Stránka 1 z 2

Akumulátor ve svítilně

Napsal: 04 črc 2011, 12:54
od koaxial
Hezký den , nevíte co je nalitov těchto akumulátorech?Nebo jsou suché?Je ze svítilny , nějaká China. Akumulátor nešel nabít, jen asi na 4,6 V ,tak jsem baterku vyndal a ona je suchá.Elyt žádný. A ještě : k čemu všemu slouží ta krabička, kam se strká konektor od nabíječky.Dle mne mimo odpojení žárovky při napájení jen jako ochrana proti přepólování.A do třetice:žárovka(H3 6V 25W) ani na ty 4-5v nesvítí,vlákno je dobré, odpor nekonečno.Běžná 6,3V svítí jakž takž,žádná sláva.(tak na polovinu,asi..).Je to slabým výkonem baterky? Na jiném ss zdroji jsem zatím nezkoušel,raději..Tak díky za rady!!

Napsal: 04 črc 2011, 12:58
od Andrea
koaxial píše:vlákno je dobré, odpor nekonečno
To si trochu odporuje, nemyslíš?
V té baterii je (má být) kyselina sírová, ale nešplouchá tam, je vsáklá ve skelné tkanině.
A ta krabička je relé.

Napsal: 04 črc 2011, 13:09
od Teslatron
S největší pravděpodobností je ten gelák už KO. Mužeš skusit otevřít a do každého kápnout par kapek destilky aby se znovu navhlčil a pozvolna nabíjet. Osobně bych dal asi 1/100 kapacity a pak dal klasicky 1/10. Předběžně se sním ale rozluč.
Relé tam je jako odpojovač žárovky aby to někdo nenechal zaplé a nabíjel zároveň.

Napsal: 04 črc 2011, 13:39
od Eleman
Jestli není vadná nabíječka, nemá cenu se tím zabývat. Akumulátor je KO a oživit ho nepůjde. Jestli má žárovka nekonečný opor, tak je KO. Sečteš-li cenu akumulátoru a žárovky si na ceně nové svítilny.
Pokud k ní máš nějaký citový vztah, kup akumulátor a popř. žárovku (pokud je opravdu vadná) a vyměň.

Napsal: 04 črc 2011, 17:13
od Dvoulampovka
Zdravím! 60 mi ještě nebylo, v Rusku jsem byl, atd. ...,leč poradil bych to , co jsem udělal já:
1/ místo 6V žárovky dát 12V
2/ vzít dvoulinku alespoň 10m a na jeden konec dát konektor pro připojení do auta místo zapalovače na cigára
3/ druhý konec vhodně protáhnout přes průchodku do svítilny , třeba dírou po konektoru napájení.
4/ relé vymontovat, kabel propojit "+" přes vypínač, druhou žílu přímo.
5/ baterka do sběrného dvora.
6/ cestou domů koupit novou svítilnu.
ZABIJEŠ 2 MOUCHY JEDNOU RANOU !!!!(NOVÁ SVÍTILNA DOMŮ I DO AUTA).
PS: Ber prosím v klídku, nehodlám Tě nas...,to ne!

Napsal: 04 črc 2011, 18:22
od Killroy
Teslatron píše:S největší pravděpodobností je ten gelák už KO.
To je zavádějící označení. Gelovku by nikdo v takovéhle číně nezaplatil. Je to běžný bezúdržbový olověný akumulátor s elektrolytem nasáklým v rounu = viz výše. To proto, aby to bylo nezávislé na své pracovní poloze. Ale to není pravá gelovka.
Zkusit trochu dolít ano, ale nejspíš bude po něm.
Debata je o ničem, cokoliv náhradního ho bude stát to co celá nová svítilna..

Napsal: 04 črc 2011, 18:34
od EKKAR
Nový 6V 4Ah Pb aku stojí podle prodejce od 2 do 3 stovek - na pultě. V e-shopu kolem 150 kaček. Heligónka je tutově v Pánu - i když vlákno může vypadat neporušené, ohmická hodnota járofku usvědčuje - je KAPUT. Pokud je nabíječka jen trafo se čtveřicí diod, doporučuju pohledat zde na fóru návody na stavbu univerzálních nabíječek těchto hermetických aku a něco ubastlit - nabíjecí proud by měl být omezen a stejně tak i maximální napětí, aby nedocházelo k předčasnému odchodu baterie do věčných lovišť...

Napsal: 04 črc 2011, 21:27
od milan222
no musim rict, ze investovat do opravy se vyplati.
koupit AGM akumulator 6V 4.5Ah za max. 220kc (jako stalej zakaznik sem dostal za 160kc)
nabijecku automatiku postavenou dle utaes.wz.cz (ma ji upravenou n 6V
v pohode to funguje, vydrzi mi to hodinu a pul na H3 zarovku 55W
celkova investice se vesla pod 400,-

Napsal: 04 črc 2011, 21:35
od Artaban001
Tady ty zapouzdřený potvory v levnejch svítidlech jsou nabíjeny dost hovadsky. Výrobce tam dá stejný obvod, jako na Ni-Cd. Baterie si pak vesele vaří a zplodiny "unikají" gumovýma ventilkama, co jsou pod spodním plastovým deklíkem. Proto ten nápis něco ve stylu "do not recharge of sealed container".
Na nabíjení 6V aku jsem používal stabilizovaný univerzální 1.2A adaptér, který mají v jakkýmkoliv lepším elektru a přepne se na 7.5V. Takto jsem synovcovi nabíjel i to dětský elektroautíčko..

Teď jsem dělal "inspekci" nabíječky ke schodolezu, kterej se snažím někomu rozchodit a tam používají švába L200 a Operák 741 Když bude čas, rozkreslím plošňák..

Napsal: 04 črc 2011, 21:37
od mi-ro
Milan222 Počkej, počkej!! 55W hodinu a půl? to "trochu" kecáš ne? stačí počítat a vychází ti perpetum nebo jadernej článek. kolik Ah má ta baterka? 4,5 ale podle toho co píšeš tak 14 a to při 100% účinnosti a ideálníí zátěži.

Napsal: 04 črc 2011, 21:52
od milan222
plne nabita baterie uplne nova, prvni pouziti. zapnu vypinac, a svitim. a bezi stopky a dokud nebyl znat pohles svitivostui...
mozna to byla asle spatne citelna 35W
ti cinani to tam nekdy ani nenatisknou

Napsal: 04 črc 2011, 22:49
od Tiger_T
...dokud nebyl znát pokles svítivosti...
A voltmetr ukazoval asi tolik....?

Napsal: 08 črc 2011, 07:38
od otakarv
A do třetice:žárovka(H3 6V 25W) ani na ty 4-5v nesvítí,vlákno je dobré, odpor nekonečno.
Já bych si dovolil přiložit svojí zkušenost se žárovkama.Několikrát se mi stalo,že jsem našel žárovku která při pohledu přez lupu měla vlákno neporušené ale při měření buď odpor nekonečno nebo několik kΩ až MΩ.Závada byla vždy ve špatném kontaktu přívodních drátků s objímkou.Stačilo očistit,kápnout pájecí kapalinu na nerez a procínovat.

Napsal: 08 črc 2011, 08:14
od Hill
Halogenky často skončí s trhlinou v plechovém pásku zataveném ve skle, mezi paticovým kolíkem a držákem vlákna, takže je to sotva vidět.

Napsal: 08 črc 2011, 16:17
od EKKAR
Já jsem se v poslední době u několika čirých Philipsek E27 60W setkal s poruchou nikoliv mezi závitem a přívodem, ale s přerušenými přívody k vláknu - použil jsem k tomu Otův obrázek a doplnil jsem do něj červeně šipky, kde se mi dráty přerušily...