Stránka 1 z 2

Autorádio Sencor, pískání podle otáček

Napsal: 23 bře 2012, 22:58
od jfelgr
Zdravím! Prosím o pomoc, dával jsem teď rádio značky SERCOR do auta :D a ejhle rádio krásně hraje, ale při nastartování mi to píská do repráků jako kdybych měl turbo...se vzrůstajícími otáčkami vzrůstající pískání...při přehrávání CD tento problém není...Díky za pomoc, ale neřešte moc že je to SERCOR :D

Napsal: 23 bře 2012, 23:13
od MetalGod
Máš nedostatečnou filtraci napájení, zejména tuneru. na kabeláži napájení jednoho staršího autorádia jsem viděl takovou kostku, byl to LC filtr. Snad se to ještě prodává.

Napsal: 23 bře 2012, 23:29
od jfelgr
Máš pravdu, našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...ale ted teda potrebuji vymyslet náhradu...díky za reakci :)

Napsal: 23 bře 2012, 23:46
od MetalGod
Jestli máš tuner na zvláštní desce, neměl by bejt problém nasmolit tam kapacitní filtraci, která by mohla stačit. Zkus to a uvidíš.

Napsal: 24 bře 2012, 00:55
od frantajetel11
Většinou pomůže vyfiltrovat pořádně přímo napájení rádia :wink:

Napsal: 24 bře 2012, 06:56
od xxxe
Vem kus feritové tyčky (stará antena z rádia) a namotej na ni cca. 50 závitů měď. drátu tak 0,3mm .To pak zapoj do napájení autorádia na +12V.

Napsal: 24 bře 2012, 08:55
od Hill
Především k tomu rádiu potřebuješ filtr napájení, který jsi ustřihl. Nebo si ho vyrobit. To je první pomoc.
Druhou pomocí je kostření - je třeba kostru rádia i kostru filtru opravdu dobře vodivě spojit s kostrou auta. Obvykle stačí spojení co nejkraším kablíkem raději většího průřezu, případně spojení posílit připojením na šroub rádia, vějířové podložky nebo aspoň pérovky jsou povinné.
Možná naopak budeš muset najít místo kostření, kde je to rušení nejslabší - v případě, že máš plášť stínění anténního kabelu spojený s kostrou i u antény, může toto hvízdání signalizovat nejen někde zvětšený přechodový odpor plusu z alternátoru k baterce či už vyšší vnitřní odpor baterky, ale také špatné spojení baterky a alternátoru potažmo motoru s kostrou (stačí v setinách ohmu). Někdy stačí rádio kostřit rovnou na mínus baterky, ale to neplatí vždy - viz dále.
Třetí pomocí je spoje koster (včetně kostření světel a sdruženého přepínače pod volantem, neuvádíš, jak se hvízdání mění se zapínáním a vypínáním různých spotřebičů v autě) rozebrat, vyčistit, nakonzervovat a opět složit.
Spolupráce kostření kabelu u antény a druhého kostření u rádia upozorňuje slyšitelným hvízdáním i na prorezivělý skelet karoserie - zbývá čtvrtá pomoc: očistit, vystřihnout a vyvařit.

Rádio kvůli tomu vlastně vůbec nemusíš otevírat.

Napsal: 24 bře 2012, 09:12
od ok1hga
jfelgr píše:našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...
tím odstřihnutím sis vyrobil tento problém . . .
. . . uvnitř té krabičky také bývá pojistka a mohla být přepálená
- pravděpodobně původní problém, který bývalý majitel vyřešil vyhozením autorádia do šrotu . . .

Napsal: 24 bře 2012, 09:27
od Honza_dy

Napsal: 24 bře 2012, 14:07
od jfelgr
Hille jak myslíš ukostřit? Rádio je ukostřené na kabelu jak má být (tím myslím černý -) a potom anténou, původní rádio dokonce bylo ukostřené jen přes anténu ale bylo to ok. Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat. Ještě zkusím tu radu s tou feritovou tyčlou. Předem díky :)

Napsal: 24 bře 2012, 15:34
od ok1hga
jfelgr píše:Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat
ta ferritová tyčka bude asi slabá, ale zkus se ve svém okolí podívat a určitě někde seženeš starý nefunkční počítačový zdroj, vyhazují se a válejí se na každém SD . . .

a z něj si vybereš choketrans, česky tlumivku a zařadíš ji do plusového drátu a uvidíš . . .

v takovém zdroji je tlumivek víc, můžeš zkusit použít i tu výstupní na žlutém toroidním jádru

Napsal: 24 bře 2012, 16:24
od jfelgr
Zdrojů mám doma asi deset, tak to kuchnu a uvidíme. díky za rady :)

Napsal: 24 bře 2012, 20:29
od Hill
Kostření: rádio má vzadu uprostřed obvykle šroub, tak na něj chytni kus silnějšího drátu a najdi pod palubkou dobré spojení s kostrou.
Ale s tou tlumivkou v plusovém přívodu to možná už nebude potřeba.

Napsal: 24 bře 2012, 20:50
od frantajetel11
xxxe píše:Vem kus feritové tyčky (stará antena z rádia) a namotej na ni cca. 50 závitů měď. drátu tak 0,3mm .To pak zapoj do napájení autorádia na +12V.
Jasně, pokud tu rádobytlumivku chceš zároveň jako pojistku, tak to namotej z 0,3 :?

Napsal: 24 bře 2012, 21:33
od Kvicala_r
Tlumivku, když už bys motal, tak raději silnějším drátem a zařadit pojistku. Pojistka když už by měla zafungovat, tak je to ve skle/plastu, kde nehrozí vznícení okolního nedefinovaného materiálu. Nedoporučuji vymýšlet už dříve dobře vymyšlené...