Stránka 1 z 2

Spínání vstřiku u benzín. motoru, jak vyřešit tento problém

Napsal: 11 dub 2012, 06:47
od sonyr
Předem se omlouvám za neodborné vyjadřování. Chtěl bych touto cestou požádat nějakého odborníka a poradit jak nejjednodušeji sestavit obvod. Popíšu situaci a požadavek.

Mám spotřebič který je trvale připojen na plus. Impulzy které ho spínají chodí mínusem. Lze nějak jednoduše vyřešit prodloužení tohoto impulzu řádově 10 až 20%? Napětí 12V. Předem děkuji i za nasměrování...

Napsal: 11 dub 2012, 06:58
od mi-ro
Málo informací!! jaký proud? zapojení obvodu, který určuje délku impulzu? čím je proud spínán?

Napsal: 11 dub 2012, 07:05
od sonyr
Proud je spínán jednotkou motoru. jedná se mi o spínání vstřiku u benzínového motoru.

Napsal: 11 dub 2012, 07:12
od p32
Zkus ještě napsat důvod, proč to chceš prodloužit o 10-20 %. Řídí si to jednotka, takže určitě úpravou v ní, ale mám dojem, že máš jiný problém.

Napsal: 11 dub 2012, 07:44
od MetalGod
Chce prostě tímhle tuzingem dostat ze starý Fiesty 300 koní :D
Já bych ty trysky nechal furt otevřený, ať to tam teče proudem :D

Napsal: 11 dub 2012, 07:47
od BOBOBO
Na prodloužení vstřiku pro spalování lihového paliva se prodává originál set , prý za několik set a jen nastrčíš přímo na konektory vstřikovacích trysek . Asi by ti i stačilo zadat do google prodloužení vstřiku .

Napsal: 11 dub 2012, 07:57
od MetalGod
U lihobenzínu je ale taky potřeba upravit předstih, protože oproti benzínu má lihobenzín o dost delší hoření.

Napsal: 11 dub 2012, 08:02
od masar
sonyr píše:...Mám spotřebič který je trvale připojen na plus. Impulzy které ho spínají chodí mínusem. Lze nějak jednoduše vyřešit prodloužení tohoto impulzu řádově 10 až 20%? Napětí 12V....
Třeba takto:

Napsal: 11 dub 2012, 19:52
od Atlan
Nejako sa mi to nepozdava.... On potrebuje ak trva 10 ms abyvstrik trval 11ms. Ak 100ms tak 110ms a toto to nesplna.... Ci?

Napsal: 11 dub 2012, 21:13
od TAKJAN
Pokud to teda řídí nějaká jednotka, jako že ano, proč nepřeprogramovat přímo ji? Podobná pomocná jednotka dřív existovala (nebo pořád existuje?) na nejjednodušší čiptuning, prostě prodlužovala vstřik. Ale jestli proporciálně, to nevím..

Napsal: 11 dub 2012, 23:26
od rolandt
tych 10 az 20 perc. by sa dal vyriesit skor zvysenim tlaku paliva.
tie ms sa pohybuju tak 2,5 az 7,4 ms a tu pridavat tie percenta?
ak sa zvysi tlak paliva to by sa mohlo aj nastavit, alebo pouzit ine cerpadlo s vyssim tlakom...
ak sonyr napise o ake auto a aky motor sa jedna, aby sa dalo zistit ako je motor riadeny, a tak hladat riesenie.

Napsal: 12 dub 2012, 00:33
od procesor
Pokiaľ sa jedná o predĺženie ide to zo zdrojom prúdu, ktorý nabíja kondenzátor a potom zdroj prúdu, ktorý tento kondenzátor vybíja. Pomerom týchto zdrojov prúdu sa dá docieliť výstupný impulz predlĺžený o požadované %.
Dnes sa to robí mikrokontrolerom, aj skrátenie. Toto sa dá realizovať oneskorene o jednu otáčku motora.

Napsal: 12 dub 2012, 06:31
od sonyr
Je to 1.4 MPI 50Kw Fábie...

Napsal: 12 dub 2012, 06:32
od voodoo400
a má to vôbec význam predlžovať vstrek mimo RJ?
Nestane sa náhodou to, že RJ môže zistiť cez lambda sondu presýtenú zmes a ten vstrek o to predĺženie skráti a výsledok bude rovnaký?

Napsal: 12 dub 2012, 06:40
od sonyr
Ideální by bylo upravit toto v jednotce. Jenže u tohodle musí šváb ven. Na to nejsem vybaven. Jedná se mi o jízdu na ethanol. Prodávají se jednotky které se vloží jen mezi vstřik a jednotku. A funguje to... Změnu předstihu jak to tu už někdo psal obstará snímač klepání. Jen je potřeba zvýšit poměr směsy. Vpodstatě to jede na čistej ethanol již teď jen to v určitých otáčkách pocukává. Z toho plyne že to je poměrem kyslík palivo. Když se tam přidá zhruba 10l naturálu do plné nádrže cca 50l jede to bez problémů. Takže by třeba nebylo potřeba přidávat ani 20% třeba jen 5%. Jinak naměřená spotřeba od plna do plna 8.3l/100 Ježděno střídačkou město dálnice. Takže nebude problém to dostat pod 8l/100.