Stránka 1 z 2

Hoří jeden uhlík u okružní pily

Napsal: 03 lis 2011, 19:01
od lantros7
Mám problém u okružní pily. Hoří jen jeden kartáč. Komutátor je silně opálený a ve spínači vypálené kontakty.
Pouzdro pro kartáč jeví známky zvýšené teploty a uhlík je oštípaný.

Napsal: 03 lis 2011, 19:22
od mirosne
Rotor je KO. :cry:

Napsal: 03 lis 2011, 19:29
od lantros7
Lze použít nějakou úpravu?
Teda krom toho,abych si koupil novou(to bych sem jinak nepsal).

Napsal: 03 lis 2011, 19:38
od jano2
Ked rotor iskri,ešte nemusi byt zly.Treba skontrolovat ložisko,vyvaženost ,no ked spominaš,že iskri len jeden,nie je nahodov iny než ten druhi?,ma vporiadku lanko(vodič,)dobra je pružinka,ktora nan tlači?pohybuje sa lahko v držaku?,a vela inych veci to može byt.

Napsal: 03 lis 2011, 19:51
od mirosne
lantros7 píše:Lze použít nějakou úpravu?
Nie,je koniec.

Napsal: 04 lis 2011, 06:35
od BOBOBO
Ano , takto končí rotor . Kdyby jsi dával nový , dej nové i oba uhlíky !

Napsal: 04 lis 2011, 07:09
od renda15
Pokud je vadný rotor a uhlíky jsou stejné a mají stejný přítlak je nesmysl, aby hořel jen jeden. Osobně si myslím, že hoří oba, pouze tím jak na to koukáš z jedné strany tak se ti zdá, že hoří jeden. Oblouk to totiž vždy tahá ve směru otáčení. Pokud se ale zahřívá jen jeden, to znamená že i hodně jiskří hledal bych chybu v něm - přítlak, materiál, zadrhávávní v pouzdře.

Napsal: 04 lis 2011, 16:05
od ZdenekHQ
Jen mě napadlo, že znám uhlíky, co měly uvnitř váleček s pružinkou, který "vystřelil " při opotřebování uhlíku a měl za úkol naznačit obsluze, že uhlík je v háji, protože motor se většinou zastavil. Většinou.

Napsal: 04 lis 2011, 16:57
od jjilek
Kamarád měl podobný problém u minivrtačky. Důvod byl prostý: držák uhlíku nebyl v ose a šel šikmo. Čínský šmejd z hypermarketu.

Napsal: 04 lis 2011, 21:40
od lantros7
Ani opticky ani jinak.
Při spuštění,jasný el.oblouk u jednoho z kartáčů.
Stav uhlíků je,80% na jedné,a asi 75% na druhé hořící straně.

Napsal: 04 lis 2011, 23:38
od ZdenekHQ
To vypadá opravdu na konečnou....

Mě takhle shořel vysavač, smrdící motor jsem ještě chvilku trápil venku na zahradě opřenej o dvě cihly a ke konci připomínal svářečku.

Napsal: 05 lis 2011, 00:20
od helios
Zdeňku, niečo podobné tomuto?

http://www.youtube.com/watch?v=RgDAS_E2btw

Napsal: 05 lis 2011, 09:09
od bobecek
Můj názor je taky, že má již nejlepší léta za sebou, ale vyzkoušel bych ještě následující než bych to celé vyhodil.
Kontrola ložisek, hlavně na straně kotvy.
Rotor bych uložil zpět, vyjmul uhlíky a vyzkoušel, zda nehází v ložiskovém uložení, stává se totiž, že vlivem nedostatečného chlazení (nebo přetěžování) se zahřívá ložisko u kotvy, které nasledně vyhřeje plast v uložení ložiska.
Jako další kontrolu bych provedl, zda se rotor nepohybuje dopředu a zpět.
Musí prostě sedět pevně a volně se otáčet.
Pokud je vše v pořádku, rotor upnout do soustruhu mezi hroty, a lehce osoustužit lamely na kotvě. (může být jedna výš než ostatní).
Hlavně potom proškrabat drážky mezi lamelami! Proškrabat je i vpřípadě, že se kotva nebude soustružit! Budou s největší pravděpodobností zanešeny prachem z uhlíků a budou způsobovat zkraty.
Jako další a to už se tu psalo výměna uhlíků a kontrola kolmosti pouzder pro ně včetně připojení.
Pokud ani to nepomůže je to ideální adept na SD.

Napsal: 05 lis 2011, 12:01
od Atlan
zmerat lamely medzi sebou, podla mna bude jedna prerusena alebo v skrate, a potom smer kos.

Napsal: 05 lis 2011, 16:30
od mi-ro
To může být pravda ale těžko se to měří! Na kontrolu celistvosti vinutí rotorů jsme měli tvrdej zdroj ss napětí asi 2V s ampérmetrem a ten jsme připojovali vždy mezi sousední lamely kolem dokola a porovnávali proudy. Zkrat mezi lamelami vzniknul věšinou prohořením po přerušení vinutí kdy mezi lamelami vzniklo velké napětí.