Stránka 1 z 2

Problém s nabíječkou

Napsal: 29 zář 2011, 12:48
od markoni
Zdravím
Mám dělanou nabíječku na autobaterie obrázek přikládám když to zapnu bez připojení na baterku tak je tak mám těch 14 V na výstupu ale jak mile to připojím na baterii tak tavná pojistka v 12 V větvi se spálí i když "opravím" tu pojistku slabým drátem, já mám podezření na odporový bočník nebo jak to nazvat vyznačil jsem to červeně můžete mi poradit co to může být ?díky

Napsal: 29 zář 2011, 13:00
od Milan_F
Jakou hodnotu měla ona přepálená pojistka?

Napsal: 29 zář 2011, 13:13
od markoni
Bohužel to nemohu přečíst

Napsal: 29 zář 2011, 13:28
od breta1
Ber to jako hloupou připomínku - nepopletl sis dráty plus a mínus?

Napsal: 29 zář 2011, 13:54
od markoni
breta1 píše:Ber to jako hloupou připomínku - nepopletl sis dráty plus a mínus?
To ne až takový :toilet: nejsem pomohl by klešťový multimetr abych věděl kolik tam jede mA něž se ta pojistka přepálí protože jsem opomněl napsat že to chvilku nabíjí.A vlastně co to je ten odporový bočník nebo co dá se to nějak identifikovat nebo koupit má to na boku napsané 10A 60mV a ještě něco když jsem to načal toto vlákno tak mě nejde už dlouhou dobu ten budík který má správně ukazovat kolika mA se to nabíjí díky

Napsal: 29 zář 2011, 14:01
od rnbw
Poistku neopravuj, ale vymen - aby si vedel, aku ma hodnotu...

Napsal: 29 zář 2011, 14:38
od Honza_dy
Bočník bude asi pro ampérmetr.

Napsal: 29 zář 2011, 15:59
od ZdenekHQ
Trafo je bez zátěže vlažný nebo hřeje jak čert ? Co diody ?

Ono to asi nesouvisí, ale kdoví, co se přitom najde....

Napsal: 29 zář 2011, 16:37
od markoni
ZdenekHQ píše:Trafo je bez zátěže vlažný nebo hřeje jak čert ? Co diody ?

Ono to asi nesouvisí, ale kdoví, co se přitom najde....
Bez zátěže to se přiznám jsem nezkoušel ale co jsem zkusil při zátěži a to je hrůza, chladič na tom diodovém můstku úplně rozpálen pojistkové pouzdro také rozpáleno že jsem ten vršek čili to šroubení nemohl udržet v prstech a to vše po pěti minutách co by to mohlo být? díky

Napsal: 29 zář 2011, 16:53
od Banda
Chce to schéma a měřit. Zapsat hodnoty a pak se ptát, čemu nerozumím.
Jinak super rada pro všechny kdo spravují elektrotechnické přístroje: Vyměňte všechny součástky a určitě to pojede :aplause:

Napsal: 29 zář 2011, 16:58
od ZdenekHQ
Ta pojistka je před nebo za usměrňovačem ? Vidím tam dvě diody - jestli ten trafák má symetrickej sekundár, tak jedna může být proražená.

Napsal: 29 zář 2011, 17:02
od Andrea
Diody jsou tam čtyři (můstek) a to je asi na markoniho moc, on dělá do těch ARMů, FPGAček a JTAGů...

Napsal: 29 zář 2011, 17:29
od markoni
ZdenekHQ píše:Ta pojistka je před nebo za usměrňovačem ? Vidím tam dvě diody - jestli ten trafák má symetrickej sekundár, tak jedna může být proražená.
Ta pojistka je za usměrňovačem, diody jsou tam čtyři
pro Andrea co k tomu říct jsem fanda do všeho od elektroniky a k tomu laik a je to moje jediná vášeň která mi zůstala díky

Napsal: 29 zář 2011, 23:25
od Pikofarad
bočník musí být do serie s baterkou,jestli je uzemněn,tak to jde skoro do zkratu.

Napsal: 30 zář 2011, 07:06
od BOBOBO
No pojistka zde bývá kvůli zkratu , tzn začne na 10A , jako bočník jde použít kdeco no a jestli měřákem naměříš 14V ss , tak to do prázdné baterky musí dost prát . Jen pro měření si dej na výstup malý kondík (bez připojeného aku) , pokud na něm bude 16V , tak se ničemu nediv . U nabíječky je velmi teplý trafák běžnou věcí .