Dynamo PAL - neviem indentifikovať

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Feltech
Příspěvky: 47
Registrován: 30 pro 2006, 01:00
Bydliště: Ludanice, Slovakia

Dynamo PAL - neviem indentifikovať

#1 Příspěvek od Feltech »

Ahojte,

možno ma budete mať za totálneho nezdelanca, ale toto dynamo neviem nijak identifikovať. Viem, že je to istý typ dynama, čo má rotor s budením, ale viac o tom neviem.
Aký to má výkon ? čo je to za typ ?
Má to odpor statoru ca 6.5 ohm a odpor rotoru (ak som dával bacha aby sa na uhlíkoch ocitol vždy len jeden pol kotvy) asi 1,5 ohm.
Je to PAL magneton a to je všetko, nič na tele dynama nie je vidieť, ani žiadne informácie. A ešte by som rád, ako sa to zapája. Teda ja by som to rád použiť ako motor.
Přílohy
PAL_magn.jpg
Fotka dynama
(165.05 KiB) Staženo 77 x

Uživatelský avatar
milin
Příspěvky: 740
Registrován: 23 zář 2005, 02:00
Bydliště: SM

#2 Příspěvek od milin »

udaje by mělý byt vyraženy na statorů podivej se.

Uživatelský avatar
Feltech
Příspěvky: 47
Registrován: 30 pro 2006, 01:00
Bydliště: Ludanice, Slovakia

#3 Příspěvek od Feltech »

Bohužiaľ okrem Pal magneton tam nič nie je je to dosť zotreté... takže ak tam niečo bolo, tak to isto nezistím.

Uživatelský avatar
proel64
Příspěvky: 464
Registrován: 28 led 2007, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od proel64 »

http://aukro.cz/dynamo-skoda-1000mb-i1738687825.html
Podla vsetkeho by to malo byt dynamo zo skody 1000MB

Uživatelský avatar
Feltech
Příspěvky: 47
Registrován: 30 pro 2006, 01:00
Bydliště: Ludanice, Slovakia

#5 Příspěvek od Feltech »

Hm, podobá sa, ale to moje nemá tie diery a to vetranie od remenice.
Okrem toho má hore 2 vývody a kostra zariadenia je ako spoločná.
Blbé je, že netuším ako to zapojiť bez reglera, keďže to chcem použiť ako motor.
Snáď niektor bude mať nápad, alebo to pozná. Díky za každú snahu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Buzení přes járofku na baterku, rotor natvrdo. Bacha, je možný že původně fungovalo v autě s ukostřeným kladným pólem. Tipoval bych to na Spartaka nebo Oktávii - samozřejmě tu starou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
alles
Příspěvky: 476
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubice

#7 Příspěvek od alles »

je to dynamo z vozidel oktavia, felicia, spartak... 12V/200W, tyhle auta měli ukostřený plus (na minus se musí přemagnetovat)
někde v modrym amáruv 90. letech byl návod jak z dynama udělat motor(dělali z toho brusku), ale od dynama se nedá čekat nic extra ve funkci motoru....

Uživatelský avatar
Feltech
Příspěvky: 47
Registrován: 30 pro 2006, 01:00
Bydliště: Ludanice, Slovakia

#8 Příspěvek od Feltech »

Díky moc, hm potrebujem to na motokáru - elektrokáru a nič normálne ma nenapadá, tak skúšam všetko, čo mám na sklade....

Ale ak máte nejaký dobrý nápad, tak sem sním. :-)

Uživatelský avatar
Tiger_T
Příspěvky: 124
Registrován: 19 srp 2009, 02:00
Bydliště: Čučice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Tiger_T »

EKKAR píše:Buzení přes žárofku na baterku, rotor natvrdo.
Vyzkoušeno a opravdu to funguje, jen mě překvapilo, že to dynamo nemá skoro žádný kroutící moment. Jde lehce zastavit hadrem v ruce.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od p32 »

Však je to dynamo, ne ?

Uživatelský avatar
Tiger_T
Příspěvky: 124
Registrován: 19 srp 2009, 02:00
Bydliště: Čučice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Tiger_T »

alles píše:někde v modrym amáruv 90. letech byl návod jak z dynama udělat motor(dělali z toho brusku), ale od dynama se nedá čekat nic extra ve funkci motoru....
OK je to jasný, dynamo není motor

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Abys z dynama udělal opravdu MOTOR, musel bys z něj udělat sériový nebo derivační stejnosměrný točivý stroj = musel bys zapojit vinutí statoru i rotoru do série nebo paralelně. Motor by měl při sériovém spojení obrovský záběrový moment (to už bys rukou neudržel), který by s rostoucími otáčkami klesal. Statorové vinutí by to ale asi dlouho nevydrželo - není na takové proudy stavěné. Nebo bys musel použít regulátor, kterým bys měnil proud statorem a dostal bys derivační motor s cizím buzením - tím budičem by se dal regulovat proud do statoru a tím i moment.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Poradna“