Stránka 1 z 1

Žehlička ETA Aqualis, jak rozebrat?

Napsal: 14 dub 2012, 12:03
od jirifno
Dobrý den.
Potřebuji opravit tento typ žehličky, ale bohužel nevím, jak ji rozebrat. Zadní kryt, kde je přívodní kabel a veškeré šrouby jsem vyšrouboval, ale stále mi to drží někde vepředu, jak se nalévá voda do nádobky. Neví někdo kde a jak to uvolnit? Nerad bych něco ulomil. Děkuji.

Napsal: 14 dub 2012, 12:34
od MATYCH
Pod nalévacím otvorem je zamaskovaný bílý špunt-vyloupnout jehlou,pod ním je šroubek.
M.

Napsal: 14 dub 2012, 21:21
od jirifno
Díky. Musel jsem vyloupnout celý nalévací otvor. Jsou tam úplně dole dva šroubky, které to drží. Problém je, že se tam nedá dostat šroubovákem. Navíc nad jednim vede hadička k trysce. Musí se nějak sundat i ten bílý kryt? Jinak se tam asi nedostanu. Pak už by neměl být problém se dostat dál. Děkuji.

Napsal: 14 dub 2012, 23:29
od kejki
A je to opravitelné? Když jsem rozebral Tefal, byl to jeden kus vše dohromady.

Napsal: 15 dub 2012, 06:56
od ohryzek36
Tyto žehličky opravitelné nebývají (Eta na ně ani nedodávala díly a měnily se za nové kusy), ale rozebrat se nějak dá - prostě sundat zadní kryt, vyloupnout tlačítka na vodu/páru, sundat knoflík termostatu (pro jistotu, nevím jestli tam něco je), vyšroubovat těch cca 25 šroubů co jsou v celé žehličce a odhaduju že odhalíš vadnou tepelnou pojistku - vyměnit se dá (bývá to univerzální typ - na cca 298 nebo 318°C), ale jestli po výměně odejde znova, tak je v háji termostat - což je už neopravitelné.

Takovéto univerzální čínské žehličky ("vyrábí" je hodně výrobců) jsou většinou plné šroubů (je to z měkkých plastů, tak by se jinak rozsypaly) a bývá nutné je rozdělat komplet - s Tefalem (6 šroubů a žehlička je rozebraná) se to nedá srovnat :D .

Napsal: 15 dub 2012, 09:12
od jirifno
Uvidím. Dnes se ještě na to mrknu. Nějak povolit ty dva šrouby a měla by jít nádobka na vodu ven. Pak povolit ten spodní díl - to už snad nebude taková kovbojka. No a pak se uvidí. Buď to půjde spravit nebo do koše. Novou už stejně dotyčná osoba koupila :D. Díky za rady.

Napsal: 15 dub 2012, 11:04
od jirifno
Tak se mi to podařilo rozebrat. Musely se opravdu vyloupnout tlačítka na napařování a kropení. Pod nimi jsou ještě čtyři šroubky. Ty je nutno povolit a pak jsem ještě musel nožem vyloupnout vršek rukojeti. Potom už se dalo dostat k těm zbylým dvou o kterých jsem psal, že je vidím, ale nedostanu se tam. Zbytek už byla hračka. Povolit zbylé tři šroubky držící ten plast k žehlící ploše. Obdobně jako na starých klasických žehličkách.
Odešla tepelná pojistka (je na 240°C).
Chci se zeptat co je taková ta červená, jako by pryskyřice, či co to je, která zatěsňuje otvory, kde prochází voda. Čím se to dá opravit, aby to vydrželo tu teplotu? Kolem jednoho to je odloupnuté a volné. Děkuji.

Napsal: 15 dub 2012, 11:51
od cabernet
ETA tie zellicky robila ako jednorazovky. Neviem, ci vsetky, ale co som robil, tak na jednej som dokonca musel odvrtat vpredu otvor do plastu, aby som sa dostal ku skrutke. Snazil som sa tuto znacku nekupovat. Myslim, ze ako firma koncia, ale sa tomu tak uz definitivne stalo.

Napsal: 15 dub 2012, 12:19
od ohryzek36
To červené bývá nějaký teploodolný silikon - nevím, co tam v číně dávali, ale bude to něco standartního .

Ale před lepením by nebylo od věci zkusit, jestli to už není zbytečné - tu tepelnou pojistku i třeba překlenovat a změřit, při jaké teplotě se vypíná termostat (na maximum by to mělo být tak 200-220°C). Doporučuju zkoušet někde mimo dům (třeba na dvoře na chodníku) - v případě vadného termostatu se může teplota hodně zvýšit (+ ve finále může být i plotna do vrtule), teoreticky by měl jít seřídit, ale už bych tomu moc nevěřil.

Napsal: 15 dub 2012, 13:52
od jirifno
Děkuji za tip. Ten silikon to by mohlo být ono. Samozřejmě než se dám do lepení vyzkouším tu tepelnou ochranu. Pak půjdu do lepení a nakonec bych stejně musel dát nové nebo očistit od rzi veškeré šrouby u elektro instalace. Takže takovou malou domácí repasi.

Napsal: 16 dub 2012, 15:16
od MATYCH
ten acetátový silikon používají automechanici pod hlavy

Napsal: 16 dub 2012, 15:57
od doktor365
já tam dával červený silikon na těsnění motorů,je na 300°C

Napsal: 16 dub 2012, 16:03
od ohryzek36
No, přesně tak - stačí si zajít do nějaké prodejny dílů do aut a podobně a vybrat si něco, co vyhovuje - já také nevím, co vlastně v práci máme (červený teploodolný silikon koupený v nejbližším obchodě přes cestou) - ten Ceresit jsem vybral jen tak od oka (no, popravdě google vybral) :D .