zastavení motorku

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jerab
Příspěvky: 242
Registrován: 12 led 2011, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

zastavení motorku

#1 Příspěvek od jerab »

Jakým zpusobem je řízeno zastavení motorku při ovládání klapky.Podotýkám že mechanizmus nemá koncový vypínač a motorek se musí zastavit aby nedošlo k poškození převodovích koleček.

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#2 Příspěvek od mirosne »

Väčšinou je to robené elektronikou,ktorá sleduje prúd motora alebo je tam potenciometer alebo optický snímač otáčok,atď.(nepíšeš,aké klapky to ovláda)
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od GeorgeB »

Je-li to v autě,tak by bylo vhodný napsat v jakým. Těch systémů škrtících klapek a volnoběžných bajpasů je víc.

Uživatelský avatar
jerab
Příspěvky: 242
Registrován: 12 led 2011, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#4 Příspěvek od jerab »

Jedná se o pohyb klapky regulaci vzduchu ve Fiat Bravo.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od GeorgeB »

jerab píše:Jedná se o pohyb klapky regulaci vzduchu ve Fiat Bravo.
Ještě rok výroby, obsah a typ motoru a bude to kompletní. Nebo fotku. Jestli tam je elektromagnetický bajpass nebo krokový motorek případně servomotorek nastavující polohu škrtící klapky.

Uživatelský avatar
jerab
Příspěvky: 242
Registrován: 12 led 2011, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#6 Příspěvek od jerab »

Pravděpodobně jsem se nepřesně vyjádřil.Nejedná se o servomotorek škrticí klapky motoru ale o rozvod vzduchu v kabině.Podle mne motorek musí zastavit při dorazu klapky a není mě jasné na základě čeho se zastaví.Nezáleží na tipu auta,jde mě oto na základě jaké veličiny motorek zastaví.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od GeorgeB »

Aha, je fakt,že škrtících klapek tam je víc. Nemám u sebe schéma okolo klimatizace/topení, ale v zásadě tam může být potenciometr ukazující aktuální polohu klapky. Pokud by to byla jen dvojčinná klapka(otevřeno/zavřeno), tak pak již zmíněné měření proudu při dosažení dorazu. Toho se používá například i u stahování oken. Další možností jsou koncový spínače, hallovy sondy a podobně.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Většinou to jsou servomotory, u kterých si po zapnutí napájení (trvalé po připojení baterie a dočasné po zapnutí zapalování) řídicí jednotka pomocí najetí do krajních poloh otestuje rozsah možného pohybu a "nakalibruje" si jednotlivá serva - ta v sobě mají samozřejmě potenciometr, který udává polohu výstupního hřídele... Takže po připojení baterky a prvním otočení klíčkem to zavrčí tam a zpátky, jak ŘJ navede serva do krajních poloh a zapíše si hodnoty odpovídajícího odporu potenciometru... Při kalibraci je zastavení řešené časem, po který je na servo připojený proud (max. doba nutná k přejetí z jedné krajní polohy do druhé - zadáno při výrobě), při dalším provozu pak už ŘJ spoléhá na ten snímací potenciometr a zastavuje motor před dosažením zapamatované hodnoty odporu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“