Odvzdušnění posilovače u Peugeot Partner 1.9d

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Odvzdušnění posilovače u Peugeot Partner 1.9d

#1 Příspěvek od drabek06 »

Zdravím a zároveň bych prosil o radu . . . U služebního auta Peugeot Partner 1.9d, rok výroby 2004 mě jaksi někde utíka olej z posilovače řízení, ale to že mizí jsem zjistil až když se od motoru ozejval takovej setrvačníkovej zvuk a nejhorší to bylo v krajních polohách volantu. Dneska ráno když sem do toho sednul a zase se ten zvuk ozval tak mě to nedalo a koukl sem se pod kapotu (jako už několikrát co se ozejval ten zvuk) a zkontroloval všechny náplně včetně nádržky na olej posilovače. Mno byla úplně prázdná 8O Takže sem hned zajel koupit patřičnej olej a nádržku naplnil. Divnej zvuk setrvačníku zmizel, ale co jsem četl na netu tak se to prej musí odvzdušnit. Nikde jsem samozřejmě nenašel kde. Jen jednu radu a to že se má několikrát přejet s volantem z jedný krajní polohy do druhý a v těch krajních polohách vždy chvilku počkat. Nevim co na tomhle je pravdy, takže se radši ptám . . . Předem Díky za rady :wink:

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#2 Příspěvek od Artaban001 »

Máš to elektrický čerpadlo, nebo honěný motorem?
Pokud máš řízení honěný elektricky podobně, jako já,tak:
přetočíš volant do jedné krajní polohy, pak do druhé, pak propojíš relé serva (nemusíš startovat auto) a ze servem to zopakuješ. Zkontroluješ hladinu oleje v čerpadle a zkusíš to znovu. Pokud máš motorem honěný servo, tak musíš nastartovat motor místo toho, aby jsi propojoval relé. Jinak mi to servo při úplně vytočeným volantu piští taky. Přepouští se olej přetlakovým ventilkem na výtlaku zpět do nádržky.

Sám jsem si to servo měnil, protože to původní šlo do kopru - odešel ten elektromotorek. Jinak:
platí pouze pro elektrickou verzi pohonu. pokud odpojíš motorek a vypustíš olej, dá se s tím jezdit taky
Naposledy upravil(a) Artaban001 dne 18 dub 2012, 20:45, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#3 Příspěvek od rezis »

Mechaniku stačí opravdu nastartovanou projet párkrát doraz doraz. Tak se odvzdušňuje i hydraulika normálně.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od drabek06 »

Má to servo hnaný motorem z rozvodů. Koukal sem i kde to teče a je to z místa kde zalejzá hřídel od volantu do toho ?serva?. Do tohohle místa vedou dvě ty vysokotlaký kovový trubičky. Jinak s vypnutym motorem nejde s volantem takřka pohnout, celkem se to brání :lol: Jinak díky za odpovědi . . .

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#5 Příspěvek od Artaban001 »

Ani nemluv. I to blbý třídveřový SAXO se z nefunkčním servem dost blbě kočíruje. A to nepočítám stavy, kdy servo vysazovalo za jízdy vlivem selhávajícího elektromotoru. Dopadlo to nakonec tak, že jsem vytáhl relé, co spíná po nastartování motoru a ze serva jsem vypustil olej. Pak se to dalo řídit docela lehce. Je pravdou, že neposilovaný auto se chová úplně jinak a každá nerovnost na silnici strhává volant (ten kdo řídí neposilovaný auto stále si to ani neuvědomuje, protože to bere jako holý fakt hned od začátku).
Každopádně už mám servo jiný a funguje jak nový..

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#6 Příspěvek od DELONG »

Stačí to fakt popretáčať volantom systémom doraz -doraz :wink: .
Ale výmene posilovača ťa asi neminie :lol: . Peugeot je pojazdná volejnička všade to z neho teče :lol: . Tento týždeň som ich už riešil päť :wink: .

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#7 Příspěvek od BOBOBO »

U škodováckého funguje stejně . Čerpadlo je honěno motorem a stačí párkrát přetočit sem-tam .

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od drabek06 »

Ok, díky za odpovědi. Sem rád že posilovač už zas posiluje nevydává ty pazvuky. Ještě se bude muset do servisu kvůli tomu místu kde ten olej prosakuje odkapává . . .

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#9 Příspěvek od Atlan »

Typujem ze sa tam dlho nezdrzis ked ti povedia cenu noveho... Predpokladam ze sa meni kus za kus tak ze nejakych 26000.... Potom dj vediet ako si dopadol.

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#10 Příspěvek od kevin_mitnick »

DELONG píše: Peugeot je pojazdná volejnička všade to z neho teče
Nevim, mozna mam stesti, ale mam doma/na firme momentalne ctyri auta s lvickem ve znaku, nejstarsi Peugeot Partner ma 11 let a neco malo pod 200 000 na tachometru, ale olej jsem jeste nevidel ani pod jednym z nich...

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od drabek06 »

Tak bych se chtěl opět pozeptat na nějaký věci co se týče posilovače u tohohle auta :roll: Vlákno sem zakládal s tím že sem měl prázdnou nádržku na olej posilovače a po jejím doplnění bylo zas vše OK. Ale po několika měsících se situace opakovala, takže sem to chtěl nějak řešit. Auto tedy šlo do servisu kam se dávaj všechny naše firemní auta. Měnilo se tedy servo, myslím že na faktuře byl psáno cosi o hřebenu. Dnes sem si auto po 3 tejdnech v servisu převzal a po nastartování a chvilce ježdění mě zarazila tuhost řízení. Ještě než šlo auto do servisu tak sem s volantem točil z jedný strany na druhou vpohode dlaní jedný ruky a teď tenhle kousek provedu s velkejma obtížema a spíš je celkový řízení auta na použití obou rukou. Tuhost řízení je stejná když stojim na místě nebo jedu. Na volnoběh když přetáčím volantem ze strany na stranu, tak je slyšet na motoru jak lehce houpou otáčky, což je OK, stejně se to chovalo i před opravou. Zároveň s tím servem se měnily tyčky stabilizátoru a klouby. V průběhu dnešního dne mě to nedalo, tak sem zajel zpět do servisu se optat zda si to časem nějak sedne a tuhost řízení bude jako dřív. Servisák řekl že neví . . . Servo je prej kupovaný jako repasovaný a prej mělo jinak udělaný vývody na ten tlakovej olej, takže musel ty hadičky nastavit. Co jsem na to koukal, tak použil nějakou hadičku a trubičky, ale co mě víc zarazilo, tak to pospojoval obyčejnou kovovou stahovací páskou. Ostatní spoje v tomhle systému jsou lisovaný, takže mě tohle překvapilo. Otázka tedy zní . . . Je možný že se to časem nějak "zajede" a tuhost řízení bude jako dřív, nebo mu to mám vrazit zpět na reklamaci ať s tím něco udělá ?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

Já bych reklamoval . Zvláště , pokud jste mu neschválili repas , to bych se s ním nebavil vůbec .

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

Přesně tak. Nic si na tom nemá jak sednout. Prostě tam není tlak, takže to nefunguje vůbec. Jestli to někde uniká, to se dá zjistit podle hladiny a kontroly spojů.

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od drabek06 »

Tak ono nikde nic neteče. Hladina oleje je vpořádku. Projelo se v tom i několik lidí z firmy aby to posoudili a všichni zkonstatovali že se to řídit dá, ale že to je tužší. Takže ve výsledku vypadám jak pitomec kterej si vymejšlí :lol: Nejhorší je že nikdo neví jak s tim šlo kroutit než to šlo na opravu, takže to asi nikdo ze zkoušenejch nepochopí . . .

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#15 Příspěvek od Jimmi2 »

Tyhle věci se, co jsem tak koukal, prodávají jako repasované (výměnným způsobem) zcela běžně. Jinak je to totiž k nezaplacení.
Jiná otázka je, jestli trefili typ, protože nastavovat by se to nemělo. A vysokotlaká část má rozhodně hadičky podobné konstrukce jako brzdové.
Jinak servo má dvě základní části:
- čerpadlo, honěné převážně řemenem od motoru
- hřeben řízení s vlastní posilovací hydraulikou
Podle mě může být problém v tom ventilu, který řídí přetlak z jedné nebo druhé strany hřebenu. Jestli to jde ztuha, tak asi nefunguje.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“