Stránka 1 z 2

Oprava notebooku, jaký servis zvolit + Vaše zkušenosti

Napsal: 28 srp 2011, 12:45
od MilanBarta
Na mém notebooku Apple MacBook Pro se vyskytl problém s grafikou nvidia 8600GT a co jsem prošel zahraniční fóra tak jediná možnost je výměna grafického čipu a budu tedy muset vyhledat odborný servis.

Po dlouhém prohledávání servisů na internetu, jsem si položil otázku...který servis teď zvolit? A proto jsem založil tohle téma.

Po přečtení několika informací jsem hned zavrhnul ABAX.
Dobře na mě zapůsobil NTBservis a NBservis + mnoho dalších...

Moje otázka na Vás tedy zní jaké máte se servisy zkušenosti a jaký můžete doporučit nebo nedoporučit.

Napsal: 28 srp 2011, 13:04
od dj_rizek
Kazdopadne servis pro MAC nicmene sem mel tu cest uplne se stejnou zavadou po otevreni a odspoubovani chlazeni CPU,CHIPSETU a VGA mi bylo jasny proc je grafika mrtva,teplovodiva stribrna pasta byla nablemcana po celym chipu grafiky a spojila vodive i kondenzatory co byly na vrchni strane.Chladit to ani poradne nemohlo protoze grafickej chip byl nizsi nez dalsi dva a rozdil byl dohnanej vrstvou pasty.

Zkus to rozebrak a kouknout jestli nemas to samy,jinak asi zbernej dvur.Majitel toho myho MACa ho poslal do servisu a ve finale ho prodal na dily protoze se mu to nevyplatilo.

Napsal: 28 srp 2011, 13:09
od rezis
dj_rizek: ta grafika je mrtvá, protože je z vadné série ne kvůli pastě.

Napsal: 28 srp 2011, 13:28
od Mourek
Nevím jak MAC ale jiné NTB řeší jejich značkový servis obvykle výměnou MB, takže oprava je nerentabilní.

Napsal: 28 srp 2011, 14:42
od MilanBarta
Vyměnit celý Motherboard se samozřejmě nevyplatí, ale výměna samotné grafiky ještě ano a co jsem si tak přečetl, tak by to bylo kolem 3500kč což je ještě přijatelné.

Napsal: 28 srp 2011, 15:02
od p32
Jo, na to jsou značkové servisy expert jeden vedle druhého. Cena nové desky je 3200 Kč plus práce a celkem za 4500-5000 Kč. Takže nabídnou výměnu "grafiky" za 3500 Kč, dají tam novou desku (rozuměj opravenou) a starou si nechají na další opravu. Člověk se jim ale nemůže divit, musejí dnes z něčeho taky žít. :lol:

Napsal: 28 srp 2011, 18:28
od rnbw
No a davaju na to zaruku? Alebo urobia len reflow, aby to chvilu fungovalo?

Napsal: 28 srp 2011, 18:47
od p32
Ale to víš, že dávají. Podle zákona na opravu 3 měsíce. :lol:

Napsal: 28 srp 2011, 19:03
od dj_rizek
rezis píše:dj_rizek: ta grafika je mrtvá, protože je z vadné série ne kvůli pastě.
Nevim o jaky konkretne mluvis ale v mym pripade to bylo chlazenim ne vadnou serii nehlede ze Nvidia v nem byla ale nevim zda 8600GT,kdybych to tenkrat vyfotil hned by to bylo jasny kazdymu kdo videl usmazenou grafiku se zadrenym chladicem ale to je jedno,slo jen o to co jsem mel tu cest u MACa za nekrestansky penize.

Napsal: 28 srp 2011, 20:22
od rezis
Celá řada 8, a část 9 od Nvidie je vadná. Z výroby. Ale to už je stará věc.
Byl k vůli toho i nějaký soud.

rnbw: ona ani výměna není moc výhra. Teď jsem měnili nějaké čipy a vracelo se nám skoro vše zpátky. Až pak z dodavatele vylezlo že nejsou až tak nové jak tvrdil ......

Napsal: 29 srp 2011, 07:25
od BOBOBO
A z nedávného pohledu na záruku na 3 měsíce za 4500Kč je popelnice , nebo nešťastník na Aukru nejlepším řešením .

Napsal: 29 srp 2011, 12:34
od MilanBarta
Tak už mám vyjádření z NTBservis.cz a za výměnu čipu včetně práce chtějí 3500,- Kč včetně DPH se zárukou 6 měsíců. Ještě čekám na vyjádření NBservisu.

Napsal: 08 bře 2013, 12:16
od OvalOval
NBSERVIS = já už nikdy!!!!! recenze, zkušenosti
Vážení přátelé, rád bych se s Vámi podělil o svou čerstvou zkušenost s firmou NB SERVIS, konkrétně s její pobočkou v Eliášově ulici, vedenou manažerem panem Sedláčkem.
Pro úvod: Vlastním Macbook late 2008, a jelikož se mi v poslední době začal dost zásadně zpomalovat ( přestože operační paměť jsem už dávno upgradoval), rozhodl jsem se neinvestovat do nového, (i když velká chuť by byla) ale zaplatit někomu, kdo mi s tím poradí a když se to vyplatí tak zaplatit výměnu opotřebených součástek, případně vyčištění, nebo tak něco. Nejprve jsem se snažil někoho takového objevit na doporučení, následně jsem podnikl výpad do kyber prostoru a našel tam odkaz na výše zmíněnou firmu (líbilo se mi, že mají opravnu kousek od metra a na první pohled to vypadalo, že ví o čem mluví). Pro jistotu jsem se emailem optal, kolik si za diagnostiku účtují (odpověděli že je zdarma)a následně jsem se na pobočku vypravil. První dojem nic moc, prodejna, jako každá jiná, ale nešel jsem tam kvůli mramoru na podlaze, ale abych si nechal poradit a opravit poč. Pan Sedláček mě nepřivítal nějak radostně, ale chápu, že když Vám obchod frčí, tak se snažíte dostat přímo k věci a na kudrlinky není čas. Následující události bych raději podal formou rozhovoru, pro lepší ilustraci.
manager pan Sedláček (dále jen mpS): „Co byste rád?“
Já: „pomalý poč, potřebuju poradit „- podávám ho mpS do ruky
mpS: „Že vy ste ho těch pět let ale vůbec nečistil?“ – téměř zhnuseně ho zkoumá
já:/omluvně/ „No, ne, fungoval mi super, tak jsem to neřešil. Teď tak nefunguje, tak to řeším….“.
mpS: tiskne přijímací doklad a následně mi ho podává-“Tady mi to vyplňte, jméno, kontakty, podpis“
já: vyplňuji a podávám mpS.
mpS: „oK, do tří pracovních dnů (nesl jsem ho tam v pátek 22.2.2013 kolem 14.hod) se Vám ozvem a dáme vědět, co mu je a jak to budeme řešit“
já: „nešlo by to dříve? Dělám z domova a jsem na něm existenčně závislý“
mpS: „do tří pracovních dnů se ozveme….“
Já: „díky a naschle….“ Odcházím, a doufám, že to bude v pohodě.
Uterý, 26.2. 16.30 hod, zatím se mi nikdo neozval, práce mi stojí, tak cvičně zkouším volat do NBs. Nikdo nebere.
Středa, 27.2. cca 11.hod, znovu volám , tentokráte úspěšně.
Já:“ Dobrý den, minulý týden v pátek jsem k Vám dával počítač, chtěl jsem se zeptat, jak to vypadá?“
mpS:“ zatím jsme neměli čas to řešit, jak jsem Vám říkal, máme na to od dne podání tři následující dny“
já: /prosebně/“ok, ale nešlo by to nějak urychlit, jsem na něm existenčně závislý a potřebuju pracovat…“
mpS:“ pane, takový jsou všichni, všichni to chtěj hned. Dneska se Vám ozvem co a jak.“
Já: „Ok, díky a nashle“
Čtvrtek, 28.2., nikdo se neozývá
Pátek 1.3. /tedy přesně za týden/jdu kolem 12.hod na pobočku v Eliášově.
Já: „dobrý den, jdu si pro svůj počítač“
mpS: „Máte od něj ten papír?“
Já: podávám mu ho…
mpS: Dívá se po místnosti, kde ho nenachází, odchází do zázemí, za chvíli se vrací s compem do místnosti, „My jsem Vám volali, že je to nachystaný?“
Já:“nevolali, při předání jste říkal, že do tří dnů mi dáte vědět, co s ním je a jak to budeme řešit“
mpS: beze slova vysvětlení, nedej bože omluvy-“ Takže si ho chcete odnést?“
Já:“ Ano“
mpS: vyplňuje výdejový formulář „tady mi to podepište“
já: podepisuji a beze slova odcházím
Shrnuto podtrženo, této firmě po ubezpečení při předání, že první diagnostika bude trvat max 3 dny (původně jsem počítal, že to bude pá, po, ut – ale moje blbost, měl jsem si to ověřit) a po jedné tel. urgenci (chápu, že je lepší se vždycky slušně připomenout, každý máme hodně práce a zapomenout může každý) trvá aby odnesla poč z jedné místnosti, do druhé, dala na něj folii na kterou napsala číslo 404 přesně jeden týden.
Asi si to můžou dovolit, já bohužel ne. Za ten týden jsem přišel cca o 10 000,- Kč výdělku, který jsem nemohl realizovat, dalších – 3 000,- Kč jsem v tom za náklady, které mám s provozem živnosti. Nehledě na fakt, že jsem se celou dobu cítil jako kus hadru a ne zákazník, který nese do firmy peníze. Na druhou stranu jsem získal možnost se pocvičit v trpělivosti, další životní zkušenost a díky mpS i zřejmě možnost splatit svůj karmický dluh společnosti. Doufám, že čtenáři tohoto článku, stejnou zkušenost nebudou muset podstoupit.
Takže díky pane Sedláčku, jsem Váš věrný fanoušek!
Zdraví Vás
Ondřej Valoušek
Ψ

Napsal: 08 bře 2013, 15:11
od p32
Nestěžuj si, pět let ho nedáš vyčistit a pak chceš rychlovku po servisu. (to je jak v Praze) :lol:
Ale doopravdy, co máš za živnost, že nemáš na další PC či NB ? Píšeš, že vyděláváš 40 tKč měsíčně, tak doporučuji nějaký NB od Asusu či HP, dnes jsou do 10 tisíc.

Napsal: 08 bře 2013, 15:26
od Devo70
Súhlas s p32. Ja nechápem ľudí, ktorí sa ku kompu (ale aj k iným veciam) správajú ako p. Valoušek. Pritom stačí raz za čas skontrolovať nasávacie otvory, u stolového PC aspoň raz za polrok vyfúkať od prachu.