Spínání vstřiku u benzín. motoru, jak vyřešit tento problém

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sonyr
Příspěvky: 39
Registrován: 11 dub 2012, 02:00

Spínání vstřiku u benzín. motoru, jak vyřešit tento problém

#1 Příspěvek od sonyr »

Předem se omlouvám za neodborné vyjadřování. Chtěl bych touto cestou požádat nějakého odborníka a poradit jak nejjednodušeji sestavit obvod. Popíšu situaci a požadavek.

Mám spotřebič který je trvale připojen na plus. Impulzy které ho spínají chodí mínusem. Lze nějak jednoduše vyřešit prodloužení tohoto impulzu řádově 10 až 20%? Napětí 12V. Předem děkuji i za nasměrování...

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#2 Příspěvek od mi-ro »

Málo informací!! jaký proud? zapojení obvodu, který určuje délku impulzu? čím je proud spínán?
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
sonyr
Příspěvky: 39
Registrován: 11 dub 2012, 02:00

#3 Příspěvek od sonyr »

Proud je spínán jednotkou motoru. jedná se mi o spínání vstřiku u benzínového motoru.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od p32 »

Zkus ještě napsat důvod, proč to chceš prodloužit o 10-20 %. Řídí si to jednotka, takže určitě úpravou v ní, ale mám dojem, že máš jiný problém.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#5 Příspěvek od MetalGod »

Chce prostě tímhle tuzingem dostat ze starý Fiesty 300 koní :D
Já bych ty trysky nechal furt otevřený, ať to tam teče proudem :D
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Na prodloužení vstřiku pro spalování lihového paliva se prodává originál set , prý za několik set a jen nastrčíš přímo na konektory vstřikovacích trysek . Asi by ti i stačilo zadat do google prodloužení vstřiku .

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#7 Příspěvek od MetalGod »

U lihobenzínu je ale taky potřeba upravit předstih, protože oproti benzínu má lihobenzín o dost delší hoření.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od masar »

sonyr píše:...Mám spotřebič který je trvale připojen na plus. Impulzy které ho spínají chodí mínusem. Lze nějak jednoduše vyřešit prodloužení tohoto impulzu řádově 10 až 20%? Napětí 12V....
Třeba takto:
Přílohy
prodloužení.png
(11.75 KiB) Staženo 117 x

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#9 Příspěvek od Atlan »

Nejako sa mi to nepozdava.... On potrebuje ak trva 10 ms abyvstrik trval 11ms. Ak 100ms tak 110ms a toto to nesplna.... Ci?

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#10 Příspěvek od TAKJAN »

Pokud to teda řídí nějaká jednotka, jako že ano, proč nepřeprogramovat přímo ji? Podobná pomocná jednotka dřív existovala (nebo pořád existuje?) na nejjednodušší čiptuning, prostě prodlužovala vstřik. Ale jestli proporciálně, to nevím..

Uživatelský avatar
rolandt
Příspěvky: 134
Registrován: 11 led 2009, 01:00
Bydliště: vychod slovenska

#11 Příspěvek od rolandt »

tych 10 az 20 perc. by sa dal vyriesit skor zvysenim tlaku paliva.
tie ms sa pohybuju tak 2,5 az 7,4 ms a tu pridavat tie percenta?
ak sa zvysi tlak paliva to by sa mohlo aj nastavit, alebo pouzit ine cerpadlo s vyssim tlakom...
ak sonyr napise o ake auto a aky motor sa jedna, aby sa dalo zistit ako je motor riadeny, a tak hladat riesenie.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#12 Příspěvek od procesor »

Pokiaľ sa jedná o predĺženie ide to zo zdrojom prúdu, ktorý nabíja kondenzátor a potom zdroj prúdu, ktorý tento kondenzátor vybíja. Pomerom týchto zdrojov prúdu sa dá docieliť výstupný impulz predlĺžený o požadované %.
Dnes sa to robí mikrokontrolerom, aj skrátenie. Toto sa dá realizovať oneskorene o jednu otáčku motora.

Uživatelský avatar
sonyr
Příspěvky: 39
Registrován: 11 dub 2012, 02:00

#13 Příspěvek od sonyr »

Je to 1.4 MPI 50Kw Fábie...

Uživatelský avatar
voodoo400
Příspěvky: 144
Registrován: 23 pro 2009, 01:00

#14 Příspěvek od voodoo400 »

a má to vôbec význam predlžovať vstrek mimo RJ?
Nestane sa náhodou to, že RJ môže zistiť cez lambda sondu presýtenú zmes a ten vstrek o to predĺženie skráti a výsledok bude rovnaký?

Uživatelský avatar
sonyr
Příspěvky: 39
Registrován: 11 dub 2012, 02:00

#15 Příspěvek od sonyr »

Ideální by bylo upravit toto v jednotce. Jenže u tohodle musí šváb ven. Na to nejsem vybaven. Jedná se mi o jízdu na ethanol. Prodávají se jednotky které se vloží jen mezi vstřik a jednotku. A funguje to... Změnu předstihu jak to tu už někdo psal obstará snímač klepání. Jen je potřeba zvýšit poměr směsy. Vpodstatě to jede na čistej ethanol již teď jen to v určitých otáčkách pocukává. Z toho plyne že to je poměrem kyslík palivo. Když se tam přidá zhruba 10l naturálu do plné nádrže cca 50l jede to bez problémů. Takže by třeba nebylo potřeba přidávat ani 20% třeba jen 5%. Jinak naměřená spotřeba od plna do plna 8.3l/100 Ježděno střídačkou město dálnice. Takže nebude problém to dostat pod 8l/100.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“