Stránka 1 z 2

Ampérmetr - 50A

Napsal: 09 zář 2011, 15:37
od blesk16
Čau, chci se zeptat vyrábím si vlastní generátor z motoru sekačky a auto alternátoru a chtěl bych měřit proud který de z alternátoru do autobaterie tak tam chci dát analogový ampérmetr /ampérmetr panelový analogový, ss, 10A, vnější bočník, 0.0125R, 65x80mm, s nastavením nuly/ jaký bočník tam de dát (pokud de) ??? díky

Napsal: 09 zář 2011, 16:09
od ZdenekHQ
Měř přímo úbytek napětí na přípojném kabelu, je to musíš zkalibrovat nějakým klešťákem a na bočník se vykašli.

Napsal: 09 zář 2011, 16:13
od blesk16
Tak ten ampermetr tam nedám protože nevím s tím bočníkem ale teďka jsem na ebay.cz našel pěkný digi může mi tu záťěž ukazovat pořád nebo je jen na chvilku dík http://viewitem.eim.ebay.cz/3-12-Blue-L ... 18605/item

Napsal: 09 zář 2011, 17:05
od Sandal
Na digitál se vykašli.Tam ti budou údaje skákat jak blechy a nic kkloudneho nepřečteš.Udělej to tak jak píše ZdenekHQ

Napsal: 09 zář 2011, 17:30
od blesk16
Tak dobře ale ještě jsem našel toto šlo by to použít ??? http://viewitem.eim.ebay.cz/50A-50-A-AM ... 01302/item dík A jenom jak udělám to měření úbytku ???

Napsal: 09 zář 2011, 18:31
od jasin
Při měření úbytku na měděném kabelu se musí počítat s teplotní závislostí odporu mědi.
Na každých 25°C se údaj změní o 10%. A při 50A se může kabel dost zahřát.
Takže údaj ampérmetru je v tom případě jen hrubě orientační.

Napsal: 09 zář 2011, 19:46
od dj_rizek
Pochybuju ze soucasti toho 50A meraku je bocnik.
Zalezi jak moc presny to mereni chces a proc to vubec merit.
Bocnik vypocitas podle http://cs.wikipedia.org/wiki/Ampérmetr
Jinak pro takovej velkej proud jsem delal kdysi bocnik z mosaznyho svareciho dratu na autogen na konec jsem nechal navarit kabelovy oka a odpor jsem zkusebne menil odbrusovanim toho dratu,jinak nevim,treba ma nekdo jinej jednoduzsi napad.

Napsal: 09 zář 2011, 20:25
od PavelFF
blesk16 píše:Tak dobře ale ještě jsem našel toto šlo by to použít ??? http://viewitem.eim.ebay.cz/50A-50-A-AM ... 01302/item dík A jenom jak udělám to měření úbytku ???
Pro využití na dopravním prostředku nebo na stroji poháněném spalovacím motorem musíš kromě elektrických vlastností brát v potaz i odolnost měřidla proti otřesům. Tenhle měřák nevypadá na to, že by přežil stálé vibrace.
Některé měřáky, co mám doma mají nálepku "otřesuvzdorný". Ale stejně si nejsem jist, jestli by vydržely provoz na spalovacím motoru. Měřáky do starých aut byly daleko robustnější, měly menší citlivost a byly míň přesné. Voltmetry měly velkou spotřebu a ampérmetry snad ani neměly vnější bočníky.

Ani by mě to nenapadlo, ale kamarád si kdysi umístil běžný ručkový měřáček na Jawu 350 a za chvíli ho uklepal.

Možná by pomohlo nějaké odpružené tlumené uložení.

Doporučoval bych shánět něco ze starého náklaďáku,něco jako ZIL131 :) . Nebo bych ten digitální měřák zase tak nezavrhoval - nebude to tak horké.


Tyhle měřáky bočník nepotřebují a jsou poměrně robustní:
http://elektro.aukro.cz/2-x-stary-panel ... 72034.html
http://aukro.cz/stary-ampermetr-do-30-a ... 80850.html
Tenhle je přímo do tvé aplikace:
http://aukro.cz/praga-v3s-novy-ampermet ... 32207.html

Napsal: 09 zář 2011, 20:26
od procesor
2ks paralelene 0,005Ω
https://www.distrelec.sk/rezistor-smd-d ... f75/728729
prípadne 4+4 sério-paralelne pre trvalé merania
pripojiť ako bočník k tomu uvedenému meráku (pôvodný bočník odpojiť)
Nový musí byť s prirodzeným chladením 6,25W pri 50A.
(Pôvodný žhavil iba 1,25W pri 10V)

Aj takto by to šlo
http://www.melexis.com/Assets/Datasheet ... -5505.aspx

Napsal: 10 zář 2011, 11:33
od Crifodo
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=19050&

možná by šlo i podomácku vyrobit elektromagnetický indikátor na principu vtahování jádra cívkou, kdybys navinul nějakých 20 závitů z CY 4 a udělal bys do toho Fe jádro na pružince spojené s ukazatelem stupnice. Sice by neměla lineární průběh, ale to nemusí vadit.

Napsal: 11 zář 2011, 12:42
od ZdenekHQ
jasin píše:Při měření úbytku na měděném kabelu se musí počítat s teplotní závislostí odporu mědi.
Na každých 25°C se údaj změní o 10%. A při 50A se může kabel dost zahřát.
Takže údaj ampérmetru je v tom případě jen hrubě orientační.
Nikdo mu nebrání použít kus pořádnýho kabelu, na něm měřit, a zbytek nadstavit třeba zvonkovým drátem. :)

Problém je ten, že ten bočník musí vydržet zkratový proud, jinak je nanic. A to málokdy bývá splněno. A to nemluvím o přechodových odporech na kontaktech, časem se z toho může stát pěkný topidlo.

Napsal: 11 zář 2011, 16:05
od Atlan
http://www.tuning.sk/dokument-pridavne- ... -autostyle myslim ze budik za 14E je dobra cena..otazka je ci je tak odolny ako tie stare vyrobky

Napsal: 11 zář 2011, 16:13
od blesk16
J ten budík je dobrej, chci se zeptat když to zapojím mezi alternátor a autobaterii tak mi to bude ukazovat do + a kdy mi to bude ukazovat do - ???? dík

Napsal: 11 zář 2011, 17:04
od Hill
Mezi alternátorem a baterií ti to nesmí ukazovat do mínusu, protože to by znamenalo proraženou některou diodu v alternátoru.
Proto se ampérmetr zapojuje mezi mínus baterie a kostru nebo mezi plus baterie a uzel spojení alternátoru a spotřeby. Tam může měřit jak nabíjecí, tak vybíjecí proud.

Napsal: 11 zář 2011, 18:15
od Atlan
hm a ako je riesne pripojenie starteru ? premostovacim rele ?