Stránka 1 z 2

Dobíjení JAWA 250 "panelka"

Napsal: 25 led 2012, 21:41
od vorel007
Dobrý večer. Dělal jsem novou elektroinstalaci na Jawa 250 panelka, v originále má tuto spínací skříňku Obrázek
protože od staré jsem neměl klíč, musel jsem to předělat na spínačku bosch, vše jsem dělal podle tohoto schématu, je to sice na kývačku, ale jediné schéma s "bošákem" Obrázek
po zapojení všechno funguje, ale nehází jiskru, nevíte prosím někdo, čím to může být?

Napsal: 25 led 2012, 22:01
od bardot13
Pokud jde na civku na přívod č.15 napětí baterie, tak zkontrolovat zda se při otáčení vačkové hřídele zapalování nadzvedává kladívkový kontakt, který přerušuje primární vinutí zapalovací cívky.Paralelne je na přerušovač připojen odrušovací kondenzátor.Může být špatný.Porucha bývá i v samotném kladívku zkrat na kostru.Dále vyloučit poruchu osazením ověřené nové zapalovací cívky.

Napsal: 25 led 2012, 22:03
od vorel007
motorka normalne jezdila ale krome jiskry nefungovalo nic...tak jsem to predelal a ted nefunguje jen ta jiskra

Napsal: 25 led 2012, 22:05
od vorel007
originalni schema je toho, lisi se tam akorat 61 z magneta...prave nevim jak funguje ta originalni spinacka, ktery kontakty spina, podle toho bych to vyvodil
Obrázek

Napsal: 26 led 2012, 06:34
od BOBOBO
Základ! Při otočení klíčku doprava se MUSÍ na 15ce objevit napětí z aku . Dál nikde nic nehledej , než se stane . No a když AŽ POTOM odpojíš 1čku od zapalování-kladívka a dáš žárovičku-kontrolku mezi ten drát a kostru , musí trvale svítit . Když zapojíš 1čku zpět na kladívko a protočíš motor nebo ručně zvedněš kladívko (v prstu ti zatrne , naindukuje se apětí ) , musí ta žárovka , připojená paralelně (spolu s ) ke kladívku opět blikat-svítit . Pokud ta žárovka bliká a po jejím odstranění nemáš jiskru , tak je vadná -cívka , kabel , fajfka , svíčka . Po přiblížení CU kabelu bez fajfky ke kostře bez jiskry je vadná cívka . !! Pro tyto zkoušky musí být nabitý aku , musí perfektně rozsvítit hlavní světlo ! Otočení klíčku vlevo je pro start s rozběhem bez aku nebo s prázdným , kdy všechnu vyrobenou energii odevzdá dynamo zapalování .

Napsal: 26 led 2012, 07:44
od procesor
Na 15 sa má objaviť 30 po zasunutí, mne to jazdilo aj s klincom.
Tých BOSH skriniek je veľa druhov..podľa polôh kľúča, nepíšeš či 2,3,4 polohová.
aj tu:
http://kejvamania.sweb.cz/navody/spskri ... krinka.htm

Napsal: 26 led 2012, 07:51
od vorel007
díky, valím to vyzkoušet

Napsal: 26 led 2012, 08:02
od vorel007
BOSCH je dvojpolohová, 0 1 2

Napsal: 26 led 2012, 10:30
od BOBOBO
Ale procesore , tobě se nezobrazují obrázky ? Co má tahle skříň co dělat s bošárnou ? Víš proč se bošárna jmenuje bošárna ? Plkáš . Tohle je skřń s FABkama !

Napsal: 26 led 2012, 10:38
od vybihal

Napsal: 26 led 2012, 10:51
od BOBOBO
No a tady to máš potvrzeno i pro třiapůlu , já jsem jezdil dvěapůlu . 559

Napsal: 26 led 2012, 11:03
od EKKAR
A ještě sem někdo může pověsit schéma pro "dvěpade" kejwu s panelem na nádrži - typ 353...

Napsal: 26 led 2012, 11:05
od BOBOBO
Ale tam by byl ten bošák !

Napsal: 26 led 2012, 12:01
od EKKAR
Nn, kejwa 353 s panelem na nádrži používala plochej klíček, kterým se muselo otočit o 1 polohu proti směru hodinových ručiček, aby se zapnulo zapalování - zamáčknutí jako u klasický bošárny nestačilo.

Napsal: 26 led 2012, 13:08
od procesor
BOBOBO píše:Ale procesore , tobě se nezobrazují obrázky ? Co má tahle skříň co dělat s bošárnou ? Víš proč se bošárna jmenuje bošárna ? Plkáš . Tohle je skřń s FABkama !
Nič v zlom, len píše sa v dotaze inšie, čítaj všetko :wink: