Stránka 1 z 6

Čo s hrdzou u Favorita?

Napsal: 01 srp 2011, 21:46
od Duvsan
Favorit, zakvitnuté blatníky. Musím to opraviť, lebo po zime tam budú diery. Moja predstava bola to obrúsiť, natrieť základovkou, ak bude treba, tak zatmeliť a nafarbiť povrchovou. Ale dozvedel som sa, že tmel sa dáva na čistý plech a základovka až naň? 8O
Alebo vraj "výplň", čo je základovka i výplň v jednom. Aký je správny postup a čo použiť? Dík

Napsal: 01 srp 2011, 22:01
od rnbw
Podla mna tam budu diery uz ked to obrusis. Takze vymenit (vpredu cely, vzadu vyrezat).

Napsal: 01 srp 2011, 22:09
od HiGhLaNdEr
Kolik si představuješ že do toho dáš peněz a času ???

Napsal: 01 srp 2011, 22:42
od Duvsan
len zadné a ešte na kufrových dverách. Myslel som šmirdlákom to obrúsiť a zatrieť. Ale uvidím, keď to obrhlím. Len chcem vedieť, čo potom na to.

Napsal: 01 srp 2011, 22:48
od EKKAR
Vyřezat nebo vystříhat, navařit nový lemy. Na zadku Fáva když sundáš barvu, najdeš jen díru do plechu a STK mají detektory síly laku + kytu, s lemy "uplácanými" z plniče neprojdeš...

Napsal: 01 srp 2011, 23:06
od KUBO
tak na vychode je to inac s tou STK tu das 20€ aj hoci ti nefunguje rucna a jazdis dalej,pokial nenatrafis na mobilnu STK.

Napsal: 01 srp 2011, 23:30
od Duvsan
Zatiaľ skúsim byť optimista. Na kufti to len načína, horšie je to nad kolesami. Ale i po vyvarení to treba zafarbiť. Tak čím? Aký je postup nanášania vrstiev? Ď

Napsal: 02 srp 2011, 07:34
od BOBOBO
S tím už jsem skončil . Rez ve stavu , když se tlačí ven barvou neudržíš . V dnešní době opravám odzvonilo . Jedině vzít hákem a potáhnout laminátem až do čistého plechu a otočit až do podběhu . Dnešní polyestery jsou za chvíli tvrdé . Dveře bych neopravoval a dal ze šroťáku jiné i když jiné barvy . V květnu jsem tak dělal firemní pickup . Byly upadlé boční plechy , tak páskem plechu svařeno s prahy přes vrch laminát a vypadá to , že je to z výroby .

Napsal: 02 srp 2011, 09:00
od kevin_mitnick
KUBO píše:tak na vychode je to inac s tou STK tu das 20€ aj hoci ti nefunguje rucna a jazdis dalej,pokial nenatrafis na mobilnu STK.
Podle toho poctu aut v ruznych stadiich rozpadu, co tam u vas na Slovaci potkavam tipuju, ze vyskyt mobilni STK je asi stejne casty jako vyskyt Lochnesske prisery v Gabcikovu...

Napsal: 02 srp 2011, 09:13
od BOBOBO
Si myslíš , že u nás je to jinak ? Sám mám bobky kdyby mne zastavili . Také mám pohnilo ... :D I u nás se dá STK koupit .

Napsal: 02 srp 2011, 10:45
od Duvsan
BOBOBO píše:Jedině vzít hákem a potáhnout laminátem až do čistého plechu a otočit až do podběhu .
Prosím, tomu slangu som celkom nepochopil.
Mám to chápať, že keď na tú hrôzu nad kolesami vezmem šmirgeľ, tak pod farbou nájdem len diery?
Stále chcem byť ešte optimista. Ak by som sa dobral k čistému plechu, čo dať naň? Ď

Napsal: 02 srp 2011, 11:12
od Sandal
Najdeš tam jen díry protože přes lak ti plech neprorezaví.Vždycky hledej příčinu na druhý straně plechu.
Malé dírky v plechu:Obruš na čistej plech,natáhni tmel.Přebruš ho.Na to dej plnič a po zaschnutí dvě vrstvy vrchního laku.Proboha jen né barvu ve spreji.
Velké díry 5mm a víc:Vem flexu a vyřízni co je potřeba a cočkem zavař novej kus plechu.Natáhni tmel.....
Kup si na to autolak protože ten ti tam vydrží.Sprej se oloupe a plnič s tmelem jsou jak houba a zrezaví ti to znova.Investice tak na 500-1000kč,podle toho kolik ti prodaj nejmenší množství barvy.

Napsal: 02 srp 2011, 11:14
od BOBOBO
No rozbrusem s lamelovým kotoučem obrousit až tam co je čistý plech a na ten čistý plech přímo přilaminovat . Ta pryskyřice přímo plnoplošně přilne k čistému plechu a doufej , že jsou lemy alespoň jako krajka a ten laminát(zatím nasycenou skelnou tkaninu ) ohneš až dovnitř ke kolu . Nalámal jsem kusy polystyrenu a zapřel o kolo zevnitř do vytvrzení . Zbylou tuhnoucí pryskyřicí vyrovnáváš štětcem největší dolíky . Sežere to čas , jsem v hodinovce , tak mne to nebralo .

Napsal: 02 srp 2011, 11:50
od pepik9
Když mi u fava vyrazila rez na blatníku pod blinkrem, tak jsem to opravil a za pár měsíců to vyrazilo znova. Když jsem ty blatníky po čase měnil, tak to bylo orezlé i z druhé strany, i když to bylo v té dutině, kam se přímo voda a bláto nedostává.

Napsal: 02 srp 2011, 16:10
od ZdenekHQ
kevin_mitnick píše:
KUBO píše:tak na vychode je to inac s tou STK tu das 20€ aj hoci ti nefunguje rucna a jazdis dalej,pokial nenatrafis na mobilnu STK.
Podle toho poctu aut v ruznych stadiich rozpadu, co tam u vas na Slovaci potkavam tipuju, ze vyskyt mobilni STK je asi stejne casty jako vyskyt Lochnesske prisery v Gabcikovu...
Mě tady na některých "nemobilních" STK štve to, že když zjistí, že ti hůř brzdí levý zadní kolo, i když jsi byl týden před tím v servisu, tak ti sundají nálepky a měl bys správně odjet s odtahovkou, kterou asi provozuje jejich kámoš, na což se jim většina lidí vys***. Přitom ta moje jezdila 14 dnů s autem, kde brzdily jen dvě kola a ještě napůl a ještě s tím chtěla jezdit po republice a vyrazit na technickou...