Stránka 1 z 2

Automatické stěrače ve vozidle

Napsal: 27 říj 2011, 22:42
od Freaxus
Dobrý den.
V dnešní době má spousta aut automatické stěrače, které se samy zapínají, když začne pršet.
Něco takového bych chtěl vyrobit. Jak to zapojit v autě už zvládnu, Vás jsem se chtěl zeptat, zda existuje čidlo, které bude skrz čelní sklo spínat, když bude na druhé straně voda. Samozdřejmě napájení 12V DC je výhodou.
Vím že tenhle dotaz je tak trošku zvláštně napsanej, ale nevím jak líp to napsat. Za odpovědi a návrhy děkuji.

Napsal: 27 říj 2011, 23:04
od EKKAR
Dělá se to na principu odrazu IR světla - sklo zvenku pokapané deštěm odráží jiné množství světla z IR-LED umístěné uvnitř do čidla, které je odstíněně umístěné vedle té LED. Pak jen trochu vyhodnocovací elektroniky, nějaký komparátor a spínač - a stěrače VYJÓ!

Napsal: 27 říj 2011, 23:05
od DELONG
V prvom rade budeš musieť vyriešiť a aplikovať optické snímanie nečistôt a dažďových kvapiek na čelnom skle :lol: a to bude problém ktorý nezvládneš :D a to je iba začiatok. Potom softwér na riadenie a škoda ísť ďalej.Radšej si ho vykuchaj z vrakoviska alebo kúp hotový. Nazýva sa to dažďový senzor a stojí cca 140€ :lol: .
Ale moja prax je opačná všetci to chcú s auta vykuchať lebo je to na prd :lol: a ja im dávam za pravdu. Skús sa povozíť a vyskúšať ho v praxi na nejakom aute a zistíš aj jeho negatíva :wink: .

Napsal: 27 říj 2011, 23:07
od Hill
A co tohle?

Napsal: 28 říj 2011, 09:41
od pavel16

Napsal: 28 říj 2011, 12:11
od forbidden
Já bych se na to vykašlal. Mám to v autě taky, ale je to na houby, občas si to dělá co chce, občas to stírá ještě půl minuty suchý sklo, občas se to jakoby zblázní a jede to naplno... No a občas to jakoby i funguje, jak bych si představoval.

Napsal: 28 říj 2011, 13:07
od Hill
Tak je to s téměř každou automatikou, která neslouží přímo k tomu, aby to jelo (pokud možno i levně) a drželo na silnici. Je sice pravda, že elektrické vyhodnocení neelektrických veličin dost pokročilo, nicméně zrovna u stěračů ta automatika až nepříjemně často spíše obtěžuje, než aby zvýšila komfort. Ručně ovládaný přepínač přece tolik nezaměstná, přinejmenším je třeba mít možnost vypnout stěrače i s automatikou, aby nespouštěly za sucha jen proto, že se o sklo rozplácla vosa (a dobře rozmazaná na skle velmi sluší, to je opakovaná zkušenost ze dvou služebáků, na kterých jsme tu automatiku ještě nevyřadili).
Podobně se doplňovala možnost vyřazení automatiky denního svícení hlavními světly, protože v řadě okolních zemí byla už povinnost svítít za jízdy po celý den nejméně přes léto, ale i celoročně, zrušena. A, co si budeme povídat, mnozí naši řidiči nám celoevropsky vytvořili takovou pověst, že je lepší nebýt mezi ostatními příliš nápadným a svítit jen, když svítí i ostatní. Takže přejedu do Rakouska nebo Německa a světla vypínám.
Tolik k automatikám, které jsme už vyřazovali.

Napsal: 28 říj 2011, 16:58
od Hop377
No neviem, mne ta automatika na stierace uplne vyhovuje odkedy som kupil auto mam v polohe stieranie so senzorom a ani nevypinam.

Napsal: 28 říj 2011, 19:56
od Atlan
tak neviem ja by som automatiku aj bral je to otrava prepinat rychlost ...napriklad ked sa blizimk krizovatke a spomalujem stierac uz nema co tolko zotierat a treba to prepnut na pomalsie pripadne vypnut...

Napsal: 29 říj 2011, 20:26
od Hejnicek
Mam zkusenost, ze to funguje, ale zalezi jak u ktereho vyrobce.
U starsiho Peugeota opravdu vetsinou bez problemu (jak kolega uvedl vyse, ani jsem tu automatiku nevypinal). U noveho Renaulta moc spokojeny nejsem a to tam jde nastavit i citlivost, vetsinou je sklo dost mokre, nez to setre.

Napsal: 29 říj 2011, 22:16
od Sesi
Hille, máte pravdu, mně zase na autech vadí automatické zapnutí stěračů při ostříknutí skla. Bere mi to možnost si sám podle situace aplikovat kolik vody chci a v předstihu před stíráním a pak pustit stěrače podle potřeby. A navíc ta automatika setře ještě jednou po chvilce, což už často ani není potřeba a stěrače jedou skoro nasucho.

Napsal: 30 říj 2011, 11:27
od rnbw
Sesi píše:A navíc ta automatika setøe ještì jednou po chvilce, což už èasto ani není potøeba a stìraèe jedou skoro nasucho.
Toto tusim robi len VW group...

Napsal: 30 říj 2011, 11:33
od EKKAR
A hlavně až donedávna VW group mělo ostřik zapojený tak, že po zmačknutí páčky do polohy ostřikování se nejdřív pustí stěrače (!!!) a až s cca půlvteřinovým zpožděním se na sklo dostane sprcha !!! Takže minimálně půl kyvu jdou gumy po skle zcela na sucho resp po svinstvu, které tam je BEZ KAPALINY... Zdůvodňují to tím, že půl €ura za zpětný ventil do hadičky ostřikovačů by auta příliš prodražilo - a úpravu softu do řídicí jednotky udělali až po sáhodlouhém bombardování požadavky majitelů na nápravu 🤐 závady... Bohužel, úprava je akorát v nových autech, do starých (prý) nový soft nahrát nejde...!!!

Napsal: 30 říj 2011, 11:57
od rnbw
To som si tiez vsimol. Zaujimave, ze napr. Mazda z roku 1998 to ma vyriesene...a pokial si pamatam, tak aj z roku 1992.

Napsal: 30 říj 2011, 12:24
od Sesi
rnbw píše:Toto tusim robi len VW group...
Takhle to má nejenom VW.