepla (těch 5W tam bude asi 1 hodinu několikrát do roka).

Napsal: 23 kvě 2011, 19:35
od jandu
Iba tvrdé spájkovanie zabezpečí kontakt medzi odporoým vodičom a prípojnou časťou.

Napsal: 23 kvě 2011, 20:04
od pajosek2
A to nejde do toho plošňáku umístit šroubek,podněj udělat očko z toho odporového drátu a přitáhnout k plošňáku?

Napsal: 23 kvě 2011, 20:51
od ZdenekHQ
To jde, ale mě se to pořád nějak nezdá. Mám strach, aby v tom styčným bodě šroub/drát časem nenarostly nějaký "intermetalický slitiny" - prostě nějakej oxid atd. , který jsou většinou jak na potvoru nevodivý.

Tvrdý navaření je řešení, ale není po ruce vhodná technologie.

Napsal: 23 kvě 2011, 20:53
od jandu
Aký je odpor "vyrábaného" rrezistora?

Napsal: 23 kvě 2011, 20:57
od helios
Ja by som sa toho šroubového spoja nebál. Verím mu viac, ako letovanému, ktorý môže prevádzkovým teplom časom povoliť. Dobre utiahnutý šroub nepovolí. :wink:

Napsal: 23 kvě 2011, 21:01
od ZdenekHQ
Letovat to nejde, tvrdě svařit ano.

Odpor bude kolem 50-100 miliohmů, absolutní hodnota není důležitá, to vyřeší kalibrace, její (jeho) časová stálost naopak důležitá je.

Napsal: 23 kvě 2011, 21:03
od pajosek2
Tak to zkombinuj. Ke šroubku přivař odporový drát a ten přišroubuj k plošňáku.Budeš to mít rozebiratelné a zároveň kvalitně spojené.

Napsal: 23 kvě 2011, 21:06
od ZdenekHQ
To mě taky napadlo, narazit to do drážky šroubu, bodově přivařit a našroubovat do desky.

Napsal: 23 kvě 2011, 21:15
od pavko3
Nevím, jak je ten drát silný,ale dělávalo se to se slabšími dráty tak, že se na konci zkroutily s měděným, přibližně stejně silným drátem asi tak v délce 5-10mm, k téhle kombinaci se připojilo jedním polem ss napětí a druhý pol na uhlík z baterky ,plochá byla nejlepší. Pak se už jen mezi koncem zkoroucených drátů a uhlíkem udělal krátce oblouk. Rozhodně nedoporučuju tento postup začátečníkům.

Napsal: 23 kvě 2011, 21:18
od petrfilipi
Já jsem vyráběl bočník pro nabíječku tak, že jsem ohnul dvě měděné pásoviny (z propojovacího můstku pro 1/3 fázové jističe) do tvaru L. Samozřejmě je možné použít jakýkoli jiný měděný pásek. Tyto dva kousky pásoviny budou sloužit jako držáky. Odporový drát jsem měl o průměru 2mm, byl z odporové pece. Musel jsem ho rovnat jen za tepla. Pak jsem si odstřihl potřebnou délku drátu a dal to někomu, kdo mi to na autogenu ohřál a rozlil mi po koncích mosaz. Takto upravený drátek jsem pak v pohodě zaletoval do těch měděných držáků (do kterých jsem udělal dírky o průměru 2,5mm), které jsme přitáhl k desce pomocí šroubů M6. Myslím, že takovéto šrouby zajistí dlouhodobě dobrý kontakt.
Petr Filipi

Napsal: 23 kvě 2011, 21:23
od petrfilipi
Já jsem vyráběl bočník pro nabíječku tak, že jsem ohnul dvě měděné pásoviny (z propojovacího můstku pro 1/3 fázové jističe) do tvaru L. Samozřejmě je možné použít jakýkoli jiný měděný pásek. Tyto dva kousky pásoviny budou sloužit jako držáky. Odporový drát jsem měl o průměru 2mm, byl z odporové pece. Musel jsem ho rovnat jen za tepla. Pak jsem si odstřihl potřebnou délku drátu a dal to někomu, kdo mi to na autogenu ohřál a rozlil mi po koncích mosaz. Takto upravený drátek jsem pak v pohodě zaletoval do těch měděných držáků, které jsme přitáhl k desce pomocí šroubů M6. Myslím, že takovéto šrouby zajistí dlouhodobě dobrý kontakt.
Petr Filipi

Napsal: 23 kvě 2011, 21:27
od rezis
Viděl jsem n obrázcích jak odporovou spirálu zatlačili to mosazného šroubu. Nevím o jaký proces šlo ale konec spirály byl nechán delší. A tlačili jej do toho šroubu. On drát se částečně na konci tavil a přitoom tavil i tu mosaz. po skončení procesu to vypadá jako z jednoho kusu. Používá se to plnoprůtokových ohřívačů vody.

Napsal: 23 kvě 2011, 22:05
od kovar
Bočníky se také dělaly z trafoplechů.

Napsal: 24 kvě 2011, 00:10
od workhard
Strčím drát do drážky v hlavičce šroubu a pak to rozmáčknu ve svěráku. Moc designově to nevypadá, ale funknost i tepelná odolnost je 100procentní.