Bliká kontrolka mazání a pípá nějaký pizo repro (přesunuto)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lepo
Příspěvky: 243
Registrován: 01 dub 2006, 02:00

Bliká kontrolka mazání a pípá nějaký pizo repro (přesunuto)

#1 Příspěvek od Lepo »

Úplně to sem až tak nepatří, ale přesto se ptám? GOLF III 1,9TD při rychlosti nad 120 km začne pípat nějaký piezo repro a bliká kontrolka mazání. Nikdy před tím to nedělalo. Nemáte podobnou zkušenost

Uživatelský avatar
libor22
Příspěvky: 28
Registrován: 11 bře 2006, 01:00

kontr. oleje

#2 Příspěvek od libor22 »

Takže: předpokládám že oleje máš dost

původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo oleje

Asi bych zkusil podívat se na ten olej e nechal si změřit provozní tlak oleje
a budeš vidět odkud vítr vane. A nebo pokud si troufneš sundej vanu apodívej se na koš olejového čerpadla pokud je zanešen je to jasné

Libor

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#3 Příspěvek od rezis »

Pozor na ty oleje. Třeba není moc pravda že syntetika je nejlepší. Do některých se vůbec lít nesmí. Zkus zjistit jaký olej doporučuje výrobce. Nemáš někde podřený kabel od čidla a nápor větru ho příitlačí na kostru?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
mety
Příspěvky: 634
Registrován: 06 bře 2005, 01:00
Bydliště: Planeta Zem

#4 Příspěvek od mety »

Alebo si vymeň olej,možno je už opotrebovany :?

Uživatelský avatar
paran
Příspěvky: 85
Registrován: 28 bře 2004, 01:00
Bydliště: Kolín

Re: kontr. oleje

#5 Příspěvek od paran »

libor22 píše: pùvod závady:
-špatný - hustý olej èerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......

jeste bych doplnil vseobecne:
>syntetiky a polosyntetiky ridci ale lepsi mazaci schopnosti- nove motory
>mineraly hustejsi konzistence a tim padem vhodnejsi pro opotrebovane motory.
Zduraznuji jen vseobecne voditko.

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

#6 Příspěvek od jave »

Bracha ma neco podobneho, auto delsi dobu stalo. Je mozne, ze by kvalitni (plna syntetika) treba zvodnatel? Nebo co Myslite, olejovy filtr? Tedy kdyz se delsi dobu nejezdilo. Brzo to zkusime a uvidime.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: kontr. oleje

#7 Příspěvek od DjRix »

paran píše:
libor22 píše: původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......
.
Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

Re: kontr. oleje

#8 Příspěvek od jave »

DjRix píše:
paran píše:
libor22 píše: původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......
.
Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky.
Cili zcela hypoteticky. Kdyby byl olej v poradku a jen spatne pracoval olejovy filtr, tak by to take pipalo ze? Diky

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od DjRix »

Toto vpodstatě nastat nemůže,výrobci s tím počítají a pokud se ucpe olejový filtr,tak je buď přímo ve filtru,nebo v motoru přetlakový obtokový ventil,který při nárustu tlaku nad určitou mez vyřadí filtr z okruhu mazání. Pokud by tam toto nebylo a filtr se ucpal,tak s největší pravděpodobností exploduje a nahodí ti celej motor olejem. Zubový čerpadlo v motoru totiž dokáže olej tlačit klidně i 40ti barama. Na to tam je jiný přetlakový ventil,který při ucpání systému mazání olej hned za čerpadlem vrací do vany,na Š120 klasická porucha,většinou to bývá kulička pod pružinkou,ta se unaví a klesne tlak při kterém tento ventil otvírá.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

#10 Příspěvek od jave »

Policajt je novy, kabel vymeneny. Nevim zda uz to Lepo nevyresil, ale my tedy zkusime kompletni vymenu oleje i s filtrem.

Uživatelský avatar
Nagant
Příspěvky: 1051
Registrován: 11 lis 2005, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#11 Příspěvek od Nagant »

Pokud se jedná o výměnu oleje, držel bych se přesné specifikace oleje dle předpisu výrobce vozu, samozřejmě k přihlédnutím k tomu, co bylo v motoru předtím.
Tou specifikací mám na mysli normu výrobce vozu, kterou má olej splňovat (např. VW 506.00, VW 506.01 apod.) To se zjistí z příručky vozu, je dobré konzultovat se spolehlivým značkovým servisem (zda praxí nedošlo ke změnám) a s vlastníky stejného auta.

Uživatelský avatar
kutil 2
Příspěvky: 64
Registrován: 17 úno 2006, 01:00

Re: kontr. oleje

#12 Příspěvek od kutil 2 »

libor22 píše:Takže: předpokládám že oleje máš dost

původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo olej
Libor
V podstatě OK,ale zkus filtr už jsem to měl dvakrát.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#13 Příspěvek od Raptor181 »

Hod to na VAG a uvidis co tam mas za zavadu. A potom mozes nieco menit a riesit
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
kutil 2
Příspěvky: 64
Registrován: 17 úno 2006, 01:00

#14 Příspěvek od kutil 2 »

VAG Golf III a mazání.Dovol abych se :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Codec
Příspěvky: 67
Registrován: 03 čer 2005, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Codec »

kutil 2 píše:VAG Golf III a mazání.Dovol abych se :lol: :lol: :lol:
si nejaky chytry , aj ten prispevok MS 303 ziari tvojim prehladom o komunikacii v aute ...... hlavne ze tu mudrujete

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“