Motor ze stěračů, co vydrží

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mmiicchhaall52
Příspěvky: 110
Registrován: 03 srp 2011, 02:00
Kontaktovat uživatele:

Motor ze stěračů, co vydrží

#1 Příspěvek od mmiicchhaall52 »

Potřeboval bych poradit jestli můžu zatěžovat hřídel tak aby se neokousali ozubená kola ve šnekové převodovce.
Bylo by to na pojezd na sekčku :D
Něco jako tohle:
¨
http://hobby.idnes.cz/modelar-si-postav ... _II._1.JPG

Ty zadní kola na každy kolo jeden motor. Tak že dva motory. :D
Mě se tam už nechtěj dávat žádné další převody,protože by to bylo už docela složité.
Předem děkuji

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Přimrzlé stěrače u Škodovky vždycky skončily ohnutými raménky a utrženými gumičkami, očesané zuby jsem myslím nikdy neviděl. Řekl bych, že to něco vydrží, jak to bude s jinými zahraničními motorky, těžko říct. Možná by nebylo od věci měřit proud motory a při "těžkém" přetížení je vypnout.
Michal

Uživatelský avatar
Paja250
Příspěvky: 196
Registrován: 29 říj 2007, 01:00
Bydliště: českobudějovicko

#3 Příspěvek od Paja250 »

Motorek stěračů ze škody 120 nám už asi 8 let slouží na otáčení grilu. Je to teda ještě zpřevodovaný do pomala, ale bez problémů to utočilo 40 kg pašíka. Nezdálo se, že by se ten motorek chtěl zastavit...
...A máte to zapojené v zásuvce?

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od workhard »

Nám už se to očesalo, ta plastová kolečka.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
mmiicchhaall52
Příspěvky: 110
Registrován: 03 srp 2011, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od mmiicchhaall52 »

tak já teda skusim ze škody 120
diky za rady

Uživatelský avatar
vladodyno
Příspěvky: 704
Registrován: 25 úno 2010, 01:00
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

#6 Příspěvek od vladodyno »

workhard píše:Nám už se to očesalo, ta plastová kolečka.
Tak to nebola š120, tam plast nebol. Teda aspoň som ho nevidel.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Tak to ses hooodně špatně koukal...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
bastlir40
Příspěvky: 463
Registrován: 27 srp 2010, 02:00
Bydliště: Příbram

#8 Příspěvek od bastlir40 »

Na 100% se ti neočeše převod v motorku z Moskviče. Tam je to vše kovové a sílu má dost dobrou, používal jsem ho na automatické zavírání slepic a když se mi to při prvních pokusech zaseklo tak dokázal prohnout i 10mm silnou hřídel než praskla pojistka. Jen asi budeš dost těžko dnes takový motorek shánět. Snad by se tu na bastlírně někdo našel. :wink:
Zdraví vás Mirek

www.mojeelektro.xf.cz

Uživatelský avatar
MajklR
Příspěvky: 375
Registrován: 16 úno 2006, 01:00
Bydliště: Olomouc 9

#9 Příspěvek od MajklR »

Dobrý den, může mi prosím někdo poradit jak zapojit motorek stěračů , typ 443 122 167 017 ,65/43 t/min. Je tam, modrá kostra, potom barvy červená, černá, žlutá, bílá. Potřebuji otáčky 65t/min. stále, bez doběhu, prostě nevím, která barva k čemu vede. Předem moc děkuji za odpověď. Motorek se používal u posledních Š. 120 a u prvních Favoritů. Ke kterým vodičům připojit 12V DC?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ZdenekHQ »

Jojo, motor ze Žigula či Moskviče je nesmrtelnej.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
MajklR
Příspěvky: 375
Registrován: 16 úno 2006, 01:00
Bydliště: Olomouc 9

#11 Příspěvek od MajklR »

To máte sice pravdu, ale já se ptal na něco jiného.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#12 Příspěvek od vasekpetr1 »

Stačí využít funkce "Hledat".

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#13 Příspěvek od varok »

MajklR. Podle mě bude modrý kostra, a teď budete muset zkusit. Někdy bývá červený trvalý plus a černý až po zapnutí klíčku. Tedy červený pro doběh. Jindy to bývá naopak, zapojovali to asi o půl noci s trojkou v žile. :)
Ten bílý a žlutý jsou asi pro jinou rychlost otáčení. Tak vyzkoušejte zapijit jeden na trvalý plus 12V, třeba ten červený a postupně vyzkoušejte k tomu plus 12V připojovat jiné dráty, třeba ten černý, potom bílý a nakonec žlutý. Každý samozřejmě samostatně. U každého drátu jiné barvy by se měl motorek točit jinou rychlostí.

Uživatelský avatar
MajklR
Příspěvky: 375
Registrován: 16 úno 2006, 01:00
Bydliště: Olomouc 9

#14 Příspěvek od MajklR »

Pánové, moc vám všem děkuji za rady, motorek se už točí. Přeji hezký den. Majkl.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#15 Příspěvek od mi-ro »

Pánové, viděl něko MOTOR na pohon stěračů ve Volze? :D
..to bude jen ňákej odpůrek

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“