Stránka 1 z 1

VCR Philips VR171/58

Napsal: 21 dub 2006, 07:42
od MichalTV
Zdravím nevíte někdo co je za problém u této mechaniky (turbodrive),když je asi půl hodiny v provozu tak se deformuje obraz i zvuk je zpomalený, jako by to nemohlo utáhnout pásku.Měnil se přítl.kladku a i řemínky.Pokud trochu oddálím přítl.kladku tak je vše O.K.Za radu díky :?:

Napsal: 21 dub 2006, 09:30
od brtnik
souvisí to s dobou chodu nebo spíše se vzdáleností od zaèátku kazety??Zkontroluj brzdu levého unášeèe (odvíjecího), namazání a vùli ložiska motoru. Pokud jde mechanika ztuha, mùže se pøehøát i regulace motoru a rozkolísat otáèky.

Napsal: 21 dub 2006, 10:46
od MichalTV
Souvisí to spíše s dobou chodu,protože ať pustím kazetu od začátku nebo u prostřed hraje bez problémů asi tak půl hodiny.Jinak kouknu na ty brzdy a na vůli motoru.Zatím dík

Napsal: 24 lis 2006, 23:27
od Návštěvník
na capstan motoru resp hrídeli je vymaèkaná drážka od ztvrdlé kladky,poznáš to pøejetím nehtem.oprava se nevyplatí celý capstan motor za 3580,-

VCR Philips VR171/58

Napsal: 26 lis 2006, 22:56
od LOYZA
Rozeber kapstan a podívej se, jestli náhodou není ta osa vydřená! Pokud není vydřená, pak bych zkontroloval jestli se nepřiměřeně nehřeje řídící IO toho kapstanu. Nevím jestli tam jsou kondenzátory na desce kapstanu, tak i tyto někdy vyschnou. Nebo pro jistotu kontrola kondíků elitů ve zdroji.

Napsal: 09 lis 2008, 19:00
od nadzgo
Prosim Vás o schému zdroja.

Napsal: 09 lis 2008, 19:35
od SIDTIM
Tuto závadu ještě někdy způsobuje omačkaný a ojetý čudlík té plastové nádhery, co se do ní zasunuje futro přítlačné kladky (béžový nebo šedý plast, při vložené kazetě čudlík chodí v drážce labyrintového kola poháněného turbošnekem.

Napsal: 09 lis 2008, 20:53
od mi-ro
No to máte fšichni praudu, jenže ono mu to dělá až po půl hodině. Tak jedině ten přehřátej motor? Pak dej vědět, teda pokud to nevyhodíš

Napsal: 09 lis 2008, 22:58
od sasaopravar
To nadzgo
Podivej na upload,jsou tam schema zdrojů VCR,jestli je tam i ten tvuj.
Jaky ma složeni?

Napsal: 10 lis 2008, 09:10
od LOYZA
U těchto modelů jsem snad nikdy nemusel měnit kondíky ve zdroji i když je to častá závada VCR obecně. S capstan motorem občas a taky spíše vzácněji. Pokud je osa - tedy tónová hřídel OK pak kontrola jak jsem už psal. Jinak jistě seženeš z jiného "vraku" capstan a lehce vyměníš na zkoušku. Několik modelů starších a dobrých doma mám a není problém za "pivo" pošlu, ale pošli foto jak vypadá, taky tam dávali několik variací. Tónová kladka je v těchto modelech často vadná! Guové obložení je tvrdé jako skála a tam není co řešit kolem dvou set korun stojí nová. Tónová kladka je jedna z nejčastějších vad těchto mechanik! Pak ty převody, ale to asi znáš. Ale pokud ti mechanika funguje dobře, tak není opět co řešit. Pro zajímavost dej vědět čím to bylo. Přeji jen úspěch a trpělivost. Už jen kvůli tomu, že zvítězíš nad TUPOU HMOTOU! :lol:

Napsal: 10 lis 2008, 09:41
od SIDTIM
Jj, Loyzo, je to stará známá věc, turbomechaniky rovná se kladka+ turbosoukolí.
Jak ale MichalTV napsal, kladku měnil a nic. Pak jedině kontrola odvíjecí brzdy-její nastavení je citlivé. Stačí si sáhnout během chodu na pásek mezi bubnem a CL hlavou. Pokud je našpónovaný k praknutí, je to ono.
Vysoustružené drážky do hřídele capstan motoru také slušně dokáží krčit okraje pásku, při určité konstalaci a pásek táhnout nahoru nebo dolů.
Pokud ale pomohlo odlehčení přítlaku kladky na capstan hřídel, pak to způsobuje právě ten popsaný čudlík.
A mimochodem, nová kladka ještě není zárukou, že bude stoprocentně dobrá.

A pravdu máš, v těchto VCR jsem snad ještě elyty ve zdrojích neměnil.
Vyjma startovacího.

Napsal: 17 lis 2008, 23:44
od nadzgo
sasaopravar píše:To nadzgo
Podivej na upload,jsou tam schema zdrojů VCR,jestli je tam i ten tvuj.
Jaky ma složeni?
Skladá sa z P3NA60 a MC44603P.

Napsal: 18 lis 2008, 16:00
od sasaopravar
No tak to je na upload-VCR zdroje 04.rar, PHILIPS.pdf, osma a devata stranka.