Habesan píše:
Důvod proč se vyskytují "inženýři", kteří neumí ani ohmův zákon, není v tom, že na vejšku pouštěj gympláky, ale v tom, že na vejšku pouští blbce.
A proč na vejšku pouští blbce? Protože ekonomické přežití škol někdo chytrý nastavil podle počtu kusů.
Analogická otázka by pak mohla být, proč blbce produkujou střední školy.
Proč vůbec (ten drahý) proces vzdělávání produkuje větší blbce, než jsou vzděláním nepostižení lidi třetího světa, kteří jsou od mala stavěni před nutnost rozvíjet přirozenou inteligenci různými selekčními tlaky.
Spectrik: když se musíš takhle složitě ptát, co dělat aby ti něco lezlo do hlavy, tak tě to de facto nebaví. Protože když tě něco zajímá, tak tě to přitahuje i bez zjišťování, proč a jak, a samo tě to nutí hledat k tomu informace, které se mimochodem prostřednictví netu hledají skoro samy.
Ještě lepší motivace k bastlení je, když něco naléhavě potřebuješ, koupit se to nedá nebo dá, ale s nežádanou pozorností (viz seriál Hustle)...