Otáčkoměr DIESEL
Moderátor: Moderátoři
Otáčkoměr DIESEL
Benzinové auto předělané na nafťáka. Jediná otázka? Otáčkoměr v benzínu měl snímání impulsů z kliky specíálním čidlem. Jak nejlépe zprovoznit otáčkoměr na naftě? Kde snímat impulsy atd. Moc díky
Kedysi pred par rokmi bol vo vypredajoch dostat kupit snimac na rurku ku vstrekovacu. Povodne to bolo urcene ako interface pre meranie otacok naftovych motorov pre akysi jednoduchy paltest. Malo to otackomer, stroboskop s IFK120-kou, merac napatia v palubnej sieti. Bol to este vyrobok CSSR. Nasunulo sa to na tlakovu rurku veducu k prvemu valcu, pritiahlo skrutkou a nafta pri vstreknuti sposobila deformaciu vonkajsieho rozmeru rurky a tym aktivovala hallovu sondu. Z principu je to to iste ako snimat otacky z VN kabla k sviecke prveho valca... Kdesi by som ten snimac a daky papier k nemu asi aj vyhriebol. To len ako inspiracia
V nejakom starom Amare bol o tom clanok. Snimala sa frekvencia z jednej fazy hlavneho vinutia a potom robili prevodnik f->U, Len to sa mi zda na dlhe lakte. Jednak musis rozoberat alternator a vyvadzat vodic a navyse potom laborovat so stupnicou otackomera kedze medzi otackami alternatora a motora nie je pomer 1:1.
Dalsia moznost by bola nalepit na hriadel od klukovky nieco leskle a potom snimat pocet otoceni (odrazov) nejakou kombinaciou infra vysielac-infra prijmac. Nieco na principe svetelnev zavory
Alebo nalepit kus magnetu na remenicu od klukovky a snimat otacky halovou sondou (ak to bude frekvencne stihat) .....
Dalsia moznost by bola nalepit na hriadel od klukovky nieco leskle a potom snimat pocet otoceni (odrazov) nejakou kombinaciou infra vysielac-infra prijmac. Nieco na principe svetelnev zavory
Alebo nalepit kus magnetu na remenicu od klukovky a snimat otacky halovou sondou (ak to bude frekvencne stihat) .....
Ono sa to zrejem este da kupit http://tipasadova.opanet.cz/eshop/index ... t_id=11567
A pokud neseženeš tenzosnímač na vstřikovací trubku, můžeš to udělat bastlířsky: reflexní optický snímač otáček hlavní řemenice motoru. Nemusíš vyvádět fázi z alťasu, nemusíš nic šroubovat na tlakový potrubí, jen na řemenici namaluješ (nalepíš, vylapuješ...) lesklá a matná pole. Reflexní fotozávora je k mání i jako stavebnice (Flajzar, Buček, GES, "chobot"...), výstupní impulsy zintegruješ RC článkem a jako indikátor poslouží starší uA-metr, nebo můžeš udělat jednoduchý počítadlo digitální...
Přeju Ti hodně zdaru a úspěšnýho bastlení!
Přeju Ti hodně zdaru a úspěšnýho bastlení!
To auto se v dieselové verzi nedělá????jave píše:Benzinové auto předělané na nafťáka. Jediná otázka? Otáčkoměr v benzínu měl snímání impulsů z kliky specíálním čidlem. Jak nejlépe zprovoznit otáčkoměr na naftě? Kde snímat impulsy atd. Moc díky
Protože i ropáci mívají snímač na klice.
P.S. Ten snímač SP1 je pro servisní účely, po pár km upadne i s trubkou na kterou se přidělává.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Hallův snímač těžko. Na měření deformace vstřikovacích trubek se používají snímače s piezoelementem.miroja píše:Kedysi pred par rokmi bol vo vypredajoch dostat kupit snimac na rurku ku vstrekovacu. Povodne to bolo urcene ako interface pre meranie otacok naftovych motorov pre akysi jednoduchy paltest. Malo to otackomer, stroboskop s IFK120-kou, merac napatia v palubnej sieti. Bol to este vyrobok CSSR. Nasunulo sa to na tlakovu rurku veducu k prvemu valcu, pritiahlo skrutkou a nafta pri vstreknuti sposobila deformaciu vonkajsieho rozmeru rurky a tym aktivovala hallovu sondu. Z principu je to to iste ako snimat otacky z VN kabla k sviecke prveho valca... Kdesi by som ten snimac a daky papier k nemu asi aj vyhriebol. To len ako inspiracia