spotřeba
Moderátor: Moderátoři
právě že jsem to měřil ty dráty každej zvlášt to znamená jen ten udržovaci stálej a ten měl těch 500.Je fakt že tam je i Cd a to nevysouvá cédečko ale i celou tu cd romku jsem vytáhl pak je tam i navigace ale ta se zapíná až když se zapne to rádio tím udržovacím snad není nic jiného napájeno tak nevím.
Dva můstkové konce mohou mít klidový proud i o dost víc, než 250mA (to má 2x TDA7272), 300mA (to mají dva TDA7374), 500mA (dva kousky TA8205H). A to nepočítám odběr ostatních obvodů v rádiu. Tento ztrátový výkon se pochopitelně vytopí povrchem skříňky rádia nebo zvláštním chladičem, na němž jsou uchycené koncáky. V zimě se to pozná podle toho, že ráno nenastartuješ a nad rádiem bývá méně zamrzlé okno.
Některá rádia mají elektronické vypínání řešené použitím povelu STAND-BY do koncových zesilovačů a stabilizátoru napětí pro ostatní obvody, předpokládám, že to je tvůj případ. Koncáky i stabilizátor jsou trvale pod napětím*), ale při aktivním signálu STAND-BY si berou jen pár mikroampér. Ještě obvod ON-OFF si něco málo bere, ale z přívodu napájení pamětí a hodin.
Pokud z nějakého důvodu není signál STAND-BY v rozsahu úrovní, který akceptují koncové zesilovače, obvykle je pouze ve stavu MUTE, tedy je pouze stažená hlasitost, ale koncové zesilovače vypnuté nejsou a žerou si svůj klidový proud.
Tím chci říci, že bez měření na konkrétním modelu a kusu, nejlépe za pomoci schématu s vepsanými hodnotami napětí, která máš v různých provozních stavech naměřit, ti tu nikdo víc neporadí.
Odběr na přívodu napájení pamětí a ovládání skutečně nemá přesáhnout 10mA (vyjimečně tuto hodnotu může o málo překračovat). Skutečně ti tento přívod žere tak moc nebo máš přehozené dráty?
*) Napájení těchto přístrojů se proto obvykle vypíná s vytažením klíčku nebo uzamčením volantu, zkrátka rádio se zapojí tak, že bez klíčku nehraje. Toto uspořádání nezvolili výrobci aut pro nic a za nic, ale právě proto, aby po opuštění vozidla zůstaly pod napětím jen obvody nezbytně nutné pro zabezpečení (uzamčení, odemčení, immobilizaci) vozidla, hodiny a paměti SRAM (obvykle jen v rádiu a řídicí jednotce). Ostatní obvody je nanejvýše vhodné odpojit mechanickým spínačem (klíček, kontakt hlavního relé).
Některá rádia mají elektronické vypínání řešené použitím povelu STAND-BY do koncových zesilovačů a stabilizátoru napětí pro ostatní obvody, předpokládám, že to je tvůj případ. Koncáky i stabilizátor jsou trvale pod napětím*), ale při aktivním signálu STAND-BY si berou jen pár mikroampér. Ještě obvod ON-OFF si něco málo bere, ale z přívodu napájení pamětí a hodin.
Pokud z nějakého důvodu není signál STAND-BY v rozsahu úrovní, který akceptují koncové zesilovače, obvykle je pouze ve stavu MUTE, tedy je pouze stažená hlasitost, ale koncové zesilovače vypnuté nejsou a žerou si svůj klidový proud.
Tím chci říci, že bez měření na konkrétním modelu a kusu, nejlépe za pomoci schématu s vepsanými hodnotami napětí, která máš v různých provozních stavech naměřit, ti tu nikdo víc neporadí.
Odběr na přívodu napájení pamětí a ovládání skutečně nemá přesáhnout 10mA (vyjimečně tuto hodnotu může o málo překračovat). Skutečně ti tento přívod žere tak moc nebo máš přehozené dráty?
*) Napájení těchto přístrojů se proto obvykle vypíná s vytažením klíčku nebo uzamčením volantu, zkrátka rádio se zapojí tak, že bez klíčku nehraje. Toto uspořádání nezvolili výrobci aut pro nic a za nic, ale právě proto, aby po opuštění vozidla zůstaly pod napětím jen obvody nezbytně nutné pro zabezpečení (uzamčení, odemčení, immobilizaci) vozidla, hodiny a paměti SRAM (obvykle jen v rádiu a řídicí jednotce). Ostatní obvody je nanejvýše vhodné odpojit mechanickým spínačem (klíček, kontakt hlavního relé).
no tohle je na mne už trošku složité tak to řeknu asi takhle.Jsou tam 2 dráty mimo kostry.Jeden je stále pod proudem to je na tu pamět.Přes ten teče při vyplem rádiu těch 500.Ten druhej drát je když zapneš klíček a je li rádio vyplé neteče tam nic.Pak je tu ještě možnost že jsou přehozené ale tomu moc nevěřím to skouknu zítra.
To už tu bylo v několika vláknech a je to dobře vidět na návodu k zapojení konektorů ISO vlevo dole. Je tam vidět, že v některých autech jsou ty dráty přehozené.
Jeden drát napájí koncáky (v řadě rádií, je-li pod napětím i paměť, po dobu napájení koncáků není samostatné napájení třeba, ale po odpojení zapomene), druhý drát jen paměť (ale umožňuje zapnout rádio). Tedy ten druhý musí být pod napětím trvale, první se musí odpojovat.
Zkontroluj to jako první věc.
Jeden drát napájí koncáky (v řadě rádií, je-li pod napětím i paměť, po dobu napájení koncáků není samostatné napájení třeba, ale po odpojení zapomene), druhý drát jen paměť (ale umožňuje zapnout rádio). Tedy ten druhý musí být pod napětím trvale, první se musí odpojovat.
Zkontroluj to jako první věc.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno