Rušení PWM signálem

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
VIRUS
Příspěvky: 11
Registrován: 09 úno 2012, 01:00

Rušení PWM signálem

#1 Příspěvek od VIRUS »

Ahoj ve spolek, jsem elektrotechnik amatér a mám problém u jednoho zákazníka.

Ve sklepě v rozvaděči má 8 PWM regulátoru pro LED diody. Má tak i společné trafo pro ty LED pásky.

Problém spočívá v tom, že při rozsvícení min. 2 PWM regulátorů se mi zaruší kabely pro teplotní čidla které komunikují pomocí protokolu DALLAS.

Při rozebrání PWM regulátorů jsou to celkem jednoduché regulátory, všiml jsem si mosfetů, oper. zesilovače a generátoru pulsů, známou 555.

Výstup není skoro vůbec odrušen. Zajímá mě tedy zda by šlo nějak zmírnit rušení u PWM regulátoru, aby při souběhu kabelů k LED páskům a teplotním čidlům nebyly čidla až tak zarušeny....

Děkuji moc za jakékoliv nápady.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Řešení je jen jedno - dát ty pulsní regulátory co nejblíž k LEDkám, protože celý vedení od samotných regulátorů k nim se chová jako anténa a vyzařuje širokopásmový rušení. Všecko ostatní je jen léčba příznaků místo odstranění příčiny. Další možností je přejít na lineární regulaci = NESPÍNANOU. Ale to už je trochu jiná polívčička...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Habesan »

Očekává se tedy, že ty obdélníky dolezou až k těm diodám?

Pokud to není nezbytné pro funkci, tak bych prostě umístil LC filtr přímo na výstup těch zdrojů, stejně jako se to dělá všude, kde za spínaným zdrojem chceme stejnosměrné, nepříliš zvlněné, napětí.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.