Stránka 1 z 1

FET + motor + PWM

Napsal: 01 bře 2012, 00:58
od goody
Nejak me docela zaskocil prubeh napeti na DC motoru spinanem PWM pres FET. Buzeni FETu je OK a na gate byla nabehova hrana 25ns a spadova 45ns, takze ho pomaleji vybijim, ale jinak temer krasny obdelnik. Frekvence spinani jsem stanovil z X duvodu na 39khz. Jenze na svorkach u fetu to tak hezky jiz neni. Zatimco u nabehove to jeste vypada tak nejak a i kdyz je vo fous posunuta proti gate (coz jeste chapu), tak spadova jiz na svorkach vypada prapodivne a prvni zlom je sice 160ns, ale pak to pada dalsi 2uS. Je toto normalni a co mohu pro to udelat, abych to vice sestrmil. FET je IRF540 a ochrana dioda je SB540. Jo samo ze nejsem uplne blbej a gate vybijim pres trand, aby to bylo dostatecne strme.Kapacita na svorkach zadna neni a v motoru se jiste zadna neukryva a vlastne nechapu nejak ten vobrazek. Jo pro prudice ze mam blbou sondu rovnou rikam ze jsem zkusil 3 co tu mam a moc se to nelisilo a kalibrovany jsou taky. Diky za rady a info.

Napsal: 01 bře 2012, 01:22
od radekrd
A tem motor je obyčejný s mechanickým komutátorem?
Z motoru se po rozběhu a odpojení napětí stane generátor, proto to napětí padá pomalu. Zkus to zatížit odporovou zátěží.

Napsal: 01 bře 2012, 01:24
od goody
To zni jako myslenka, ale 2uS? Setrvacnost toho motoru je asi delsi. Ale zkusim tu najit nejaky dostatecne malej odpor abych to mohl prubnout.

Napsal: 01 bře 2012, 13:25
od goody
Tak nevim, ale obdobne je to i na rezistoru. Proste i kdyz hrany na Gate jsou dostatecne strmea pekne, tak stejne. Takto to nejak vypada na DPS, tak treba je to konstrukcni chyba, ale jak rikam. Poslu Rissing a Falling edge na GATE.

Napsal: 01 bře 2012, 13:34
od goody
Tak jsem uplne blbej. Pridal jsem dalsi 2mF kapacity na svorkach u vstupu jako posledni sance a jehle. Ma pro to nekdo nejake rozumne vysvetleni?

Napsal: 01 bře 2012, 13:52
od goody
Jo jeste jsem snizil proud na PWM-IN, kde jsem predradil misto 1k odpor 10k, cimz jsem sice snizil strmost tech hran, ale stratili se ty zakmity a je to nejake cistejsi.

Napsal: 01 bře 2012, 18:38
od goody
Tak mi asi nikdo neodpovi, ale budu to brat jako fakt. Po odstraneni odporu a pripojeni motoru spet to vykazuje sice lepsi, ale obdobny prubeh. Kazdopadne ta spadova hrana je zvlastni. Prvni bylo mereno se zatizenym motorem (ktery se netocil) a druhy ten samy s tim ze ten motor byl bez zateze. Ty upravy sice zlepsili tvar, nic mene stale mi to tam jakoby dozniva. Dioda, nedioda.