Stránka 1 z 3

Reklamace vs Odstoupeni od smlouvy do 14 dnu

Napsal: 20 bře 2012, 20:06
od shugoss
Mam problem - objednal jsem si pracku pres internet. Privezla mi ji prepravni spolecnost. Zbezne jsem prohledl obal a zjistlil, ze je neporuseny, tak podepsal prevzeti. Odpoledne, kdyz jsem se jal pracku instalovat v koupelne jsem po rozbaleni igelitoveho obalu zjistil, ze polystyren je v horni casti poskozen a s nim i horni kryt pracky - a mozna i neco vevnit - tezko rict :( Nahlasil jsem to prodejci, vsechno vyfotil, jak to bylo a ted cekam. Co dal? Prodejce ma na vyrizeni reklamace 30 dnu. Predstavte si cela rodina mesic bez pracky! :( Taky me napadlo, jestli by nebylo lepsi odstoupit od smlouvy do 14 dnu od koupe. Mozna to bude prodejce schvalne zdrzovat, tak abych tuto lhutu minul - nebo je to diky reklamaci nejak posunute? Je to blba situace. Predpokladam, ze dopravce reklamaci neuzna, takze to pak je na prodejci. Mate s tim nekdo zkusenosti - co delat?

Napsal: 20 bře 2012, 21:26
od rezis
Nejsou tam nějaké upřesňují informace? Např. nahlásit škodu přepravy do x hodin? Asi bych se pokusil kontaktovat prodejce a domluvit se.

Napsal: 20 bře 2012, 22:35
od EKKAR
Měls hned napoprvé odstoupit od smlouvy - rozběhnutá reklamace tuhle možnost téměř automaticky zrušila. Měls zavolat přepravci, ať si ten verk odvezou a přdají zpátky prodejci, měl bys nárok na své odstoupení do 14 dnů - a práčulu by sis mohl koupit jinde a jinou. Takhle dostaneš za 30 dní možná tu samou s odmítavým stanoviskem prodejce - a budeš druhej.

Napsal: 20 bře 2012, 23:35
od pigeonit
Pochybuju, že by se odstoupení do čtrnácti dnů vztahovalo na vrácení rozmláceného zboží. Tím si asi vůbec nepomůžeš....
Dohodni se s nima.

Napsal: 21 bře 2012, 06:35
od BOBOBO
Já bych to hned zabalil a bez udání důvodu poslal zpět . Vůbec bych nepřipustil možnost poškození . To je pro neznalé . Ode mne odešla v pořádku a dopravné si také zaplatí on . Byla základní chyba komunikovat .

Napsal: 21 bře 2012, 06:39
od mi-ro
Možnost vrácení zboží nakoupeného jinak než v kamenném obchodě do 14 dnů bez udání důvodu je možná pouze u nepoškozeného zboží!! Tady si s tebou budou vytírat pr.del dopravce nastřídačku s prodejcem.

Napsal: 21 bře 2012, 07:01
od BOBOBO
Jako všechny tyto akce , nesmíš o tom meditovat a trvat na svém . Koukám , že se k tobě ještě nedoneslo zatloukat , zatloukat a když se to provalí , stejně zatloukat . Nemá ti to , bez tvého přiznání , jak dokázat . Nemá cenu o tom dále takto teoretizovat . K původní otázce , prostě jsi si nadrobil . Záruku ti pochopitelně neuzná a tečka . Taky bych ji neuznal .

Napsal: 21 bře 2012, 07:35
od shugoss
Hmmm, tak jak to ctu, tak slusnost tady v tomto pripade chybi na vsech stranach... :( Takze kdyz prepravce reklamaci neuzna, co pak? A kdyz prodejce reklamaci neuzna? Tak co? Kdyz pracku zacneme pouzivat a zjistime, ze je pokozena i jinde nez na povrchu - elektronika ci neco jineho, tak pak co?

Napsal: 21 bře 2012, 07:43
od keemo
Korunka.cz?

Napsal: 21 bře 2012, 07:44
od BOBOBO
To je přece všeobecná vlastnost pro internetové kšefty . Za nižší cenu horší servis služeb pro zákazníka . No a o jaké slušnosti mluvíš v tomto případě ? Dostal jsem vadné zboží a já vadné nechci . Ber to tak , že většinou internetoví kšeftaři nemají zboží skladem , jejich obchod se skládá z počítače na stole a židle . Takže to zboží mohlo být poškozeno už ve skladu než jelo jakoby k prodejci . Proč bych měl být já tím blbem co zaplatí cizí chyby ? Měl jsem podobnou zkušenost , ale rozbalil jsem při dodávce . Manželka se těšila před svátky na novou pračku se sušičkou . Maník dovezl , rozbalil zvenku neporušenou krabici a milá pračka byla napíchnutá na vidle od VZV . Tak ji hned naložil a odvezl .
Reklamační podmínky jsi četl na stránce prodejce a tak se jimi řídíš . Koupí zboží jsi na jeho podmínky přistoupil , mimo zákonně stanovených reálií .

Napsal: 21 bře 2012, 07:50
od shugoss
Ne, oni maji i kameny obchod, ale ne v nasem malomeste... Dobre, udelal jsem pri prejimani chybu, cehoz jsem si byl vedom uz ve chvili, kdyz jsem sem psal. Co ted? Mam otravovat prodejce kazdy den, jak je to se stavem reklamace? To vraceni do 14 dnu teda pada?

Napsal: 21 bře 2012, 08:00
od BOBOBO
Musíš si projít jejich obchodní podmínky . Pokud je tam zmínka , že můžeš i po převzetí reklamovat takovouto závadu , tak možná . Třeba když kupuji součástky , tak chce prodávající , abych případnou chybu okamžitě nahlásil . Ale pokud je pračka jinak funkční , tak se prostě smiř s tím , že jsi ne vydělal na internetovém kšeftu , leč prodělal . Sám si uvědom , že oni jsou v podobné situaci , jak budou dokazovat dopravci chybu ? Čili tvé telefonáty bych si jen vyslechl . Přesně takto jsem nyní prodělal prachy na pojistce auta , zmeškal jsem výpovědní dobu a jinak jsem mohl za ty prachy chodit měsíc na pivo ....

Napsal: 21 bře 2012, 08:27
od shugoss
Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu ve lhůtě čtrnácti (14) dnů prokazatelně doručeno, nikoliv pouze odesláno, a to na adresu sídla prodávajícího nebo na adresu elektronické pošty prodávajícího. Před tímto odstoupením od kupní smlouvy je kupující spotřebitel oprávněn zboží vybalit z původního obalu a přiměřeným způsobem vyzkoušet, zda mu zboží vyhovuje. Kupující spotřebitel je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit ještě před odesláním zboží prodávajícím nebo před převzetím zboží. Způsob převzetí zboží kupujícím spotřebitelem nemá vliv na možnost odstoupení od smlouvy, tj. kupující spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit také v případě, kdy zboží převzal osobně od prodávajícího. Poškození zboží nemá vliv na možnost odstoupení od smlouvy. Kupující bere na vědomí, že odstoupením od kupní smlouvy bez dalšího zaniká případná darovací smlouva uzavřená mezi smluvními stranami.
Kupující spotřebitel není povinen si zboží při jeho převzetí zkontrolovat (tj. zboží vybalit z původního obalu), ovšem prodávající kupujícímu spotřebiteli kontrolu zboží doporučuje. Prodávající kupujícímu spotřebiteli dále důrazně doporučuje zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoliv závad zboží nepřebírat a okamžitě to oznámit prodávajícímu anebo pro rychlejší vyřízení věci konečnému přepravci, tj. přímo řidiči anebo přepravci prostřednictvím kontaktních údajů uvedených na webových stránkách prodávajícího. Podpisem dodacího listu, případně jiného dokladu o převzetí zboží, kupující potvrzuje, že obal zboží nejevil známky poškození, přičemž na případnou pozdější reklamaci týkající se porušení obalu zboží nemůže být brán zřetel
U veškerého ostatního zboží se záruka nevztahuje na: b) mechanické poškození zboží způsobené kupujícím nebo třetí osobou
Po uplatnění reklamace je prodávající povinen rozhodnout o oprávněnosti reklamace ihned, ve složitějších případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady zboží.

Napsal: 21 bře 2012, 11:57
od mtajovsky
shugoss píše:... Poškození zboží nemá vliv na možnost odstoupení od smlouvy. ... U veškerého ostatního zboží se záruka nevztahuje na: b) mechanické poškození zboží způsobené ... nebo třetí osobou ...
To je divné, mělo by to být právě naopak. Pokud si vzpomínám, tak odesílatel ručí za úplnost a nepoškozenost zboží až do okamžiku předání adresátovi. Nicméně, pokud je to tak, jak uvádíte, měl jste postupovat právě opačně - odstoupit a nereklamovat. Ale to je opravdu divné, při poškození nechci přece odstoupit od kupní smlouvy, chci jen nepoškozené zboží.

Napsal: 21 bře 2012, 12:40
od hafca
Většinou je v dodacích podmínkách, že poškození které nebylo vidět při přebírce se má prodejci náhlásit okamžitě. Nejpozději do 24hodin a stejně tak i přepravci. Pak se to dá bez problémů řešit, alespoň u většiny slušných prodejců.
Já osobně to řeším už výběrem obchodu kdy si u nich čtu dodací podmínky. A u velkých nebo choloustivých věcí kupuji jen v obchodech které nabízejí tzv. "Komfortní dopravu". U té to přivezou, vynesou, rozbalí a zkontrolují stav. Je to sice o něco málo dražší, ale za možné problémy to nestojí.