Každý týždeň cestuješ cez celý kontinent?Hill píše:(Podotýkám, že teď právě píšu z místa, kam mě motorek o třech hrncích a 39kW maximálního výkonu dopravil za 17 hodin, plus tři a půl hodiny pocukávání ve frontách na hranicích. Na tachometru přibylo 1250 km a do nádrže se muselo postupně dolít 67 litrů BN95. Autobusem by to šlo taky, ale pro tři lidi už by se to nevyplatilo, nehledě na to, že jsem tu minulý týden vezl jednu zraněnou na pohotovost 25km vzdálenou, protože nikdo nevěděl, kterým trajektem se zdejší doktorka vrátí z ostrova Mljetu. Někdy je prostě auto náramně užitečná věc, zvlášť tam, kde nejezí MHD a všude je daleko...)
Od tohoto příspěvku odděleno z původního vlákna Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem, protože už se tu řeší něco úplně jiného.
Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Kdepak, ten motorek mě tam dopravil už o týden dřív, a tedy, když jsem to psal, už jsem tam druhý týden byl...
Takové štreky (Itálie, Belgie, Francie, Švýcarsko, Německo asi v polovině případů, ta druhá polovina byla blíž) jsme jezdívali každý týden v pondělí brzy ráno tam a v pátek v noci domů naposledy před 6 lety, a to ještě s nejméně 1,6 Laurinkou, později s 1,9TDi nebo 2,0TDi Oktávkou, tedy služebákem, nebo Pažoutem Boxerem. Jenže to bylo převážně po dálnici.
Ale jednou se třeba zmůžu i na ten čtvrtý hrnek... teda, jestli budu moc chtít. Zatím by se uživil tak nanejvýš čtyřikrát do roka, na naše silnice i dálnice totiž ty tři živé hrnky úplně stačí.
Na těch posledních třech hrnečkách mám od tohoto pondělí natočeno už přes čtvrt milionu km jen s běžnou údržbou.... ale letos nemusím kvůli dovolené znalosti cizích jazyků oprašovat, stačí, že si pamatuji neslušné výrazy v mateřštině. Asi je jasné, kam jedeme na dovolenou...
Takové štreky (Itálie, Belgie, Francie, Švýcarsko, Německo asi v polovině případů, ta druhá polovina byla blíž) jsme jezdívali každý týden v pondělí brzy ráno tam a v pátek v noci domů naposledy před 6 lety, a to ještě s nejméně 1,6 Laurinkou, později s 1,9TDi nebo 2,0TDi Oktávkou, tedy služebákem, nebo Pažoutem Boxerem. Jenže to bylo převážně po dálnici.
Ale jednou se třeba zmůžu i na ten čtvrtý hrnek... teda, jestli budu moc chtít. Zatím by se uživil tak nanejvýš čtyřikrát do roka, na naše silnice i dálnice totiž ty tři živé hrnky úplně stačí.
Na těch posledních třech hrnečkách mám od tohoto pondělí natočeno už přes čtvrt milionu km jen s běžnou údržbou.... ale letos nemusím kvůli dovolené znalosti cizích jazyků oprašovat, stačí, že si pamatuji neslušné výrazy v mateřštině. Asi je jasné, kam jedeme na dovolenou...
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
tak pokud bude nadale nova pokracovat se serialem zebra 11 tak lidi si budou myslet ze pokud nebude auto brzdit tak to musi namirit do neakych barelu s benzinem nebo plynojemu. na dalnici se taky daji pouzit pred nami jedouci auta...
posilovac brzd ve stodvace nemusi pri vypnutem motoru byt pouzitej... my s tatou jezdili kopce a brzdil ruckou a klasiku si nechal na horsi chvile... to byla cesta, uz nevim kde ale dalo se jet bez motorru 8km kdyz se nebude zastavovat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
posilovac brzd ve stodvace nemusi pri vypnutem motoru byt pouzitej... my s tatou jezdili kopce a brzdil ruckou a klasiku si nechal na horsi chvile... to byla cesta, uz nevim kde ale dalo se jet bez motorru 8km kdyz se nebude zastavovat
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Ono je rozdíl mít v autě podtlakový posilovač brzd, který pomáhá řidiči brzdit využíváním podtlaku v sání, a elektronikou řízené ABS, kde zvýšený tlak hydrauliky vytváří elektrická pumpa.
Se starým podtlakem se dá brzdit "na posilovač" i s vypnutým zapalováním, prostě se vykopne spojka, zařadí se "kvalt" a i bez zapnutí zapalování se pustí spojka - motor se roztočí od kol a v sání vznikne podtlak, který pomůže brzdit. Problém je při závadě, která brání roztočení motoru - například zadřený nebo "potkaný" motor.
U moderních aut s elektronikou se ale samozřejmě s vypnutím zapalování vypíná také veškerá tato "pomocná berlička" a auto brzdí jako by tam žádné šlajfy skoro ani nebyly...
A flame, na téma jestli Hill někdy kočíroval "něco víc než 4válec", tady opravdu nemá místo - každý jezdí s tím, co mu jeho situace a osobní názor dovolí.
U trojhrnku například je hooodně velký rozdíl, jestli je to trojhrnek VW 1,2HTP 40kW, nebo japonec 1,0 - ať už Suzuki, nebo Toyota - ty jsou daleko živější než Horko Ťažko Poskladaná "haťapka", u které se musí Hodně Tlačit na Plyn, aby vůbec jela - kdežto její "šikmoocí" bratránci jedou jak z praku...
A do třetice - každý, kdo chce jezdit s "vé-osmou" si ji může pořídit - auta z USA se sem dovážejí za docela levný peníz a není problém koupit 20 roků starý Chevrolet nebo Ford s "pětilitrem V8" ve velmi dobrém technickém stavu pod 200kKč - další věcí jsou ovšem náklady na legalizaci takového auta u nás (změna elektriky, brzd a kompletní udělání homologace pro STK) plus jeho provozní náklady potom. Když připočteme jízdní vlastnosti takové dvouapůltunové krávy (v drtivé většině tuhá zadní náprava, odpružení velmi často ještě půleliptickými péry - teprve v posledních cca 10 letech je převážná většina US produkce odpružená vinutými pružinami), potřebu místa jak pro 2 evropské vozy na zaparkování plus obrovské otáčecí poloměry a v neposlední řadě spotřebu jak ruskej tank, výsledkem bude, že pro každodenní běžné ježdění do práce a na nákupy si takové auto koupí opravdu pouze ten, kdo píchá bankéřovu dceru nebo narazil na zahrádce v Posázaví na ropný pramen...
Se starým podtlakem se dá brzdit "na posilovač" i s vypnutým zapalováním, prostě se vykopne spojka, zařadí se "kvalt" a i bez zapnutí zapalování se pustí spojka - motor se roztočí od kol a v sání vznikne podtlak, který pomůže brzdit. Problém je při závadě, která brání roztočení motoru - například zadřený nebo "potkaný" motor.
U moderních aut s elektronikou se ale samozřejmě s vypnutím zapalování vypíná také veškerá tato "pomocná berlička" a auto brzdí jako by tam žádné šlajfy skoro ani nebyly...
A flame, na téma jestli Hill někdy kočíroval "něco víc než 4válec", tady opravdu nemá místo - každý jezdí s tím, co mu jeho situace a osobní názor dovolí.
U trojhrnku například je hooodně velký rozdíl, jestli je to trojhrnek VW 1,2HTP 40kW, nebo japonec 1,0 - ať už Suzuki, nebo Toyota - ty jsou daleko živější než Horko Ťažko Poskladaná "haťapka", u které se musí Hodně Tlačit na Plyn, aby vůbec jela - kdežto její "šikmoocí" bratránci jedou jak z praku...
A do třetice - každý, kdo chce jezdit s "vé-osmou" si ji může pořídit - auta z USA se sem dovážejí za docela levný peníz a není problém koupit 20 roků starý Chevrolet nebo Ford s "pětilitrem V8" ve velmi dobrém technickém stavu pod 200kKč - další věcí jsou ovšem náklady na legalizaci takového auta u nás (změna elektriky, brzd a kompletní udělání homologace pro STK) plus jeho provozní náklady potom. Když připočteme jízdní vlastnosti takové dvouapůltunové krávy (v drtivé většině tuhá zadní náprava, odpružení velmi často ještě půleliptickými péry - teprve v posledních cca 10 letech je převážná většina US produkce odpružená vinutými pružinami), potřebu místa jak pro 2 evropské vozy na zaparkování plus obrovské otáčecí poloměry a v neposlední řadě spotřebu jak ruskej tank, výsledkem bude, že pro každodenní běžné ježdění do práce a na nákupy si takové auto koupí opravdu pouze ten, kdo píchá bankéřovu dceru nebo narazil na zahrádce v Posázaví na ropný pramen...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Ať už to bylo na kohokoliv, odpovím ti (a Vrky to ví taky, takže to může potvrdit): to, co je ti jasné, ti jasné není.Duvsan píše:Čím ses' živil? Tedy, už mi je jasné, že ne ve fabrice.
Jsem pořád v jedné fabrice, technik (a jako bokovku tlumočník). Do zahraničí jezdím převážně kvůli výběru nových mašin nebo na demontáž bazarovek ze zrušených fabrik. I když v poslední době to prořídlo: konečně někdo přišel na to, že je levnější nakoupit nové mašiny se zárukou, než pořád opravovat staré.
Zpět k autům - jezdívám i s MB ML55 AMG (bývalý majitel firmy, ten, co tak miloval bazarové stroje, si ho nechal koupit), to má 5,5 litru, motor V8, 255kW - a na naše silnice mi připadá zcela zbytečný, zvlášť, když vidím spotřebu při rozjezdu nebo předjíždění (a pak se dusí v koloně). A to se snažím jezdit bezpečně. Taky se s ním dnes už do zahraničí jezdí málokdy.
Samozřejmě, že je to proti litránku rozdíl, ale doma bych to živit nechtěl, protože nemám ani tu zahrádku, natož ropný pramen.
Neviem o tom, že by som bol ja zakladateľom toho flame. Len som podotkol, že viac záleží na objeme, než na počte valcov. Ale, ako som sa potom dozvedel, celkom tomu tak nie je.
Vypnúť motor za jazdy sa bojím, aby mi nezamklo volant. Veriť, že ho zamkne až vytiahnutie kľúča pri rýchlosti 50km a viac je trochu riskantné. Samozrejme, u áut s pokročilejšou elektronikou je to s tým motorom trochu inak.
Hille, děkuji a omlouvám se za indiskretnost. Ke spekulaci mě přitáhli ty služebky a Tvůj rozhled. Předpokládám, že ING jsi.
Vypnúť motor za jazdy sa bojím, aby mi nezamklo volant. Veriť, že ho zamkne až vytiahnutie kľúča pri rýchlosti 50km a viac je trochu riskantné. Samozrejme, u áut s pokročilejšou elektronikou je to s tým motorom trochu inak.
Hille, děkuji a omlouvám se za indiskretnost. Ke spekulaci mě přitáhli ty služebky a Tvůj rozhled. Předpokládám, že ING jsi.
Velmi nerad tě, Duvsane, opět zklamu - nejsem ing a nemám ani žádný jiný akademický titul (a že se jich v poslední době vyrojilo, to je přímo inflace...).
Asi jsem měl kliku na šéfy, které zajímalo spíš, v čem můžu být užitečný, než to, jestli se podepisuji čtyřmi či více křížky.
Tady je vidět, kam může zabloudit diskuse, když se někdo unavuje dlouhým příspěvkem - mezitím ho někdo předběhne a pak všechno vypadá jinak... i když podle mne flame vypadá jinak.
Asi jsem měl kliku na šéfy, které zajímalo spíš, v čem můžu být užitečný, než to, jestli se podepisuji čtyřmi či více křížky.
Tady je vidět, kam může zabloudit diskuse, když se někdo unavuje dlouhým příspěvkem - mezitím ho někdo předběhne a pak všechno vypadá jinak... i když podle mne flame vypadá jinak.
Opět budu oponovat: až příliš často zažívám pocit, že vím a umím kulový. Ale, pravda, něco se s tím vždycky pokouším udělat a přitom se zase něco přiučím. A pořád mě to ještě baví.
Ale teď už jsme opravdu daleko od tématu, jestli a za jakých podmínek Favorit 135LXi při brždění motorem něco žere či ne.
Ale teď už jsme opravdu daleko od tématu, jestli a za jakých podmínek Favorit 135LXi při brždění motorem něco žere či ne.