Stránka 1 z 2

Bliká kontrolka mazání a pípá nějaký pizo repro (přesunuto)

Napsal: 30 dub 2006, 16:19
od Lepo
Úplně to sem až tak nepatří, ale přesto se ptám? GOLF III 1,9TD při rychlosti nad 120 km začne pípat nějaký piezo repro a bliká kontrolka mazání. Nikdy před tím to nedělalo. Nemáte podobnou zkušenost

kontr. oleje

Napsal: 30 dub 2006, 17:30
od libor22
Takže: předpokládám že oleje máš dost

původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo oleje

Asi bych zkusil podívat se na ten olej e nechal si změřit provozní tlak oleje
a budeš vidět odkud vítr vane. A nebo pokud si troufneš sundej vanu apodívej se na koš olejového čerpadla pokud je zanešen je to jasné

Libor

Napsal: 30 dub 2006, 18:00
od rezis
Pozor na ty oleje. Třeba není moc pravda že syntetika je nejlepší. Do některých se vůbec lít nesmí. Zkus zjistit jaký olej doporučuje výrobce. Nemáš někde podřený kabel od čidla a nápor větru ho příitlačí na kostru?

Napsal: 01 kvě 2006, 08:04
od mety
Alebo si vymeň olej,možno je už opotrebovany :?

Re: kontr. oleje

Napsal: 01 kvě 2006, 13:04
od paran
libor22 píše: pùvod závady:
-špatný - hustý olej èerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......

jeste bych doplnil vseobecne:
>syntetiky a polosyntetiky ridci ale lepsi mazaci schopnosti- nove motory
>mineraly hustejsi konzistence a tim padem vhodnejsi pro opotrebovane motory.
Zduraznuji jen vseobecne voditko.

Napsal: 01 kvě 2006, 16:31
od jave
Bracha ma neco podobneho, auto delsi dobu stalo. Je mozne, ze by kvalitni (plna syntetika) treba zvodnatel? Nebo co Myslite, olejovy filtr? Tedy kdyz se delsi dobu nejezdilo. Brzo to zkusime a uvidime.

Re: kontr. oleje

Napsal: 01 kvě 2006, 16:41
od DjRix
paran píše:
libor22 píše: původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......
.
Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky.

Re: kontr. oleje

Napsal: 01 kvě 2006, 16:51
od jave
DjRix píše:
paran píše:
libor22 píše: původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......
.
Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky.
Cili zcela hypoteticky. Kdyby byl olej v poradku a jen spatne pracoval olejovy filtr, tak by to take pipalo ze? Diky

Napsal: 01 kvě 2006, 17:17
od DjRix
Toto vpodstatě nastat nemůže,výrobci s tím počítají a pokud se ucpe olejový filtr,tak je buď přímo ve filtru,nebo v motoru přetlakový obtokový ventil,který při nárustu tlaku nad určitou mez vyřadí filtr z okruhu mazání. Pokud by tam toto nebylo a filtr se ucpal,tak s největší pravděpodobností exploduje a nahodí ti celej motor olejem. Zubový čerpadlo v motoru totiž dokáže olej tlačit klidně i 40ti barama. Na to tam je jiný přetlakový ventil,který při ucpání systému mazání olej hned za čerpadlem vrací do vany,na Š120 klasická porucha,většinou to bývá kulička pod pružinkou,ta se unaví a klesne tlak při kterém tento ventil otvírá.

Napsal: 01 kvě 2006, 19:58
od jave
Policajt je novy, kabel vymeneny. Nevim zda uz to Lepo nevyresil, ale my tedy zkusime kompletni vymenu oleje i s filtrem.

Napsal: 02 kvě 2006, 10:44
od Nagant
Pokud se jedná o výměnu oleje, držel bych se přesné specifikace oleje dle předpisu výrobce vozu, samozřejmě k přihlédnutím k tomu, co bylo v motoru předtím.
Tou specifikací mám na mysli normu výrobce vozu, kterou má olej splňovat (např. VW 506.00, VW 506.01 apod.) To se zjistí z příručky vozu, je dobré konzultovat se spolehlivým značkovým servisem (zda praxí nedošlo ke změnám) a s vlastníky stejného auta.

Re: kontr. oleje

Napsal: 02 kvě 2006, 13:04
od kutil 2
libor22 píše:Takže: předpokládám že oleje máš dost

původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo olej
Libor
V podstatě OK,ale zkus filtr už jsem to měl dvakrát.

Napsal: 03 kvě 2006, 13:00
od Raptor181
Hod to na VAG a uvidis co tam mas za zavadu. A potom mozes nieco menit a riesit

Napsal: 03 kvě 2006, 13:12
od kutil 2
VAG Golf III a mazání.Dovol abych se :lol: :lol: :lol:

Napsal: 03 kvě 2006, 13:35
od Codec
kutil 2 píše:VAG Golf III a mazání.Dovol abych se :lol: :lol: :lol:
si nejaky chytry , aj ten prispevok MS 303 ziari tvojim prehladom o komunikacii v aute ...... hlavne ze tu mudrujete