Hledam bastlire/opravare pro konzultaci - Praha a okolí
Moderátor: Moderátoři
Hledam bastlire/opravare pro konzultaci - Praha a okolí
Našel by se v Praze nebo okolí nejaky ochotny bastlir/opravar/znaly s casem dnes nebo o vikendu. Pro analyzu a opravu drobneho problemu.
Mam k dispozici 5 ks zarizeni
jeden zcela funkcni pro testovani
ostatni rozbite
Potrebuju pomoct s identifikaci soucastky a overit funkcnost.
Jedna se o pomerne jednoduchy (cca 20 soucastek) proudovy stabilizator/spinac pro ovladani motorku topeni v autobuse (max 28V).
Z vyroby je bohuzel "svab" DIP8 vypilovany a neumim urcit co je to zac. Podle meho mereni to bude nejaky OZ nebo spinany zdroj.
Ja se v soucastkach bohuzel moc neorientuju. A ani nemam zadne extra vybaveni.
Konzultaci samozrejme odmenim.
Predem velmi dekuju za pomoc.
Tel: 774 744 448 - Mirek
Mam k dispozici 5 ks zarizeni
jeden zcela funkcni pro testovani
ostatni rozbite
Potrebuju pomoct s identifikaci soucastky a overit funkcnost.
Jedna se o pomerne jednoduchy (cca 20 soucastek) proudovy stabilizator/spinac pro ovladani motorku topeni v autobuse (max 28V).
Z vyroby je bohuzel "svab" DIP8 vypilovany a neumim urcit co je to zac. Podle meho mereni to bude nejaky OZ nebo spinany zdroj.
Ja se v soucastkach bohuzel moc neorientuju. A ani nemam zadne extra vybaveni.
Konzultaci samozrejme odmenim.
Predem velmi dekuju za pomoc.
Tel: 774 744 448 - Mirek
Na tvém místě bych se nespoléhal na to, že přijde nějaký kouzelný dědeček (zkušený elektronik v penzi) a opraví ti je. Pokusil bych se překreslit to schéma a nahrál ho sem. Když budeš mít správně rozmístěné součástky, možná funkci toho švábu odvodíš sám.
Možná je to NE555...
V tom případě bych opravu zahájil její výměnou.
Možná je to NE555...
V tom případě bych opravu zahájil její výměnou.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
NE555 jsem samozrejme zkousel a on to neni.
zkousel jsem i nekolik beznych OZ bohuzel na vystupu nedostanu stejne hodnoty jako s tim obrousenym svabem. Ono tak jak jsem to opravil mi to i funguje s RC4558P (nezatizene), nicmene pokud to zapojim na realny motor tak se to chova jinak a ja bych taky potreboval pochopit proc to tak je.
A realnej stav nekde nasimulovat - bohuzel autobus si do kanclu nevezmu, osciloskop nemam a zadnou rozumnou "zatez" taky ne.
Ja si samozrejme muzu koupit novou krabici cca za 500,-
Vzhledem cene svabu a k tomu, ze jsem se ve skole s pajkou kdysi zachazet naucil a obcas si neco maleho udelam i sam, a protoze se mi za zimu tyhle krabice rozbijou obvykle 2-3 jsem ochoten tyhle penize investovat do poradny lahve nebo je proste dam nekomu kdo mi s tim pomuze.
zkousel jsem i nekolik beznych OZ bohuzel na vystupu nedostanu stejne hodnoty jako s tim obrousenym svabem. Ono tak jak jsem to opravil mi to i funguje s RC4558P (nezatizene), nicmene pokud to zapojim na realny motor tak se to chova jinak a ja bych taky potreboval pochopit proc to tak je.
A realnej stav nekde nasimulovat - bohuzel autobus si do kanclu nevezmu, osciloskop nemam a zadnou rozumnou "zatez" taky ne.
Ja si samozrejme muzu koupit novou krabici cca za 500,-
Vzhledem cene svabu a k tomu, ze jsem se ve skole s pajkou kdysi zachazet naucil a obcas si neco maleho udelam i sam, a protoze se mi za zimu tyhle krabice rozbijou obvykle 2-3 jsem ochoten tyhle penize investovat do poradny lahve nebo je proste dam nekomu kdo mi s tim pomuze.
Jestliže to funguje s operačním zesilovačem RC4558P, tak se dá předpokládat, že to co tam má být je operační zesilovač nebo komparátor se stejným rozložením vývodů.
Škatule za 500, která se rozbije 2x za zimu asi není dobrá koupě, to bych radši koupil něco za 1000 co se rozbije jenom jednou za zimu.
Škatule za 500, která se rozbije 2x za zimu asi není dobrá koupě, to bych radši koupil něco za 1000 co se rozbije jenom jednou za zimu.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Ono zadna aleternativa neexistuje - vyrobce tam, predpokladam, dela "kurvitka" naschval.
Problem je podle me jednoduchej. Ta krabice neni dimenzovana na -20 mrazy ktery u nas sou a kdy je to topeni potreba nejvic.
Pouze odhaduju z pracovnich toleranci pouzitych soucastek.
Schema jsem snad prekreslil dobre.
Problem je podle me jednoduchej. Ta krabice neni dimenzovana na -20 mrazy ktery u nas sou a kdy je to topeni potreba nejvic.
Pouze odhaduju z pracovnich toleranci pouzitych soucastek.
Schema jsem snad prekreslil dobre.
- Přílohy
-
- scanschema.jpg
- (151.4 KiB) Staženo 202 x
a jeste fotky
- Přílohy
-
- predek.jpg
- predek
- (111.2 KiB) Staženo 206 x
-
- zadek.jpg
- zadek
- (74.15 KiB) Staženo 164 x
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mě můžeš poštou poslat jeden nefunkční kus, bez autobusu i bez ventilátoru. Kontakt máš pod příspěvkem na WWW.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Tak jsem vcera vecer koupil nejake bezne OZ a testoval jsem Nejlepsi vysledek byl s tim LM393 nicmene neni to uplne ono.
Pri vypnutem stavu (na spinacim vstupu je 1,2V) ma original funkcni zapojeni na vystupu OZ 0,40V s LM939 dostanu na stejnem plosaku 0,49V, na druhem 0,50V
Pri zapnutem stavu (na spinacim vstupu je 7,0V) ma original funkcni zapojeni na vystupu OZ 5,67V s LM939 dostanu na stejnem plosaku 5,63V, na druhem 5,62V
Vsechny ostatni OZ maji pri vypnutem stavu na vystupu 1,2V - 1,9V pri zapnutem pres 6V
Takze mozna uz jsem hodne blizko. a bude to OZ podobny tomu LM393 - jen s jeste trosicku jinejma parametrama. nebo je tohle v nejake "toleranci daneho IO"?
nebo jake paramatry toho OZ mam hledat v dataseetu?
Pri vypnutem stavu (na spinacim vstupu je 1,2V) ma original funkcni zapojeni na vystupu OZ 0,40V s LM939 dostanu na stejnem plosaku 0,49V, na druhem 0,50V
Pri zapnutem stavu (na spinacim vstupu je 7,0V) ma original funkcni zapojeni na vystupu OZ 5,67V s LM939 dostanu na stejnem plosaku 5,63V, na druhem 5,62V
Vsechny ostatni OZ maji pri vypnutem stavu na vystupu 1,2V - 1,9V pri zapnutem pres 6V
Takze mozna uz jsem hodne blizko. a bude to OZ podobny tomu LM393 - jen s jeste trosicku jinejma parametrama. nebo je tohle v nejake "toleranci daneho IO"?
nebo jake paramatry toho OZ mam hledat v dataseetu?