Nabíječka aku česká NB21 6/12/24V
Moderátor: Moderátoři
Nabíječka aku česká NB21 6/12/24V
Ahoj, nemáte, prosím, někdo schéma zapojení ke starému typu nabíječky NB21 kolem roku 90? Nejmenovala se ještě EPRONA a není to NB21A viz zde tahle - to je inovovaný typ http://www.eprona.cz/doc/nb21a_nav.pdf
Zatím moc díky!
Tom
Zatím moc díky!
Tom
Pokud myslíš takovou šedivou krabici kde jsou 3 přepínače - 110 až 230V, 6V až 48V a proudový rozsah 1 až 8, obsahovalo pouze trafo, pojistky, kontrolní žárovičku,selen + ampérmetr tak to schéma překreslené mám i s tabulkou naměřeného napětí naprázdno ( zatíženo pouze malou žárovičkou ). Pokud je to ono, napiš, zítra můžu naskenovat.
A hrome teď jsem si článek přečetl pořádně - podle fotky to není ono sorry.![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
A hrome teď jsem si článek přečetl pořádně - podle fotky to není ono sorry.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Zdravím
dostal som nabíjačku NB21 nefunkčnú a neviem v čom sa odlišuje od inovovaného modelu NB21A . Zrejme asi len písmenom A.
Schému som našiel len pre inovovaný model NB21A .
Neopravoval už niekto túto neinovovanú nabíjačku NB21 ?
Schéma zapojenia bude asi totožná z modelom NB21A ?
Ďalej je tam DPS z troma trimrami v schéme označenej ako D1.
Nevie niekto čo sa ktorým trimrom čo nastavuje ?
Poprípade nemá už niekto obkreslenú schému tejto DPS ?
Rád by som ju spojazdnil a a nastavil správne.
Celý manuál k NB21A je
TU .
Ďakujem vopred.
dostal som nabíjačku NB21 nefunkčnú a neviem v čom sa odlišuje od inovovaného modelu NB21A . Zrejme asi len písmenom A.
Schému som našiel len pre inovovaný model NB21A .
Neopravoval už niekto túto neinovovanú nabíjačku NB21 ?
Schéma zapojenia bude asi totožná z modelom NB21A ?
Ďalej je tam DPS z troma trimrami v schéme označenej ako D1.
Nevie niekto čo sa ktorým trimrom čo nastavuje ?
Poprípade nemá už niekto obkreslenú schému tejto DPS ?
Rád by som ju spojazdnil a a nastavil správne.
Celý manuál k NB21A je
TU .
Ďakujem vopred.
- Přílohy
-
- nb21a_nav schema zapojenia.pdf
- Schéma zapojenia
- (143.28 KiB) Staženo 779 x
A proč by tam "paka" museli dávat měřák a vypínač?
Je to klasická dílenská nabíječka, v primáru má tlumivku s přepínáním odboček na regulaci nabíjecího proudu - takže se chová jako proudový zdroj. Na výstupu má indikaci dosažení napětí plného nabití na každém rozsahu (6, 12 a 24V - na to jsou ty 3 trimry) - stačí si prohlédnout schéma a tabulku u přepínače 1 a 2. Odpovídá době kdy vznikla, jednoduchou obsluhu a nastavení podle tabulky na předním panelu zvládne každý automechanik a může být zapojená v zásuvce trvale, protože je tak navržená - a vzhledem k zapojení bude mít malý příkon naprázdno.
Na rozdíl od různých dreků z Lidlu apod. nemá na řízení procesor a v něm zadrátované úvahy nějakého programátora-vymočence, jak má vypadat nabíjení... takže bude dávat nabíjecí proud pokud bude připojená baterka, bez ohledu na to, jaký má zrovna vnitřní odpor a nakolik zanesené desky atd... jak tu bylo mockrát probíráno. A neodporoučí se u ní po nějaké době díky nějakému ku*vítku spínaný měnič.
Prostě do autodílny (kam byla asi určená) i dnes bez problémů a ještě na dlouho.
Když doplníš ampérmetr a vypínač, bude na domácí použití o to lepší.
Je to klasická dílenská nabíječka, v primáru má tlumivku s přepínáním odboček na regulaci nabíjecího proudu - takže se chová jako proudový zdroj. Na výstupu má indikaci dosažení napětí plného nabití na každém rozsahu (6, 12 a 24V - na to jsou ty 3 trimry) - stačí si prohlédnout schéma a tabulku u přepínače 1 a 2. Odpovídá době kdy vznikla, jednoduchou obsluhu a nastavení podle tabulky na předním panelu zvládne každý automechanik a může být zapojená v zásuvce trvale, protože je tak navržená - a vzhledem k zapojení bude mít malý příkon naprázdno.
Na rozdíl od různých dreků z Lidlu apod. nemá na řízení procesor a v něm zadrátované úvahy nějakého programátora-vymočence, jak má vypadat nabíjení... takže bude dávat nabíjecí proud pokud bude připojená baterka, bez ohledu na to, jaký má zrovna vnitřní odpor a nakolik zanesené desky atd... jak tu bylo mockrát probíráno. A neodporoučí se u ní po nějaké době díky nějakému ku*vítku spínaný měnič.
Prostě do autodílny (kam byla asi určená) i dnes bez problémů a ještě na dlouho.
Když doplníš ampérmetr a vypínač, bude na domácí použití o to lepší.
Není mně jasné, v čem může být zásadní rozdíl, když parametry nabíječky "z Modřan" jsou stejné, jako ve zmíněném Návodu. Usuzuji, že silové schéma bude totožné. Jediné, co by se muselo změnit, aby po změně síťového napětí z 220V~ na 230V~ zůstaly i parametry stejné, je změna parametrů síťového transformátoru, popř. předřadné tlumivky, ale nikoliv schema.
Co máš ve své nabíječce jiného, než je ve schematu? Kromě toho uvedené schema žádnou "řídící elektroniku" neobsahuje, modul D1 obsahuje pouze signalizaci nabíjení a signalizaci dosažení cílového napětí akumulátoru. Žádnou "automatiku". Bylo by to od r. 2011 na čase konečně uvést.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co máš ve své nabíječce jiného, než je ve schematu? Kromě toho uvedené schema žádnou "řídící elektroniku" neobsahuje, modul D1 obsahuje pouze signalizaci nabíjení a signalizaci dosažení cílového napětí akumulátoru. Žádnou "automatiku". Bylo by to od r. 2011 na čase konečně uvést.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)