Stránka 1 z 3

spotřeba

Napsal: 03 dub 2012, 20:06
od aumirek
Zdravím mám takovej dotaz jakou spotřebu má mít autorádio v klidovém stavu zdá se mi že mi to moc žere baterku

Napsal: 03 dub 2012, 20:19
od Hill
Ty ho nevypínáš a místo toho jen ubereš hlasitost?
To si může brát 50mA i 200mA, podle typu a konstrukce koncových stupňů a dalších obvodů rádia.

Napsal: 03 dub 2012, 20:23
od aumirek
to si nerozumíme samozřejmě ho vypnu ale napájí se dvěma dráty takže ten co musí bejt zaplej stále pro udržení paměti tak u toho mě zajímá ta spotřeba.
Ps a bohužel tam mi jde při vyplém rádiu i 500 ma což je dle mne dost.

Napsal: 03 dub 2012, 20:49
od GeorgeB
Takový standard bych bral 5÷10mA. Víc už je skoro moc. V autě je víc žroutů elektřiny,tak to nesmí při nasčítání přesáhnout několik desítek mA.
Odběr vypnutého rádia 500mA je spotřeba 6W a to musí slušně někde topit...

Napsal: 03 dub 2012, 20:50
od mi-ro
500 mA je i pro mě dost :D to ti buď svítí nebo nevypnul koncák. Slušný rádio bere ve stby do 10mA, neslušný okolo 50mA.

Napsal: 03 dub 2012, 21:25
od aumirek
no právě měřím to na pojistce když vytáhnu rádio je tam nulovej odběr zapnu li na radiu ten co je přes klíček je nula zapnu li ten co je stálej to je jen na pamět je těch 500 ma což je šílené a při mé baterce 35 AH ji to dává sakra zabrat.

Napsal: 03 dub 2012, 21:27
od forbidden
500 mA je sakra hodně na klidovej odběr. Odpoj od rádia všechny dráty, kromě těch udržovacích, ať máš jistotu, že to není někde mimo rádio. Pokud to bude žrát i pak tolik, tak to rozdělej. Jak psal GeorgeB, to bude někde dost topit, to poznáš i prstem, co je špatně.

Napsal: 03 dub 2012, 21:36
od aumirek
právě že jsem to měřil ty dráty každej zvlášt to znamená jen ten udržovaci stálej a ten měl těch 500.Je fakt že tam je i Cd a to nevysouvá cédečko ale i celou tu cd romku jsem vytáhl pak je tam i navigace ale ta se zapíná až když se zapne to rádio tím udržovacím snad není nic jiného napájeno tak nevím.

Napsal: 03 dub 2012, 21:39
od Hill
Dva můstkové konce mohou mít klidový proud i o dost víc, než 250mA (to má 2x TDA7272), 300mA (to mají dva TDA7374), 500mA (dva kousky TA8205H). A to nepočítám odběr ostatních obvodů v rádiu. Tento ztrátový výkon se pochopitelně vytopí povrchem skříňky rádia nebo zvláštním chladičem, na němž jsou uchycené koncáky. V zimě se to pozná podle toho, že ráno nenastartuješ a nad rádiem bývá méně zamrzlé okno.
Některá rádia mají elektronické vypínání řešené použitím povelu STAND-BY do koncových zesilovačů a stabilizátoru napětí pro ostatní obvody, předpokládám, že to je tvůj případ. Koncáky i stabilizátor jsou trvale pod napětím*), ale při aktivním signálu STAND-BY si berou jen pár mikroampér. Ještě obvod ON-OFF si něco málo bere, ale z přívodu napájení pamětí a hodin.
Pokud z nějakého důvodu není signál STAND-BY v rozsahu úrovní, který akceptují koncové zesilovače, obvykle je pouze ve stavu MUTE, tedy je pouze stažená hlasitost, ale koncové zesilovače vypnuté nejsou a žerou si svůj klidový proud.

Tím chci říci, že bez měření na konkrétním modelu a kusu, nejlépe za pomoci schématu s vepsanými hodnotami napětí, která máš v různých provozních stavech naměřit, ti tu nikdo víc neporadí.
Odběr na přívodu napájení pamětí a ovládání skutečně nemá přesáhnout 10mA (vyjimečně tuto hodnotu může o málo překračovat). Skutečně ti tento přívod žere tak moc nebo máš přehozené dráty?

*) Napájení těchto přístrojů se proto obvykle vypíná s vytažením klíčku nebo uzamčením volantu, zkrátka rádio se zapojí tak, že bez klíčku nehraje. Toto uspořádání nezvolili výrobci aut pro nic a za nic, ale právě proto, aby po opuštění vozidla zůstaly pod napětím jen obvody nezbytně nutné pro zabezpečení (uzamčení, odemčení, immobilizaci) vozidla, hodiny a paměti SRAM (obvykle jen v rádiu a řídicí jednotce). Ostatní obvody je nanejvýše vhodné odpojit mechanickým spínačem (klíček, kontakt hlavního relé).

Napsal: 03 dub 2012, 21:53
od aumirek
no tohle je na mne už trošku složité tak to řeknu asi takhle.Jsou tam 2 dráty mimo kostry.Jeden je stále pod proudem to je na tu pamět.Přes ten teče při vyplem rádiu těch 500.Ten druhej drát je když zapneš klíček a je li rádio vyplé neteče tam nic.Pak je tu ještě možnost že jsou přehozené ale tomu moc nevěřím to skouknu zítra.

Napsal: 03 dub 2012, 21:57
od forbidden
A není to rádio náhodou čínskej noname krám? Pak by to totiž nebyla chyba, ale vlastnost. 8-)

Napsal: 03 dub 2012, 22:00
od aumirek
to opravdu není je to německej medion s navigaci a Cd i když teda to cd asi nejde a podezříval jsem ho že třebas točí tak jsem ho odpojil a je to stejné

Napsal: 03 dub 2012, 22:00
od Hill
To už tu bylo v několika vláknech a je to dobře vidět na návodu k zapojení konektorů ISO vlevo dole. Je tam vidět, že v některých autech jsou ty dráty přehozené.

Jeden drát napájí koncáky (v řadě rádií, je-li pod napětím i paměť, po dobu napájení koncáků není samostatné napájení třeba, ale po odpojení zapomene), druhý drát jen paměť (ale umožňuje zapnout rádio). Tedy ten druhý musí být pod napětím trvale, první se musí odpojovat.
Zkontroluj to jako první věc.

Napsal: 03 dub 2012, 22:07
od aumirek
no zítra mrknu nejsou li přehozené ale i pak při vypnutém rádiu tudíž nehrajícím je to dost ale to by mne už tak netlačilo pokud by to bralo jen za jízdy a při odstaveni ne.

Napsal: 03 dub 2012, 22:15
od frantajetel11
No 0,5A "klidovej" proud by mě teda netlačil, ten by mě přímo sral.
I kdybys měl jenom prohozený ty kabely, tak v tom rádiu je něco shnilýho :?