Signalizase překročení dovolené rychlosti
Moderátor: Moderátoři
Signalizase překročení dovolené rychlosti
Zdravím všechny bastlíře a mám dotaz. Dlouho si pohrávám s myšlenkou jak snížit výši pokut za překročení omezené rychlosti. Udělat nějaké pípátko s možností volby přepinačem, (něco jako izostat) jakou rychlost má hlídat, s případnou jemnou korekcí pro změnu pneumatik a pod.
Napadlo mě impulzy z tachometru zpracovat a nějakým čítačem hlídat přetečení v čase. Bohužel na návrh něčeho takového se necítím, proto přivítám názory zkušených.
Původně jsem myslel na TTL ale třeba by bylo jednodušší řešení nějakým procesorem, ale o tom už nevím vůbec nic.
Třeba už něco takového existuje..
děkuji za názory.
Napadlo mě impulzy z tachometru zpracovat a nějakým čítačem hlídat přetečení v čase. Bohužel na návrh něčeho takového se necítím, proto přivítám názory zkušených.
Původně jsem myslel na TTL ale třeba by bylo jednodušší řešení nějakým procesorem, ale o tom už nevím vůbec nic.
Třeba už něco takového existuje..
děkuji za názory.
Stačí udělat převodník frekvence na napětí a na výstup dát komparátor s přepínatelnou komparační úrovní. Návrh převodníku třeba zde: http://georgeb.wz.cz/eaot.htm
Na vstup zapojit signál ze snímače rychlosti vozidla a na výstup umístit komparátor s bzučákem.
Na vstup zapojit signál ze snímače rychlosti vozidla a na výstup umístit komparátor s bzučákem.
Tohle umí téměř každá navigace, nastavíš si i o kolik tu rychlost můžeš překročit (např +10%) než to začne hlásit. Výhodou je, že si to samo i hlídá, po jaké jedeš cestě, takže veměstě to hlásí 50, mimo 90, na dálnici 130.
Jinak to mají i novější Oktávky přímo nastavitelné v palubním počítači.
Já používám Beltronics, funguje spolehlivě.
Jinak to mají i novější Oktávky přímo nastavitelné v palubním počítači.
Já používám Beltronics, funguje spolehlivě.
Líp už bylo.
Tak tohle mám taky ve Fiatu Grande Punto, ale přece si "marshal" nebude kvůli tomu kupovat nové auto. To udělátko bylo publikované v AR někdy v letech, kdy se neomezená rychlost mimo obec měnila na 90 km. Předtím byla povolena neomezená rychlost i v obci od 23h do 5h ráno.
Bylo to někdy koncem 70tých, nebo počátkem 80tých let.
Bylo to někdy koncem 70tých, nebo počátkem 80tých let.
Naposledy upravil(a) BIPOLAR dne 03 srp 2011, 17:46, celkem upraveno 1 x.
Lepší je se zeptat a být hlupákem 5 minut, než se neptat a být hlupákem celý život.
když jsem se díval na to schema a viděl jsem ty čtyři poťáky, napadlo mě udělat to něco jako tempomat. Při dosažení stanovené rychlosti stiskem tlačítka tuto rychlost určit jako max a po jejím překročení aktivovat pípák. To by asi znamenalo nějakou paměť..
Horší je, že to nejsem schopen vymyslet. Nebyly by rady ?
děkuji
Horší je, že to nejsem schopen vymyslet. Nebyly by rady ?
děkuji
Použití procesoru jednoznačně.
Popíšu příklad jak je to v Citroenu C3:
Omezení rychlosti je 50km/h, rozjedu se na "tolerantní" rychlost 55km/h, stisknu dlouze tlačítko (>0,6s) a tím se tato rychlost uloží do paměti (pro potvrzení pípne) a nyní se kontroluje, zda nepřekročím 55km/h, pokud ano, začne to dělat píp píp, v momentě kdy rychlost klesne pod 55km/h, pípání přestane.
Krátkým stisknutím tlačítka (<0,4s) hlídání vysoké rychlosti vypnu a nebo opět zapnu s poslední uloženou rychlostí.
Mi osobně by se to líbilo ještě trochu jinak, ono je to opravdu otravné a navíc člověk na to musí myslet, kdy zapnout, kdy vypnout.
Každopádně díky použití procesoru se dá do tohoto vnést i jistá inteligence.
Popíšu příklad jak je to v Citroenu C3:
Omezení rychlosti je 50km/h, rozjedu se na "tolerantní" rychlost 55km/h, stisknu dlouze tlačítko (>0,6s) a tím se tato rychlost uloží do paměti (pro potvrzení pípne) a nyní se kontroluje, zda nepřekročím 55km/h, pokud ano, začne to dělat píp píp, v momentě kdy rychlost klesne pod 55km/h, pípání přestane.
Krátkým stisknutím tlačítka (<0,4s) hlídání vysoké rychlosti vypnu a nebo opět zapnu s poslední uloženou rychlostí.
Mi osobně by se to líbilo ještě trochu jinak, ono je to opravdu otravné a navíc člověk na to musí myslet, kdy zapnout, kdy vypnout.
Každopádně díky použití procesoru se dá do tohoto vnést i jistá inteligence.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
prepáčte , že sa Vám sem do toho kašlem, ale mne sa ten princíp, čo ste písal na úvod už vopred nepáči. Pretože v momente, keď to budete musieť sám prepínať, tak sa na to veľmi rýchlo vykašlete. Takisto nejsom presvedčený o tom, že nejaké stále pípanie pri prekročení rýchlosti je správna voľba, pretože dosť často, napr. pri predbiehaní potrebujete zvýšiť rýchlosť aj nad dovolenú, a neustále pípanie Vás môže akurát vyrušovať, a odvádzať Vašu pozornosť(tuto asi bude hodne záležať od typu človeka, u seba viem, že by ma pípanie vytáčalo do nepríčetnosti).
Ale aby som len nekecal a načrtol svoje riešenie: veľmi tiché a jemné zapípanie, napríklad tri krát "pí pí pí". To je dostatočné na to, aby som si uvedomil že idem rýchlejšie, a nepípalo by mi to ako zmyslov zbavené. No a potom by som uvažoval nad automatickým prepínaním na základe rýchlosti jazdy: default nastavený na upozorňovanie na 50km/h
prekročím 50km/h, tri krát zapípa, a ak nespomalím pod 50km/h, tak sa prepne na upozorňovanie 90km/h, atď až po 130, a následne každé poklesnutie pod 90 km/h, nastavila by sa hladina 90 atď. Za normálnej plynulej premávky by to nijak nevyrušovalo, no a jediné menšie problémy by to malo napr. na odpočívadle na dialnici, kde by to zapípalo najprv pri prekročení 50, potom 90 v rýchlom slede za sebou.
Samozrejme, mnoho určite nebude súhlasiť nad mojím riešením, čo je správne. Len mi príjde, že najprv treba vymyslieť si filozofiu, ako to spraviť aby to bolo aj použiteľné, až potom rozmýšlať, že AKO. s pozdravom, i
Ale aby som len nekecal a načrtol svoje riešenie: veľmi tiché a jemné zapípanie, napríklad tri krát "pí pí pí". To je dostatočné na to, aby som si uvedomil že idem rýchlejšie, a nepípalo by mi to ako zmyslov zbavené. No a potom by som uvažoval nad automatickým prepínaním na základe rýchlosti jazdy: default nastavený na upozorňovanie na 50km/h
prekročím 50km/h, tri krát zapípa, a ak nespomalím pod 50km/h, tak sa prepne na upozorňovanie 90km/h, atď až po 130, a následne každé poklesnutie pod 90 km/h, nastavila by sa hladina 90 atď. Za normálnej plynulej premávky by to nijak nevyrušovalo, no a jediné menšie problémy by to malo napr. na odpočívadle na dialnici, kde by to zapípalo najprv pri prekročení 50, potom 90 v rýchlom slede za sebou.
Samozrejme, mnoho určite nebude súhlasiť nad mojím riešením, čo je správne. Len mi príjde, že najprv treba vymyslieť si filozofiu, ako to spraviť aby to bolo aj použiteľné, až potom rozmýšlať, že AKO. s pozdravom, i